اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۲۰۸

پیگیری شکایت از محصولات اینترنتی

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: «سایت‌های خرید اینترنتی به دنبال کسب درآمد از این راه هستند و نمی‌خواهند با کلاهبرداری یا ارایه اجناس تقلبی مشتریان خود را از دست بدهند ولی پیگیر شکایت‌های مردمی هستیم.» رضا الفت‌نسب در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نظارت بر سایت‌های خرید اینترنتی توضیح داد: «این سایت‌ها به‌طور مداوم توسط اتحادیه نظارت می‌شوند و در صورت تخلف به آنها تذکر داده می‌شود. با وجود این برخی از خریداران این سایت‌ها از کیفیت محصولات خریداری‌شده ناراضی هستند. با توجه به اینکه سایت خرید اینترنتی شماره برای پشتیبانی قرار داده است، توصیه می‌شود تا خریداران ابتدا با شماره‌های پشتیبانی تماس بگیرند.» سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی در ادامه توضیح داد: «اگر مشتریان از پشتیبانی سایت برای پیگیری موضوع اقدام کرده و نتیجه نگرفتند، می‌توانند در اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی شکایت خود را به ثبت برسانند، ما نیز در حداقل زمان ممکن این شکایت را پیگیری می‌کنیم.»

اینترنت موبایل خوزستان هم متصل شد

طبق اعلام اپراتورها و مجوز صادره، اینترنت سیم‌کارت‌های موبایل در استان خوزستان هم متصل شد. به گزارش ایسنا، اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت از شنبه شب (۲۵ آبان)، به دلیل ناآرامی‌های ایجادشده در پی اجرای طرح اصلاح و سهمیه‌بندی بنزین و به منظور جلوگیری از امکان سوءاستفاده‌های احتمالی از این ابزار ارتباطی کاملا قطع شد و تا 5 روز ادامه داشت. پس از آن اتصال اینترنت ثابت و خانگی، دانشگاه‌های بزرگ کشور و برخی شرکت‌های فعال و نیازمند به ارتباطات اینترنتی از روز پنج‌شنبه (۳۰ آبان) آغاز شد.   از طرفی اینترنت همراه نیز از روز یکشنبه، سوم آذرماه با اتصال تدریجی در استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و یزد و چهارمحال بختیاری، همدان، اردبیل، زنجان و ایلام برقرار شد و از روز سه‌شنبه استان خراسان شمالی نیز به این فهرست اضافه شد. روز چهارشنبه نیز اینترنت موبایل در استان‌های قم، قزوین، کهگیلویه و بویر‌احمد، مرکزی، آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر و تهران البته به جز شهرستان‌های غرب این استان، وصل شد. اینترنت سیم‌کارت‌های موبایل در چهار استان کرمانشاه، اصفهان، البرز، فارس و شهرستان‌های غربی استان تهران نیز از روز جمعه متصل شد. بنابراین در حال حاضر سیم‌کارت‌ اپراتورهای همراه شامل همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل در تمامی استان‌های کشور به جز سیستان و بلوچستان متصل است.

رشد 5‚1 برابری استفاده از مسیریاب بومی

با توجه به استفاده روزمره کاربران تلفن‌های هوشمند از نقشه‌ برای مسیریابی و جست‌وجو، مراجعه به مسیریاب بومی «بلد» طی دو هفته اخیر به ۱.۵برابر استفاده معمول افزایش یافت. به گزارش مهر، در زمان اختلالات اینترنت در دو هفته اخیر، قابلیت‌ مسیریابی «بلد»، با در نظر گرفتن طرح ترافیک و به کمک دستیار صوتی، نقشه آفلاین، نمایش پلاک ساختمان‌ها و امکان جست‌وجوی پمپ بنزین و سایر مقاصد پر اهمیت، به ۱.۵ برابر استفاده معمول رسید. اگرچه در وضعیت عادی علاوه بر GPS -که دسترسی مورد نیاز اپلیکیشن نقشه است- وای‌فای و اینترنت جهانی نیز به تشخیص موقعیت مکانی افراد کمک می‌کنند، اما با وجود نبود این شرایط، نقشه بومی «بلد» با زیرساخت‌های خود، توانست درخواست‌های مسیریابی را که ۱.۵ برابر وضعیت عادی بود پاسخ دهد. رویکرد اصلی در نقشه و مسیریاب بومی «بلد»، ارایه قابلیت‌هایی متناسب با نیازهای بومی‌ است.  عدم برخورداری از اینترنت با کیفیت در نقاط مختلف، نیاز به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و درخواست‌های متعدد کاربران، از جمله دلایلی است که استفاده از نقشه در حالت آفلاین را افزایش می‌دهد. مسیریابی آفلاین این امکان را به کاربران می‌دهد تا تنها با یک بار دانلود نقشه استان مورد نظرشان و بدون استفاده از بسته ‌اینترنتی، امکان مسیریابی داشته باشند؛ هرچند تخمین زمان رسیدن در حالت آنلاین دقیق‌تر است.

ایجاد مراکز نوآوری  در حوزه حمل‌ونقل هوشمند

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه شهرداری تهران بازار بزرگی برای تمامی استارت‌آپ‌ها دارد، گفت: «شهرداری به‌جای آنکه به دنبال منابع سنتی برای توسعه خود و بهبود شهر باشد، می‌تواند بخش زیادی از این منابع را از محل توسعه استارت‌آپ‌ها به دست آورد که این اقدام برای شهر تهران نیز می‌تواند منبع جدید درآمدی محسوب شود.» به گزارش ایسنا، روز گذشته دو تفاهم‌نامه همکاری با عناوین «ایجاد زیرساخت برای خودروهای پیشرفته با ایجاد یک مرکز نوآوری» و «شناسایی و توسعه پهنه‌های نوآوری» توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و پیروز حناچی شهردار تهران به امضا رسید. ستاری با بیان اینکه تهران پتانسیل‌های زیادی برای مطرح شدن به‌عنوان یک شهر هوشمند را دارد، گفت: در حال حاضر نیز بر اساس گزارش شاخص‌های جهانی نوآوری (Gii) تهران در میان ۵۰ شهر برتر فناور جهان جای دارد.» وی با بیان اینکه ایجاد مراکز نوآوری در حوزه حمل و نقل هوشمند نیز یکی دیگر از برنامه‌های مورد توافق طرفین است، اظهار کرد: «در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین بحث استفاده از خودرو و موتور برقی با اتکاء به تکنولوژی داخل، توسعه می‌یابد.»

 

ارسال نظر