دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۰۴۴

حساب‌های غیرفعال توییتر حذف می‌شود

توییتر اعلام کرد که از ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر ماه) آن دسته از حساب‌های توییتری را که شش ماه یا بیشتر از آخرین ورود آنها می‌گذرد، حذف می‌کند. به گزارش ایرنا، کمپانی توییتر از پاکسازی حساب‌های غیرفعال توییتری به عنوان بخشی از تلاش‌های این شبکه اجتماعی برای «ارایه اطلاعات دقیق و موثق‌تری» یاد می‌کند که افراد می‌توانند به آنها اعتماد کنند. به گفته مقامات توییتر، این اقدام به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به زیر و رو کردن دریایی از حساب‌های بلااستفاده، کاربران و توییت‌های مورد نظر خود را پیدا کنند. این اقدام همچنین کار پروپاگاندیست‌ها را در سرقت حساب‌های کاربری با هدف ارسال اسپم، سخت‌تر می‌کند. به ارسال یک پیام به تعداد زیادی از کاربران، بدون رضایت آنها، اسپم گفته می‌شود. اما برای شما که وقت سر زدن به حساب توییتری خود را ندارید، جای نگرانی وجود ندارد. برای نگه داشتن حساب کاربری خود حتما نباید توییت کرده یا به فعال بودن تظاهر کنید، کافیست تنها یک بار با استفاده از نام کاربری و گذرواژه وارد حساب خود شوید.

گوشی‌های چینی مضرترین گوشی‌های دنیا

به تازگی فهرستی از گوشی‌های هوشمندی که تشعشعات رادیویی بالایی دارند، منتشر شده است که نام برندهای چینی همچون شیائومی در آن زیاد به چشم می‌خورد. به گزارش ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه آماری و تحقیقاتی statista با همکاری اداره محافظت رادیویی آلمان (BfS) به تازگی گزارش و آمار جدیدی از میزان تشعشعات رادیویی گوشی‌های هوشمند موجود در بازارهای جهانی را منتشر کرده‌اند. این محاسبات و گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که برند چینی شیائومی صدرنشین فهرست مضرترین گوشی‌های هوشمند جهان در سال جاری میلادی بوده است. همچنین برخی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده چینی همچون وان‌پلاس و اچ‌تی‌سی نیز در فهرست زیر به چشم می‌خورند و بدین‌ترتیب برندهای چینی پرتشعشع‌ترین گوشی‌های موبایل در جهان را به نام خود به ثبت رسانده‌اند. گوشی شیائومی می‌آ۱ با تشعشع ۱.۷۵ وات بر کیلوگرم همچنان بیشترین میزان تشعشعات رادیویی و مضر را در میان گوشی‌های جهان به خود اختصاص داده است. جالب اینجاست که برندهای مطرح امریکایی همچون اپل و گوگل نیز در این فهرست حضور دارند. همچنین سونی نیز در این رده‌بندی جا گرفته است.

فیس‌بوک به برخی کاربرانش پول می‌دهد

فیس‌بوک اپلیکیشن تحقیقاتی به‌نام فیسبوک ویووپوینت، ابداع کرده و به کاربران در ازای شرکت در نظرسنجی‌ها و تحقیقات برای بهبود پلتفرم‌های این شرکت، پول پرداخت می‌کند. به گزارش مهر، فیس‌بوک‌ یک اپلیکیشن جدید تحقیقات ارایه کرده که فیس‌بوک‌ ویوپوینت (Facebook ViewPonit) نام دارد. این شبکه اجتماعی حاضر است در ازای استفاده از اپلیکیشن مذکور به کاربران پاداش نقدی پرداخت کند. حتی برخی کاربران در ازای استفاده از اپلیکیشن سالانه ۶۰۰ دلار دریافت می‌کنند. فیس‌بوک‌ در یک پست وبلاگی اعلام کرده که قصد دارد نظرات کاربران ۱۸ سال به بالا را برای بهبود فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ، پرتال، آکولپس و جامعه‌ عمومی را به کار گیرد. طبق اطلاعات پست مذکور پس از ساختن یک حساب کاربری در اپلیکیشن فیس‌بوک ویووپوینت، از کاربران دعوت می‌شود تا در تحقیقات مختلف شرکت کنند. این اپلیکیشن برای شرکت در تحقیقات مختلف، آزمایش محصولات جدید و غیر پاداش می‌دهد. طبق پست وبلاگی فیسبوک نخستین تحقیق موجود در این اپلیکیشن «پژوهش سلامت» نام دارد که انجام آن ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و کاربر پس از انجام آن ۱۰۰۰ امتیاز دریافت می‌کند که این امتیاز نشان‌دهنده پنج دلار پاداشی است که به کاربر پرداخت می‌شود. این اپلیکیشن فقط برای کاربران ۱۸ ساله و بالاتر که ساکن امریکا هستند قابل استفاده است. همچنین به نظر می‌رسد این اپلیکیشن برای برخی کاربران مجاز نیست. فیس‌بوک اعلام کرده این اپلیکیشن را سال آینده در کشورهای دیگر نیز اجرا می‌کند. این شرکت همچنین ادعا می‌کند اطلاعات به دست‌آمده از اپلیکیشن را با شرکت‌های طرف سوم به اشتراک نمی‌گذارد. همچنین شرکت در آینده توضیح خواهد داد چه اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند، چگونه از آن استفاده می‌کند و کاربر چند امتیاز برای تکمیل برنامه دریافت می‌کند که درنهایت با پرداخت از طریق پی‌پال خاتمه پیدا می‌کند. این نرم‌افزار اطلاعاتی از قبیل نام، آدرس ایمیل، کشور محل سکونت، تاریخ تولد و جنسیت را از کاربر درخواست می‌کند. همچنین ممکن است از کاربر بخواهد تا اطلاعات دیگری مانند موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارد تا صلاحیت او را برای شرکت در برنامه‌های فردی بسنجد. این در حالی است که چند ماه قبل همین شرکت یک اپلیکیشن اندروید برای جمع‌آوری اطلاعات به ناماستادی (Study) را ارایه کرد که هدف از آن رصد این بود که کاربران برای چه مدت و از چه اپلیکیشن‌های اندروید استفاده می‌کردند. فیس‌بوک‌ در ماه ژانویه یک اپلیکیشن تحقیقات بازار که به عنوان تهیه‌کننده وی‌پی‌ان ارایه می‌شد را تعطیل کرد. هدف این اپلیکیشن نوجوانان بود.

 

ارسال نظر