لزوم انتقال میزبانی کسب‌وکارهای اینترنتی به داخل کشور

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۸۶۷
لزوم انتقال میزبانی کسب‌وکارهای اینترنتی به داخل کشور

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، انتقال میزبانی کسب‌وکارهای اینترنتی به داخل کشور را تضمینی برای پایداری ارایه خدمات با کیفیت به کاربران، عنوان کرد. محمدحسن انتظاری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: «کسب‌وکارهای فضای مجازی در صورتی که بخواهند در همه شرایط دارای شبکه‌ای پایدار و تاب‌آور باشند، باید میزبانی سایت خود را به داخل کشور منتقل کرده و سرورهایشان را در ایران مدیریت کنند. از سوی دیگر باید ظرفیت شبکه ملی اطلاعات برای این حجم از انتقال اطلاعات به داخل کشور، مورد آزمایش قرار گیرد تا بتوان به تمامی نیازمندی‌های کسب‌وکارها پاسخ گفت.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه نیازمند طراحی مدل مهندسی برای میزبانی از سایت‌های داخلی در داخل کشور هستیم، اضافه کرد: «این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود میزان ظرفیت مورد نیازمند چقدر است و چه زیرساخت‌هایی برای ایجاد ظرفیت‌های داخلی میزبانی، نیاز است. باید ظرفیت لایه اطلاعاتی و لایه خدمات کاربردی فضای مجازی (نرم‌افزارهای پایه کاربردی) به صورت کامل طراحی و عملیاتی شود تا کسب‌وکارهای فضای مجازی بتوانند در کشور، فعالیت کنند؛ این ظرفیت تنها در شبکه ملی اطلاعات محقق می‌شود.» وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی در مصوبه دی ماه سال ۹۶ در جهت ساماندهی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تمامی این پلتفرم‌ها را ملزم به انتقال سرور به داخل کشور کرده است، گفت: «برای تمامی کسب‌وکارهای فضای مجازی نیز این مصوبه باید تسری یابد. اما این موضوع مستلزم آن است که ظرفیت لازم برای کسب‌وکارها ایجاد شود. این ظرفیت‌سازی برعهده دولت است و ایجاد لایه خدمات پایه کاربردی به صورت ۱۰۰ درصد در شبکه ملی اطلاعات باید محقق شود.»

وی با بیان اینکه می‌توان از تجربیات قطع اینترنت در هفته گذشته و استفاده عملی از زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات برای ظرفیت‌سازی خلاءهای موجود استفاده کرد، گفت: «اگر زیرساخت اطلاعاتی مانند زیرساخت ارتباطی در شبکه ملی اطلاعات پایدار باشد، می‌توان در مواجهه با بروز هرگونه مشکلی در شبکه ارتباطی کشور، تاب‌آور بود.»

 

ارسال نظر