دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۳۹۲

افزایش مرگ‌ومیر بیماران قلبی با حملات سایبری

تحقیقی جدید نشان می‌دهد حملات سایبری سبب می‌شود زمان پاسخگویی بیمارستان‌ها به بیماران با بیماری‌های قلبی 7/2 دقیقه افزایش یابد و در نتیجه مرگ‌و‌میر بیماران قلبی بیشتر شود. به گزارش مهر، حملات سایبری نه تنها در سیستم‌های بیمارستانی اختلال ایجاد می‌کنند، بلکه فرآیندهای درمانی را نیز مختل می‌کنند زیرا سبب می‌شوند سرعت واکنش تیم درمانی نسبت به بیماران با شرایط قلبی بحرانی بیشتر شود.

تحقیقی جدید نشان می‌دهد بیمارستان‌هایی که با عملیات هک یا حمله باج‌افزارها برخورد می‌کنند با 7/2 دقیقه تاخیر نسبت به بیماران دارای مشکلات قلبی پاسخ می‌دهند. اطلاعات نشان داده در نتیجه این تاخیر سالانه در هر ۱۰هزار نفر دچار حمله قلبی تعداد مرگ‌ومیر ۳۶ نفر بیشتر می‌شود.

گروهی از محققان دانشگاه وندربیلت اطلاعات مربوط به نشت‌های اطلاعات بخش خدمات درمانی در بیمارستان‌ها را بررسی کرده‌اند. این محققان متوجه شدند کمتر از ۱۰ درصد از 3000 بیمارستان تاییدشده در فهرست «وزارت بهداشت و خدمات درمانی امریکا» با نوعی حمله سایبری روبه‌رو شده‌اند. تلاش‌ها برای برطرف کردن عملیات هک منجر به از دست رفتن زمان برای مراقبت‌های درمانی می‌شود. فعالیت‌ها برای برطرف کردن مشکلات فناوری مراحل درمان بیمار را مختل می‌کند.

به گفته لئو اسکانلون مدیر سابق امنیت اطلاعات در سازمان «وزارت بهداشت و خدمات درمانی امریکا» ویروس واناکری در می‌۲۰۱۷ از طریق شکاف امنیتی در ویندوز سیستم‌های درمانی قدیمی منتشر شد. او می‌گوید: «حملات امنیتی به مرگ افراد منجر می‌شود.» پس از حمله ویروس واناکری اطلاعات نشان داد نشت اطلاعات بیش از ۱۲۹ میلیون دلار خسارت به بار آورده و به خدمات درمانی بیماران خسارت زده است. بیش از ۱۹۰۰ وقت ویزیت پزشک در ۸۱ بیمارستان کنسل شد.

تاثیر هوش مصنوعی دیپ‌مایند در گوگل‌پلی

گوگل با انتشار پستی از به‌کارگیری الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای بهبود سیستم جست‌وجوی پلی‌استور خبر داده است. به گزارش دیجیاتو، گوگل پلی‌استور از بزرگ‌ترین مارکت‌های بازی و اپ در دنیاست که ماهانه بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. با توجه به شمار بالای اپ‌ها و کاربران این سرویس، ارایه نتایج دقیق حین جست‌وجو در آن اهمیت بالایی دارد و گوگل برای دستیابی به این هدف به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده است.

گوگل با به‌کارگیری پلتفرم هوش مصنوعی «دیپ‌مایند» نتایج جست‌وجو را برای هر کاربر بر اساس علایق و سلایق وی شخصی‌سازی می‌کند. این شخصی‌سازی بر پایه سیستمی مشتمل بر سه مدل اصلی عملی شده: مولد کاندید، مرتب‌کننده و مدل بهینه‌سازی AI با اهداف چندگانه. مولد کاندید قادر به تحلیل بیش از یک میلیون اپ و بازیابی مناسب‌ترین گزینه‌هاست. مدل مرتب‌کننده یا رتبه‌بندی هم اولویت‌های کاربر را از ابعاد مختلف پیش‌بینی می‌کند. این پیش‌بینی‌ها به مدل بهینه‌ساز AI وارد شده و پس از تحلیل‌های خاص نتایج در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این نخستین‌باری نیست که گوگل از پتانسیل‌های پلتفرم هوش مصنوعی دیپ مایند برای ارتقای کسب‌و کار و اندروید خود بهره می‌برد و قبلا سازوکاری را برای بهبود عملکرد باتری در گوشی‌های اندروید توسعه داده بود. همچنین موتور صوتی wavenet دیپ‌مایند هم مسوولیت تولید صدا برای دستیار صوتی اسیستنت را بر عهده دارد.

تیک‌تاک سومین اپلیکیشن پرمخاطب جهان شد

شبکه اجتماعی تیک‌تاک با ثبت رکورد ۱.۵ میلیارد دانلود، تبدیل به سومین اپلیکیشن پرمخاطب در میان کاربران جهان شد. به گزارش ایسنا، اپلیکیشن تیک‌تاک که در طول چندماه اخیر با محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران فضای مجازی مواجه شده، یک شبکه اجتماعی ویدیومحور است که نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران اینترنت را به سوی خود جلب کرده است.

اکنون اپلیکیشن تیک‌تاک با گذر از مرز ۱.۵میلیارد بار دانلود، موفق شده است در جایگاه سوم اپلیکیشن‌های پرمخاطب و پردانلود بایستد و از بسیاری دیگر از رقبای خود پیشی بگیرد. این شبکه اجتماعی که یک اپلیکیشن چینی است، اعلام کرده که می‌خواهد سلطه فیس‌بوک و زیرمجموعه‌هایش یعنی واتس‌آپ و اینستاگرام را از بین ببرد و موفق شده در آخرین رده‌بندی اپلیکیشن‌های مختلف در سال ۲۰۱۹ میلادی، رتبه سومین اپلیکیشن دانلودشده در دسته‌بندی غیر بازی را از آن خود کند.

در آمار و گزارش‌های قبلی منتشرشده، بعد از واتس‌آپ، فیس‌بوک مسنجر و تیک‌تاک، اپلیکیشن‌هایی نظیر فیس‌بوک، اینستاگرام، شیرایت (Share It)، یوتیوب، لایک‌ویدئو، نتفلیکس، اسنپ‌چت، اسپاتیفای، مرورگر اینترنتی UC browser، بیوگو، هات‌استار، یوتیوب موزیک، پیکس‌آرت فوتو استودیو، ام‌ایکس پلیر، اوبر، توییتر و آمازون موفق شدند به ترتیب عنوان پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های دانلود شده در پلتفرم‌های پلی‌استور و اپ استور را از آن خود کنند.

 

 

ارسال نظر