دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۱۴۰

پیامک‌ها اطلاعات شما را فاش  می‌کند

احتمال دارد پیامک‌‌ها اطلاعات کاربران را فاش کنند، زیرا اطلاعات آنها رمزگذاری نمی‌شود. به گزارش مهر، کارشناسان هشدار داده‌اند ارسال پیامک چندان ایمن نیست، زیرا این سرویس رمزگذاری‌نشده و پیامک‌ها قبل از رسیدن به مقصد چند مسیر مختلف را طی می‌کنند. به این ترتیب مجرمان سایبری می‌توانند اطلاعات آنها را در یکی از این مسیرها سرقت کنند. در همین راستا کارشناسان از کاربران می‌خواهند از پیامک استفاده نکنند و به جای آن از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان استفاده کنند تا به این وسیله از اطلاعاتشان محافظت شود. روزانه در امریکا بیش از 6  میلیارد پیامک ارسال می‌شود و می‌توان ادعا کرد بیشتر ارسال‌کنندگان معتقدند اطلاعاتشان خصوصی می‌ماند. این درحالی است که سال گذشته پیامک‌های میلیون‌ها کاربر موبایل همراه اطلاعات شخصی مانند اطلاعات تنظیم دوباره پسورد، نوتیفیکیشن‌های تحویل بار و کدهای احراز هویت دو عاملی فاش شده بودند.

برخی از سایت‌ها در لیست سیاه گوگل قرار می‌گیرند

گوگل به‌طور مخفیانه در حال قرار دادن برخی از سایت‌ها در لیست سیاه است تا در نتایج جست‌وجو کاربران نمایش داده نشوند. به گزارش ایسنا، گوگل از سال ۲۰۰۰ میلادی، برخی از سایت‌ها را در لیست سیاه قرار داده است. از میان این سایت‌ها می‌توان به سایت‌هایی اشاره کرد که در آنها محتوای کودک آزاری وجود دارد یا قانون کپی‌رایت را نقض کرده‌اند. با قرار دادن این سایت‌ها در لیست سیاه، در نتایج جست‌وجو نمایش داده نمی‌شوند. از طرفی، سایت‌هایی که واجد شرایط سیاست‌های ورود به اخبار یا بخش‌های اطلاعاتی گوگل نیستند، در نوار جست‌وجو نمایش داده نمی‌شوند. هرگونه تغییر در لیست سیاه این وب‌سایت‌ها یا اضافه کردن سایت‌های جدید به لیست سیاه باید حداقل توسط دو نفر انجام شود، یک نفر برای ایجاد تغییر و نفر دیگر برای تایید تغییرات. گوگل در نتایج جست‌وجوی خود تغییرات الگوریتمی ایجاد کرده است که نسبت به مشاغل کوچک، از مشاغل بزرگ طرفداری می‌کند. همچنین برخی از وب‌سایت‌های مهم همچون آمازون و فیس‌بوک در نتایج جست‌وجو ترقی پیدا کرده‌اند.

تبلیغات سیاسی در توییتر ممنوع می‌شود

براساس تغییرات جدید در قوانین توییتر انتشار مضامین سیاسی یا به اشتراک‌گذاری تبلیغات از سوی نامزدها، چهره‌ها و احزاب سیاسی، از ۲۲ نوامبر در پلتفرم این شبکه اجتماعی ممنوع است. به گزارش ایرنا، با گذشت هفته‌ها از زمانی که جک دورسی بنیان‌گذار توییتر در حساب کاربری خود از ممنوعیت انتشار تبلیغات سیاسی در پلتفرم این شبکه اجتماعی خبر داد، توییتر جزییات سیاست جدید خود را در قبال این تبلیغات منتشر کرد. براساس مقررات جدید این شبکه اجتماعی از این پس هرگونه تبلیغ برای جلب رای یا حمایت مالی و هرگونه طرفداری یا مخالفت با این نوع از مضامین سیاسی در پلتفرم این شبکه اجتماعی در جهان ممنوع خواهد بود. مقررات جدید توییتر در مورد تبلیغات سیاسی در بحبوحه بحث و مناظرات در مورد اینکه آیا پلتفرم‌های بزرگ تکنولوژی باید اجازه انتشار این نوع از تبلیغات را در سایت‌های خود بدهند یا نه، مطرح شده است.

کشف حفره‌های امنیتی در برنامه‌های پیش‌فرض گوشی‌

در گزارش سال ۲۰۱۹ شرکت کریپتووایر که هر ساله از میزان امنیت اندروید منتشر می‌کند، ۴۰ باگ و حفره امنیتی در برنامه‌های پیش‌فرض نصب‌شده روی گوشی‌ها پیدا شده که پتانسیل تبدیل شدن به ابزار جاسوسی را دارند. به گزارش دیجیاتو، گزارش کریپتووایر ۱۴۶ برنامه مختلف نصب‌شده در گوشی‌های ارزان‌قیمت اندرویدی را مشخص کرده که باگ‌های بی‌شماری دارند. از شیطنت‌های این برنامه‌ها می‌توان به شنود از طریق میکروفن، تغییرات خودمختار دسترسی‌های برنامه و فرستادن مخفیانه اطلاعات کاربر به سازنده گوشی اشاره کرد و کاربر تحت هیچ شرایطی از این اتفاقات پشت پرده خبردار نخواهد شد. کریپتووایر این باگ‌ها را در گوشی‌های اندرویدی ۲۹ سازنده مختلف تلفن‌های هوشمند پیدا کرده است. بعضی از این سازندگان از جمله کوبات یا دوجی بسیار ناشناخته هستند، اما شرکت نام‌آشنایی مانند سونی هم در این لیست وجود دارد. از آنجایی که هر گوشی اندرویدی به‌طور متوسط با ۱۰۰ الی ۴۰۰ برنامه پیش‌فرض به بازار معرفی می‌شود باگ‌های امنیتی یافت‌شده در آنها، امنیت کاربران را به‌شدت به خطر می‌اندازد. به خصوص که بعضی از این برنامه‌ها در قالب بسته‌هایی می‌آیند که تشخیص و پاک کردنشان کار سختی است. البته گوگل به سادگی می‌تواند از سازنده گوشی، درخواست بازدید عمیق‌تر کد‌های برنامه‌ها را داشته باشد یا از آنها بخواهد نسبت به برنامه‌هایی که وارد اکوسیستم اندروید می‌کنند، مسوولیت‌پذیری بیشتری نشان دهند.

 

ارسال نظر