دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۳۸

آپدیت جدید «اپل»  سریع اما ناکارآمد

با اینکه آپدیت جدید اپل توانست مشکل بسته شدن ناگهانی اپلیکیشن‌ها در پس زمینه را برطرف کند، اما برای بسیاری از کاربران اصلا کارآمد نبوده و برای برخی از آنها مشکلات جدیدی را به وجود آورده است. به گزارش ایسنا، اپل به تازگی آپدیت جدیدی را برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد منتشر کرده، اما به نظر می‌رسد نتوانسته است تمامی نیازهای کاربرانش را برطرف و مشکلات آنها را حل کند. آپدیت iOS 13.2.2 که برای تمامی دستگاه‌های اپل سازگار با نسخه iOS 13 همچون آیفون‌های مدل ۶ به بالا و نسل هفتم تبلت‌های آیپد منتشر شده است، قرار بود مشکلاتی از قبیل اتصال کاربران به شبکه‌های اینترنت همراه و از کار افتادن ناگهانی اپلیکیشن‌ها را برطرف کند اما به گفته بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها و وب‌سایت رسمی اپل، نه تنها این مشکلات را برای بسیاری از آنها برطرف نکرده بلکه آنهایی که با این مشکلات مواجه نشده بودند، را نیز درگیر خود کرده است. البته این نسخه به‌روزرسانی‌ شده توانسته مشکلات مالتی‌تسکینگ در گوشی‌های آیفون را برطرف کند که همین موجب شده است میزان نارضایتی از این آپدیت سریع ولی ناکارآمد بالا نرود. اما در عین حال، بسیاری دیگر از مشکلات آنها را برطرف نکرده و موجب شده است که از این نسخه انتقادات فراوانی کرده و آن را آپدیتی «سریع اما ناکارآمد» بنامند.

اینترنت ملی روسیه، اقدام دفاعی دربرابر غرب

روسیه از هفته گذشته قانون اینترنت ملی را اجرا کرد. این کشور اعلام کرده برای حفظ سرویس رسانی و امنیت سایبری، اینترنت ملی را اجرا می‌کند و احتمالا کشورهای دیگر از روسیه پیروی کنند. به گزارش مهر، به گفته قانون‌گذاران روس، اینترنت ملی برای محافظت از Runet (اینترنت این کشور) در صورت حملات سایبری یا تهدیدهای خارجی طراحی شده است. قانون «اینترنت ملی» به سازمان نظارت بر مخابرات و رسانه‌های روسیه این کشور اجازه می‌دهد در صورت حمله سایبری، Runet را از شبکه اینترنت جهانی مجزا کند. بطور دقیق این قانون اپراتورهای اینترنتی را ملزم می‌کند فناوری Deep Pocket Inspectionرا اجرا کنند. این فناوری به فیلتر اطلاعات مربوط است و به گفته کرملین از اینترنت روسیه در برابر ویروس‌ها و حملات سایبری حفاظت می‌کند. به گفته کارشناسان هزینه اجرای این قانون بالغ بر ۳۰ میلیارد روبل (معادل ۴۲۴ میلیون یورو) می‌شود که از این میزان ۲۰.۸ میلیارد روبل (۲۹۴ میلیون یورو) صرف خرید تجهیزات جدید می‌شود. الکساندر ژاروف رییس سازمان نظارت بر مخابرات و رسانه‌های روسیه اعلام کرد فقط در شرایط اضطراری اینترنت جهانی مسدود می‌شود یا سرویس مورد نیاز از طریق تهیه‌کنندگان خاصی ارایه خواهد شد. طبق این قانون باید تجهیزات خاصی نصب شود تا تهیه‌کنندگان اینترنت بتوانند ترافیک را فیلتر و دسترسی به اطلاعات غیرقانونی را محدود کنند. در حقیقت این قانون به عنوان ابزاری برای تضمین فعال بودن اینترنت روسیه در صورتی است که دولت‌های غربی تصمیم بگیرند IPهای روسیه را قطع کنند. قانون‌گذاران روس در ماه آوریل لایحه مربوط به این طرح را تایید کردند. نمایندگان پارلمان روسیه هنگام تصویب لایحه اینترنت ملی به استراتژی سایبری ملی امریکا اشاره کردند. این استراتژی در سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد و طی آن روسیه و کره شمالی متهم شده بودند حملات سایبری ناشیانه‌ای انجام داده‌اند که به کسب‌وکارهای امریکایی و بین‌المللی آسیب رسانده است. در متن این استراتژی هشدار داده شده بود: دولت امریکا در حال حاضر مشغول انجام اقدامی برای مقابله با این تهدیدهاست. دولت روسیه این موضوع را به نشانه تهدیدی علیه اینترنت این کشور تفسیر کرد. البته مقامات ارشد روسیه اعلام کرده‌اند این قوانین به معنای سانسور اینترنت نیست. دیمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه در اوایل سال جاری گفت: «ما قوانین سانسور اینترنت مشابه چین نداریم. هیچ فایروالی اجرا نخواهد شد.»

لایک‌های اینستاگرام کاربران امریکایی حذف می‌شود

تعداد لایک پست‌های به‌اشتراک‌گذاشته شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایالات متحده امریکا نیز مخفی خواهد شد. به گزارش ایسنا، چندی پیش بود که اخبار و گزارش‌های متعددی در خصوص اقدام اینستاگرام برای مخفی کردن تعداد لایک‌های زیر پست‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده توسط کاربران در این شبکه اجتماعی منتشر شده بود که مجموعا در هفت کشور به صورت آزمایشی عملی و اجرا شد تا در صورت موفقیت و استقبال عموم کاربران، در نسخه رسمی و نهایی این اپلیکیشن نیز افزوده و ارایه شود. حالا به نظر می‌رسد پروژه مخفی‌سازی لایک اینستاگرام به ایالات متحده امریکا نیز رسیده و قرار است در این کشور نیز بطور آزمایشی اجرا شود. آدام موسری، مدیر شبکه اجتماعی اینستاگرام، به‌تازگی خاطرنشان کرده است که تعداد لایک‌های اینستاگرام در راستای کاهش فشارهای روحی، اضطراب و استرس ناشی از گرفتن لایک‌های بیشتر در روزهای آتی در امریکا نمایش داده نخواهد شد. این اقدام به منظور بررسی حالات روحی کاربران و نحوه ارتباط برقرار کردن آنها با این قابلیت جدید صورت گرفته است. البته اینستاگرام اعلام کرده است که این طرح آزمایشی در تمامی ایالت‌های امریکا اجرا نخواهد شد. تاکنون کاربران هفت کشور کانادا، ایرلند، ایتالیا، استرالیا، نیوزلند، برزیل و ژاپن از این قابلیت آزمایشی در اینستاگرام بهره می‌بردند که حالا به نظر می‌رسد کاربران امریکایی نیز به آن اضافه خواهند شد.

 

ارسال نظر