دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۶:۳۳
کد خبر: ۱۵۶۳۶۴

با گوگل مپ به تماشای دیدنی‌های شهر بروید

گوگل مپ در جدیدترین آپدیت خود به کاربران در پیدا کردن آثار باستانی و مهم شهرهای بزرگ کمک می‌کند. به گزارش ایسنا، گوگل مپ که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های ناوبری مبتنی بر مکان جغرافیایی به شمار می‌رود، به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی آثار تاریخی و باستانی مهم در شهرهای بزرگ کشورهای مختلف جهان را پیدا کنند. بر اساس گزارش وب‌سایت phonearena، این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی که به سفرهای داخلی و خارجی علاقه‌مندند، بسیار سودمند و کاربردی خواهد بود. کاربران به منظور استفاده از این قابلیت جدید باید به پلتفرم فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور مراجعه کرده و جدیدترین نسخه به‌روزرسانی‌شده از برنامه گوگل مپ را روی گوشی اندرویدی خود دریافت، دانلود و نصب کنند. بر اساس تصاویر منتشرشده، می‌توان دریافت که گوگل مپ از این پس به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام باز کردن نقشه منطقه موردنظر خود، دیدنی‌های مهم آن محل را نیز مشاهده کنند تا در صورت تمایل در ساعات مناسب، به آن مراجعه کرده و از تماشای زیبایی‌های طبیعی و تاریخی آن لذت ببرند.

موس‌پدی که شارژر می‌شود

رقابت برای تولید لوازم جانبی جذاب رایانه‌ای این روزها وارد مراحل تازه‌ای شده و یکی از این لوازم که روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود، شارژر بی‌سیم است که حالا در قالب یک موس‌پد عرضه شده است. به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، یک شرکت تجاری شارژر بی‌سیم تازه‌ای را در قالب یک موس‌پد روانه بازار کرده که هم می‌توان موس را روی آن قرار داد و هم می‌توان گوشی همراه را با استفاده از آن شارژ کرد. موس پد شارژر بی‌سیم که توسط یک شرکت هندی تولید شده

Pennline Deskmo نام دارد و جنس آن از چرم است. وزن کم و ظرافت و مقاومت بالا از جمله مزایای این شارژر بی‌سیم است. این موس‌پد می‌تواند در کنار لپ‌تاپ و به جای تراک‌پد آن مورد استفاده قرار بگیرد. موس‌پد یادشده به صورت تاشو طراحی شده و یک میدان مغناطیسی در زیر پوسته بیرونی آن، امکان شارژ گوشی را فراهم می‌کند. طراحی تاشو تکیه دادن گوشی به این موس پد در زمان شارژ را هم ممکن می‌کند. شارژر بی‌سیم این موس پد از نوع

10 واتی است و لذا برای شارژ گوشی به مدت زمان زیادی نیاز ندارد. امکان انجام مکالمه صوتی و ویدئویی نیز در حین انجام شارژ بی‌سیم وجود دارد. قیمت این شارژر بی‌سیم ۳۱ دلار است که از سایت شرکت سازنده یعنی ویلیام پن قابل خریداری است.

آغوش روسیه

برای هوآوی باز می‌شود

به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد به منظور مقابله با سیاست‌های دولت امریکا، از حضور و فعالیت مخابراتی شرکت چینی هواوی استقبال بسیار بیشتری کند. به گزارش ایسنا، وقتی دولت ترامپ، ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا تحت تاثیر اتهامات مختلفی همچون جاسوسی و شنود مکالمات شهروندان و مقامات امریکایی و همچنین همکاری و تحویل اطلاعات به دولت چین، فعالیت شرکت چینی هواوی را در این کشور ممنوع اعلام کرد و از تمامی کشورهای هم‌پیمانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، بریتانیا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی خواست که موجب منع فعالیت این اپراتور مخابراتی و غول تکنولوژی چینی شوند، روسیه از طرفی دیگر راه را برای هواوی باز کرد تا به توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت 5G در این کشور پهناور بپردازد. پیشتر نیز اخبار و گزارش‌های متعددی مبنی بر استقبال روسیه از حضور و فعالیت‌های مخابراتی شرکت چینی هواوی و دهان‌کجی به دولت ترامپ، ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا منتشر شده بود.

بر اساس گزارش مجله فوربس، ولادیمیر پوتین، ریییس جمهوری روسیه در جریان برگزاری فروم بین‌المللی اقتصادی سنت‌پترزبورگ در ملاقات با شی‌جی‌پینگ، رییس‌جمهوری چین، که در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی برگزار شد، امریکا را به تلاش‌های عامدانه و خصمانه برای بیرون انداختن هواوی از بازارهای جهانی و تصاحب سهم آن در کشورهای مختلف متهم کرده و این اقدامات را آغاز جنگ‌های تکنولوژیک توصیف کرده بود.

حالا هم‌زمان با ملی شدن اینترنت در روسیه، به نظر می‌رسد که ضرورت بیشتری برای همکاری با شرکت چینی هواوی در خصوص توسعه و راه‌اندازی شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی دیده و تصمیم گرفته است که با آغوش باز پذیرای حضور و فعالیت بیشتر و گسترده شرکت هواوی باشد. دولت روسیه قصد دارد از حضور و فعالیت هواوی در زمینه توسعه شبکه 5G بهره ببرد و بدین‌ترتیب در زمانی که این شرکت به‌شدت از سوی دولت‌های غربی و متحد امریکا تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته و از سوی بسیاری از غول‌های تکنولوژی همچون گوگل، کوالکام، اینتل و مایکروسافت نیز تحریم شده است، برای ورود و توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه 5G فرش قرمز انداخته است.

 

ارسال نظر