دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۱:۰۶:۰۴
کد خبر: ۱۵۵۷۵۸

تولید گوشی جان‌سخت ضدانفجار

یک شرکت چینی گوشی جان‌سختی را با طراحی ماژولار روانه بازار کرده که در برابر سقوط، گرد و خاک، رطوبت، گرما و سرما و غیره مقاوم است.

به گزارش مهر، گوشی دوگی‌اس ۹۰ پرو توسط شرکت دوگی تولید شده و از جمله نقاط قوت آن سه دوربین قدرتمند ۴۸ و ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی در پشت، بلندگوهای قابل تعویض و باتری‌های طراحی‌شده به شکل ماژول جداگانه است. دقت دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسل است. گوشی یادشده به شکلی مستحکم و بسیار مقاوم ساخته شده و در دمای منفی ۳۰ درجه تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد بدون هیچ مشکلی به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد. این گوشی در عمق سه متری آب به مدت چهار ساعت بدون هیچ مشکلی سالم باقی می‌‌ماند، در برابر موج انفجار ناشی از شلیک گلوله و خمپاره مقاومت می‌کند و گازهای شیمیایی جنگی نیز کارکرد آن را مختل نمی‌کنند. قیمت این گوشی ۴۰۰ دلار است.

هوآوی در 10 ماه  200 میلیون گوشی فروخت

هواوی اعلام کرد توانسته از مرز عرضه ۲۰۰میلیون گوشی در سال ۲۰۱۹ عبور کند. به گزارش دیجیاتو، عملکرد موفق هواوی تا حد زیادی مدیون فروش گسترده در چین است، زیرا در این کشور سرویس‌های گوگل کاربرد چندانی ندارند.

با توجه به اینکه میت ۳۰ یکی از محبو‌ب‌ترین سری پرچمدارها در دنیاست و با قابلیت‌های جذابی معرفی شد، شاید کمپانی چینی در صورت تحریم نشدن، می‌توانست طی سال جاری قله ۳۰۰ میلیونی را هم فتح کند، حالا اما مجبور شده سری پرچمدار خود را به صورت محدود در بازارهای خارج از چین از جمله هند عرضه کند.

چینی‌ها در ۲۰۱۷ فروش ۱۰۰ میلیون گوشی را جشن گرفتند اما طی چندین ماه آنچنان پیشرفت کردند که سامسونگ هم جایگاه خود به عنوان برترین بازیگر دنیای موبایل را در خطر می‌دید. حالا اما به لطف تحریم‌های امریکا معلوم نیست هواوی سال آینده در رده‌بندی فروشندگان چه جایگاهی خواهد داشت.

ارزش سهام فیس‌بوک کاهش یافت

پس از آنکه اعلام شد ۴۷ دادستان ایالتی در امریکا، درباره عملکرد فیس‌بوک در حوزه آنتی‌تراست تحقیقاتی انجام می‌دهند، ارزش سهام این شرکت کاهش یافت. به گزارش مهر، به نظر می‌رسد جدیدترین منتقدان عملکردهای فیس‌بوک دادستان‌های ایالت‌های امریکا هستند. به گفته لتیتیا جیمز، دادستان ایالت نیویورک، قرار است ۴۷ دادستان ایالتی امریکا تحقیقات آنتی‌تراست (ضدانحصار) درباره فیس‌بوک انجام دهند. این درحالی است که در ماه سپتامبر اعلام شد هفت ایالت در این تحقیق شرکت می‌کنند. دادستان‌های ایالت‌های مختلف از جمله کلورادو، فلوریدا، تنسی و منطقه کلمبیا در کنار ایلینوی، ایندیانا، تگزاس و ویرجینیا درباره فیس‌بوک تحقیقات انجام می‌دهند.

به گفته جیمز تمام ایالت‌هایی که در این تحقیق شرکت می‌کنند نگران امنیت اطلاعات کاربران فیس‌بوک، کاهش گزینه‌های انتخابی مصرف‌کنندگان و افزایش هزینه‌های تبلیغات هستند.

 او در این باره گفت: «ما همچنان به تحقیقات خود ادامه می‌دهیم و از هرگونه ابزاری که در اختیار داشته باشیم برای این منظور استفاده می‌کنیم.» این در حالی است که فیس‌بوک درباره تحقیقات آنتی‌تراست اعلام کرد: «ما با دادستانان ایالتی بطور سازنده همکاری می‌کنیم و از هرگونه گفت‌وگو و مذاکره با سیاست‌گذاران درباره محیط‌های رقابتی استقبال خواهیم کرد.» پس از انتشار این خبر ارزش سهام فیس بوک ۳.۹ درصد کاهش یافت.

۶۵۸ حمله سایبری به انگلیس در یک سال اخیر

مرکز ملی امنیت سایبری دولت انگلیس از دفع ۶۵۸ حمله سایبری از اول سپتامبر سال ۲۰۱۸ تا ۳۱ اگوست سال ۲۰۱۹ خبر داد. به گزارش مهر، این مرکز همچنین بیش از یک میلیون تلاش برای کلاهبرداری از اطلاعات کارت‌های اعتباری را در فضای مجازی شناسایی کرده و با آنها مقابله کرده است.

اطلاعات منتشرشده توسط این مرکز نشان می‌دهد هزاران نفر از مردم انگلیس به دنبال مداخله مرکز ملی امنیت سایبری دولت توانسته‌اند، جلوی خالی شدن حساب‌های بانکی خود را بگیرند.

این مرکز مدعی است بخش عمده‌ای از حملات سایبری علیه انگلیس توسط دولت‌های متخاصم انجام می‌شود.

سیاران مارتین، مدیر اجرایی این مرکز، گفته است: «برای مقابله با کلاهبرداری‌های سایبری هنوز باید اقدامات بیشتری انجام شود و ضروری است مردم عادی آموزش‌های گسترده‌تری دریافت کنند.»

 

ارسال نظر