دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۶۷۱

آمازون به جنگ دیپ فیک می‌رود

پس از اعلام برنامه‌های فیس‌بوک برای مقابله با ویدیوهای جعل عمیق یا دیپ فیک، آمازون هم قصد دارد با این پدیده خطرناک به‌طور جدی مقابله کند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، آمازون که نگران آلوده شدن خدمات تحت وب و سرویس‌های کلود خود به ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ ‌فیک است، هم با جلب همکاری فنی و هم با عضویت در برخی کمیته‌های تخصصی قصد دارد بر چالش مذکور غلبه کند. از سوی دیگر آمازون تعدادی متخصص هوش مصنوعی را جذب کرده تا آنها پشتیبانی‌های لازم را از این شرکت در حوزه مذکور به عمل آورند.

آمازون همچنین از پشتیبانی مالی یک میلیون دلاری از گروه‌های تخصصی خبر داده که قصد دارند به پاکسازی سرویس‌های کلود آمازون از ویدئوهای جعل عمیق کمک کنند. در عین حال فیس‌بوک نیز تلاش‌های خود برای مقابله با دیپ فیک را شدت بخشیده و اولین نمونه ۵۰۰۰ تایی از ویدئوهای جعل عمیق را در اختیار پژوهشگران قرار داده تا مطالعه روی شیوه‌های مقابله با این پدیده تسهیل شود. در نهایت قرار است تعداد این ویدئوها به 100هزار واحد افزایش یابد تا برنامه‌های هوش مصنوعی مقابله با جعل عمیق هم بدین شیوه تغذیه شوند.

ویژگی‌های جدید واتساپ در راه است

واتس‌اپ قصد دارد در نسخه جدید آزمایشی خود قابلیت‌های جدیدی را اضافه کند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حالت تاریک (Dark Mode)، پیام‌های با قابلیت خود تخریبی (Self-destructing messages)، صفحه نمایش محتوی لوگوی واتس‌اپ موسوم به Splash Screen و قابلیت مخفی‌سازی عدم مشاهده وضعیت کاربران (Hide Muted Status) اشاره کرد. به گزارش ایسنا، واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان محسوب می‌شود، به تازگی اعلام کرده است که نسخه بتا و آزمایشی آن دستخوش تغییر و تحولات جدید و میزبان قابلیت‌های کاربردی جدیدی خواهد شد تا کاربران بتوانند بدین وسیله روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS از آنها بهره‌مند شوند.

جدیدترین آپدیت واتس‌اپ نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدید و موردنظر کاربران که مدت‌ها در انتظار آن بودند، در نسخه بتا و آزمایشی که در فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور و اپ استور اپل قرار گرفته است، وجود خواهند داشت و به زودی بعد از انتشار نسخه اصلی و رسمی واتس‌اپ، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با توجه به آنکه در چند ماه اخیر شاهد عرضه حالت تاریک و شبانه برای سرویس و نرم‌افزارهای اندرویدی نظیر یوتیوب و اندروید مسیجز بودیم، حالا واتس‌اپ نیز قصد دارد به‌زودی کاربران خود را از این قابلیت برخوردار کند. ارسال پیام‌های با قابلیت خود تخریبی هم یکی از جدیدترین امکاناتی است که به برخی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان همچون تلگرام، اینستاگرام و اسنپ‌چت اضافه شده است. کاربران در صورتی که می‌خواهند پیامی را به صورت ایمن برای یکی از مخاطبان خود ارسال کرده یا تمایل داشته باشند که پیامشان تنها برای مدت زمان کوتاهی برای مخاطب قابل مشاهده و خواندن باشد و پس از آن به صورت خودکار از بین برود، می‌توانند از این امکان جدید بهره بگیرند.

راه‌اندازی کتابفروشی آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی

دو محقق دانمارکی با همکاری یکدیگر طرحی موسوم به بوکسبی را به اجرا درآورده‌اند که هدف از این کار تاسیس یک کتابفروشی آنلاین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است. به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، کتابفروشی آنلاین Booksby.ai به‌طور کامل با استفاده از فناوری هوش مصنوعی طراحی و اداره می‌شود. تمامی امکانات و جنبه‌های این سایت با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی طراحی شده و به عنوان مثال چینش کتاب‌ها در سایت و همین طور انتخاب و نمایش جلد آنها و نیز گزینش و انتشار نقدها و تصاویر افراد منتقد کتب از طریق هوش مصنوعی انجام می‌شود. تمامی کتبی که برای خرید در این سایت به نمایش گذاشته شده‌اند، از طریق سایت آمازون در دسترس هستند.

آندریاس رفسگارد و میکل لوس که بوکسبی را راه‌اندازی کرده‌اند، می‌گویند استفاده از هوش مصنوعی در سایت یادشده موجب شده تا بسیاری از اموری که باید توسط انسان‌ها انجام شوند به‌طور کامل به صورت ماشینی و بی‌دردسر صورت بگیرند. در حال حاضر با افزودن هر کتاب به این سایت، عنوان اصلی، اسامی نویسندگان، توضیح و معرفی کتاب و نقدهای مختلف به صورت خودکار به صفحه کتاب یادشده اضافه می‌شود. همچنین تصاویر جلد و افراد ناقد هم در کنار هر کتاب قرار می‌گیرد. اجرای چنین طرحی زمینه را در آینده برای اجرای ابتکار عمل‌های مشابه فراهم می‌کند و می‌توان سایت‌های مشابهی را با امکانات و خدمات متنوع راه‌اندازی کرد که نیاز به دخالت انسان در آنها برای تامین محتوا و ارایه سرویس‌های فروش آنلاین و غیره به حداقل برسد.

 

ارسال نظر