گردش مالی رسانه‌های دیجیتال چقدر است

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۶۶۸
گردش مالی رسانه‌های دیجیتال چقدر است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گردش مالی صنعت رسانه و سرگرمی را ٢٢٠٠ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: «١٠ هزار میلیارد تومان از حجم فعالیت‌های کشور در بخش کسب و کار مربوط به حوزه دیجیتال است.» به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی تولید محتوای دیجیتال اظهار کرد: «شاید به عنوان دولت نتوانیم زیست‌بوم دیجیتال ایجاد کنیم اما می‌توانیم در ایجاد فضای مناسب برای گسترش این قبیل کسب و کارها اقدام کنیم.»

وی گفت: «از این میزان ١٢٠٠ میلیارد دلار در اختیار رسانه‌های دیجیتال، ٢۶٠ میلیارد دلار در بخش انیمیشن و ۲۴۰ میلیارد دلار به بازار تبلیغات دیجیتال اختصاص دارد.» وزیر کار با بیان اینکه باید به سهم ۴٠ برابری در بخش انیمیشن و ١۴ برابری در بخش تولید محتوای دیجیتال برسیم، افزود: «اگر ایران بتواند به اندازه سهم جمعیتی یک درصدی خود از بازار محتوا و رسانه‌های دیجیتال، بازار خلق کند، باید بازارهای موجود در حوزه محتوا و رسانه دیجیتال بیش از ١٣ برابر و در حوزه انیمیشن بیش از ٤٠ برابر شود که این موضوع بیانگر وجود ظرفیت بالا برای ایجاد هزاران کسب و کار و توسعه بازار در داخل و خارج است.در این مراسم همچنین سورنا ستاری -معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری- با بیان اینکه حوزه محتوای دیجیتال حوزه پولسازی است، اظهار کرد: «تمام استارت‌آپ‌ها از گوگل گرفته تا استارت‌آپ‌های حوزه حمل و نقل در کشور همه از دل زیرزمین‌ها و گاراژها به وجود آمده‌اند و به تدریج بالا آمده و مسیر توسعه را طی کردند. اگر امروز در کف بازار عروسک خارجی و نوشت‌افزار خارجی یا البسه چینی فروش می‌رود، شرکت‌ها هستند که دارند می‌بازند و ما در تجاری‌سازی مساله داریم.»

 

ارسال نظر