دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۳۲۰

گوگل اسیستنت شارژ گوشی را می‌خورد

کارشناسان فعال در حوزه فناوری اعلام کرده‌اند که آسیب‌پذیری جدیدی در دستیار صوتی اختصاصی گوگل وجود دارد که شارژ باتری گوشی‌های اندرویدی را می‌خورد. به گزارش ایسنا، دستیارهای صوتی هوشمند که در سال‌های اخیر از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران محصولات تکنولوژی به‌خصوص گوشی‌های هوشمند برخوردار شده‌اند، هر از گاهی با مشکلات و آسیب‌پذیری‌های جدیدی مواجه می‌شوند که بلافاصله شرکت‌های توسعه‌دهنده آنها به برطرف کردن آن می‌پردازند و نگرانی کاربران و منتقدان را از بین می‌برند. حالا به تازگی کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری دریافته و اعلام کرده‌اند که باگ و آسیب‌پذیری جدیدی در دستیار صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) وجود دارد که موجب کاهش شدید شارژ باتری در گوشی‌های اندرویدی می‌شود. بر اساس گزارش وب‌سایت phonearena، این آسیب‌پذیری روی تمامی محصولات توسعه‌داده‌شده توسط شرکت گوگل همچون گوشی‌های هوشمند پیکسل و اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم تاثیر گذاشته و صدای بسیاری از کاربران را درآورده است. آنها همچنین در فروم‌های خبری خاطرنشان کرده‌اند که بعد از فعال‌سازی گوگل اسیستنت، بطور ناگهانی شارژ دستگاه آنها کاهش یافته و به گفته برخی از آنها، به یک درصد شارژ رسیده است. این موضوع به‌شدت خیل عظیمی از کاربرانی را که از گوگل اسیستنت استفاده می‌کنند، نگران کرده و موجب شده از این غول تکنولوژی درخواست کنند هرچه سریع‌تر با به‌روزرسانی این دستیار صوتی، مشکل و آسیب‌پذیری مذکور را برطرف کند و خیال کاربران را نیز آسوده سازد.

سرمایه‌گذاری گوگل در انرژی‌های تجدیدپذیر

گوگل تصمیم گرفته است ۱۵۰ میلیون دلار در زمینه توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند. به گزارش ایسنا، بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی و خودروسازی در سال‌های اخیر تلاش‌های مداوم و بی‌وقفه‌ای در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش میزان انتشار گازهای آلاینده به جو زمین کرده‌اند که از جمله مهم‌ترین غول‌های تکنولوژی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌توان به شرکت‌های امریکایی اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازون اشاره کرد. شرکت گوگل پس از رونمایی از جدیدترین محصولاتش همچون گوشی‌های هوشمند پیکسل ۴، از سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری در زمینه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر نیز خبر داده و سخن گفته است. این خبر در حالی منتشر شده که کمتر از یک ماه پیش، جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون از اقدامات این غول تکنولوژی به منظور کاهش تولید و انتشار آلایندگی‌های کربن توسط این شرکت سخن گفته بود. حالا به نظر می‌رسد نوبت به گوگل رسیده تا از طرح و برنامه‌های خود در این خصوص رونمایی کند تا به جهان نشان دهد که در راستای حفظ محیط زیست تلاش کرده و می‌خواهد با سرمایه‌گذاری میلیون‌ها دلار، نقش پررنگ خود را ایفا کند. به گفته برخی از تحلیل‌گران، گوگل با این سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری، تصمیم گرفته است که از سایر رقبای خود نیز سبقت بگیرد تا آنها حرفی برای رقابت با گوگل در این حوزه نداشته باشند.

سیاست توییتر برای مقابله با قانون شکنی

چندی پیش شبکه اجتماعی توییتر خبر از محدود کردن تعاملات کاربران با توییت‌های رهبران کشور‌ها داد. محدودیت جدید این شبکه اجتماعی به گونه‌ای است که کاربران نمی‌توانند از این پس توییت‌های آنها که از قوانین توییتر تخطی می‌کنند را لایک یا ریتوییت کنند. البته کاربران همچنان می‌توانند این توییت‌ها را نقل قول کنند تا به عقیده توییتر، از حق ابراز عقاید خود نسبت به توییت‌های رهبران کشور‌ها محروم نشوند. بر اساس گفته‌های توییتر، این کار باعث می‌شود که کاربران همچنان نسبت به اطلاعات منتشرشده توسط افراد مهم کشور خود مطلع باشند و در عین حال، نظم و قوانین سایت به قوت خودش باقی بماند. توییتر متهم به این شده است که نسبت به قانون‌شکنی رهبران کشور‌ها، بی‌تفاوت بوده و اقدامات لازم را انجام نمی‌دهد. تحت فشار گذاشتن این شبکه اجتماعی باعث شده است که توییتر دست به کار شده و حداقل اقدامی کوچک را در این رابطه انجام دهد. سخنگوی توییتر در این رابطه می‌گوید: «ما این اطمینان را به کاربران می‌دهیم که اکانت رهبران کشور‌ها، بالاتر از قوانین ما نیستند و در صورتی که هر کاربری، توییت‌های حمایت از تروریسم، تهدید مستقیم به حملات نظامی و نشر محتوای خصوصی کند، حساب آنها بسته خواهد شد.» البته در رابطه با افراد حکومتی و مهم‌تر توییتر نظر دیگری دارد: «در صورتی که فردی وابسته به دولت یا یکی از رهبران کشور‌ها توییتی با محتوای خشونت‌آمیز بزند، در صورت پذیرش عمومی آن مطلب، توییت آنها حذف نخواهد شد. ممکن است ما توییت را پشت اخطاری قرار دهیم که کاربران را از دیدین تصاویر یا محتوای خشن آگاه کنیم. هدف ما برابری در اجرای قانون است و برای اجرای آن، واکنش عمومی و حفظ حقوق کاربران برای دریافت اخبار از رهبرانشان را نیز در نظر می‌گیریم.

 

ارسال نظر