دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۲۲۷

واقعیت مجازی به شبیه‌ساز پرواز پیوست

به گفته یورگ نیومن، مدیر پروژه شبیه‌ساز مایکروسافت، این شرکت در حال برنامه‌ریزی به منظور افزودن فناوری واقعیت مجازی به شبیه‌ساز پرواز جدید خود است. به گزارش مهر به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، مایکروسافت اوایل سال جاری میلادی از عرضه شبیه‌ساز پرواز جدید خود برای استفاده در ویندوز 10 و کنسول بازی ایکس‌باکس خبر داده بود. برنامه یادشده مبتنی بر استفاده از تصاویر هوایی نقشه‌های جست‌وجوگر بینگ مایکروسافت بادقت و وضوح بسیار بالاست. همچنین مایکروسافت در شبیه‌ساز پرواز جدید خود از فناوری هوش مصنوعی جدیدی استفاده می‌کند که حس سه بعدی بودن نقشه‌ها و تصاویر را در کاربر القا می‌کند. این شرکت برای افزایش دقت هوش مصنوعی خود از تصاویر و اطلاعات ذخیره‌شده در سرویس کلود آزور استفاده کرده است. مایکروسافت مدعی است این شبیه‌ساز پرواز تا بدان حد دقیق است که می‌توان از آن برای تعلیم و آموزش واقعی پرواز با هواپیما بهره گرفت، زیرا در طراحی آن تمامی قواعد پرواز واقعی اعمال شده است. افزوده شدن دقیق جاده‌ها، رودخانه‌ها و حتی جاده‌ها به نقشه‌های شبیه‌ساز یادشده هم از جمله دیگر مزایای آن محسوب می‌شود. به گفته این شرکت با استفاده از شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت می‌توان نقشه کل جهان را از بالا مشاهده کرد و از آن برای آموزش جغرافیا نیز بهره گرفت.

بیت‌کوین؛ رمزارز محبوب در دارک‌وب

سازمان پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) معتقد است بیت‌کوین همچنان رمزارز محبوب خلافکاران در دارک‌وب است. به گزارش دیجیاتو، به گفته سازمان پلیس اتحادیه اروپا، خلافکاران با افزایش آگاهی در مورد مسائل امنیتی، به دنبال پنهان کردن هر چه بیشتر ردپای خود در فضای مجازی بوده و کم‌کم در حال مهاجرت به گزینه‌های امن‌تر هستند. سازمان مذکور در آخرین گزارش خود در مورد جرایم سازمان یافته اینترنتی می‌گوید: «در گذشته از علاقه درصد کمی از مجرمین به رمزارز مونرو صحبت کردیم، اما بیت‌کوین همچنان انتخاب اول کاربران معمولی و همچنین خلافکاران است.» یوروپل معتقد است رواج بیت‌کوین در اقتصاد زیرزمینی ناشی از محبوبیت آن در بازار، خصوصاً در بازارهای دارک‌وب است. در اکثر حملات باج‌افزاری نیز معمولاً بیت‌کوین درخواست می‌شود. به عقیده پلیس اتحادیه اروپا، حملات باج‌افزاری جزو مهم‌ترین جرایم سایبری هستند که این سازمان با آنها سر و کار دارد. با وجود اینکه بیت‌کوین به انتخاب اول هکرها تبدیل شده، اما به گفته مقامات امنیتی خلافکاران در حال رفتن به سمت رمزارزهای امن‌تر هستند و با افزایش آگاهی در مورد مسائل امنیتی، تعداد بیشتری از آنها به سمت رمزارزهای دیگر خواهند رفت. در ادامه گزارش یوروپل در همین رابطه آمده.«تمایل خلافکاران به استفاده از رمزارزهای جایگزین، بیشتر در بازارهای دارک‌نت به چشم می‌خورد. بسیاری از فروشندگان رمزارز مونرو را قبول و در برخی موارد فقط با آن داد و ستد می‌کنند.» در بسیاری از حملات باج‌افزاری هکرها در قبال بازگردانی فایل‌های رمزگذاری‌شده بیت‌کوین درخواست می‌کنند. در یکی از جدیدترین حملات که تابستان امسال صورت گرفت، هکرها خطوط تلفن، سرورها و شبکه‌های ایمیل شهر لیک سیتی در ایالت فلوریدا امریکا را از کار انداخته و درخواست 42 بیت‌کوین به ارزش 500 هزار دلار کردند.

چراغ سبز آلمان به هواوی برای توسعه 5G

آلمان اعلام کرد:  هواوی اجازه فعالیت مخابراتی و اینترنتی در زیرساخت‌های شبکه نسل پنجم اینترنت 5G را دارد. به‌گزارش ایسنا، هواوی که بزرگ‌ترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به‌شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از امریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده بودند. در ماه‌های گذشته، اخبار منتشرشده نشان می‌دهد که دولت آلمان نیز همچون بسیاری دیگر از کشورهای دیگر، در حال بررسی فعالیت‌های مخابراتی شرکت چینی هواوی و میزان امنیت سایبری محصولات و تجهیزات آن است تا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، فعالیت این کمپانی چینی را برای همیشه در آلمان متوقف و ممنوع اعلام کند یا در صورت لزوم، برای آن محدودیت و شروطی را قائل شود. بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که دولت‌های مختلف در صورت تحریم و ممنوعیت فعالیت هواوی برای توسعه شبکه 5G، برای همیشه از قافله برقراری نسل پنجم اینترنت عقب خواهند افتاد زیرا در حال حاضر تنها اپراتور مخابراتی که در این راستا گام‌های بزرگی برداشته و فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در کشورهای مختلف جهان دارد، هواوی است. اما حالا به‌نظر می‌رسد که دولت آلمان بعد از حدود یک سال بررسی و تحقیقات فراوان، تصمیم گرفته است که به هواوی برای توسعه و زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت 5G مجوزهای لازم را صادر کند.

 

 

ارسال نظر