دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۸۷۱

آپدیت گوگل‌مپس برای افراد نابینا

گوگل با آپدیت کردن اپلیکیشن گوگل‌مپس راهنمایی‌های صوتی آن را بهبود داد تا افراد کم‌بینا و نابینا راحت‌تر به مقصد برسند. به گزارش دیجیاتو، گوگل با انتشار پستی در وبلاگ خود قابلیت جدید گوگل‌مپس را اعلام کرد. با فعال کردن این قابلیت راهنمایی‌های صوتی با جزییات بیشتری انجام می‌شود تا افراد کم‌بینا و نابینا با دغدغه کمتری به مقصد برسند. گوگل می‌گوید قابلیت جدید علاوه بر افراد کم‌بینا، برای افرادی که بینایی خوبی دارند اما می‌خواهند برای اولین‌بار به جایی سفر کنند هم کاربردی خواهد بود.

قابلیت‌های آپدیت جدید توسط یکی از تحلیلگران شرکت گوگل به نام «Wakana Sugiyama» که خود نابیناست، شرح داده می‌شود. او قابلیت جدید را به راهنمایی‌هایی که در اتوبوس و مترو شنیده می‌شوند تشبیه کرده و آنها را برای عبور از مسیرهای پررفت‌وآمد و شلوغ مفید می‌داند. تا پیش از آپدیت جدید، گوگل‌مپس کاربر را از پیچ‌ها و چهار‌راه‌های پیش رو باخبر می‌کرد؛ ولی در نسخه جدید فاصله رسیدن به پیچ با جزییات به کاربر گفته شده و در صورتی که او در حال نزدیک شدن به چهارراه شلوغ باشد، اپلیکیشن او را در جریان قرار خواهد داد تا بیشتر احتیاط کند. راهنمای صوتی با پیغام‌های پشت سر هم کاربر را از بودن در مسیر صحیح باخبر می‌کند و اگر مسیری را اشتباه برود به او هشدار خواهد داد. قابلیت جدید گوگل‌مپس در حال حاضر فقط در ایالات متحده و همچنین کاربران ژاپنی در کشور ژاپن فعال شده است. این قابلیت را می‌توان با رفتن به بخش Walking Options و فعال کردن Detailed Voice Guidance در قسمت Navigation گوگل‌مپس فعال کرد. گوگل پشتیبانی از زبان‌ها و کشورهای دیگر را در به‌روز‌رسانی‌های آینده به اپلیکیشن مسیریابی خود اضافه خواهد کرد.

اپل پیشتاز فروش گوشی در سپتامبر شد

با وجود کاهش فروش گوشی هوشمند در سه‌ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اپل توانسته با آیفون ۱۱ سهم خود از بازار گوشی هوشمند را افزایش دهد. به گزارش زومیت، کانترپوینت گزارش خود را از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ در امریکا منتشر کرده است. اعداد و ارقام این گزارش نشان می‌دهد میزان فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته کمتر شده است. در ماه آگوست امسال ۱۱٫۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسیده که نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش نشان می‌دهد. علاوه‌براین، بررسی فروش ماه‌های جولای و آگوست کاهش ۱۰ درصدی را نسبت به فروش سال گذشته در همین دوماه نشان می‌دهد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت با معرفی و عرضه آیفون 11 که نسبت به مدل‌های سال گذشته شرکت اپل با استقبال بیشتری مواجه شد، اپل در ماه سپتامبر پیشتاز فروش گوشی‌های هوشمند بوده‌ است. در بین گوشی‌های جدید آیفون، آیفون ۱۱ پرومکس در زمان پیش‌فروش و هفته افتتاحیه فروش، بیشترین میزان تقاضا را داشته ‌است، اما کانترپوینت انتظار دارد در ماه‌های آینده تقاضا برای آیفون ۱۱ استاندارد که قیمت به صرفه‌تری دارد، بیشتر از آیفون ۱۱ پرو مکس شود. در بین گوشی‌های سامسونگ هم گلکسی اس‌10 با وجود کاهش تقاضا در ماه‌های گذشته، پرطرفدارترین پرچم‌دار اندرویدی در همه شبکه‌های مخابراتی امریکا است. میزان فروش گوشی‌های میان‌رده‌ A10e، A20 و A50 ثابت مانده، اما گوشی‌‌های گلکسی نوت ۱۰ در مقایسه با گلکسی نوت 9 با کاهش تقاضا مواجه شده‌اند. سامسونگ با عرضه گوشی گلکسی اس 10 5g با وجود استقبال نه چندان چشمگیر مردم از گوشی‌های5g، همچنان بهترین فروشنده گوشی‌ 5g در امریکا است.

هدست «واقعیت افزوده» اپل در راه است

به گفته یک تحلیلگر دنیای فناوری، شایعه شده که هدست «واقعیت افزوده» شرکت اپل زودتر از موعد آماده‌ می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، مینگ چی ‌کو، تحلیلگر چینی که به پیش‌بینی صحیح سخت‌افزارهای اپل می‌پردازد، به تازگی گفته که عینک هوشمند شرکت اپل در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی آماده خواهد بود. همچنین پیش‌بینی شده که اپل در طراحی این هدست با برندهای دیگر هم همکاری خواهد کرد.

پیش از این شرکت فیس‌بوک هم با شرکت ریبن همکاری کرد تا عینک واقعیت افزوده خود را تا یکی، دو سال آتی تولید کند. به این ترتیب، هنوز مشخص نیست که این عینک به چه شکلی خواهد بود. آیا طراحی آن به عینک فیس‌بوک نزدیک‌تر است یا به هولولنز شرکت مایکروسافت. پیش‌بینی‌های مینگ‌چی‌‌کو چندین نکته دیگر را هم نشان می‌دهد که ممکن است شرکت اپل در کنار توسعه اولین عینک واقعیت افزوده خود، خبرهای دیگری هم داشته باشد. به عنوان مثال، سیستم عامل iOS 13 از هدست واقعیت افزوده اپل پشتیبانی کند. علاوه بر اینها ممکن است شرکت اپل یک آیپد پروی جدید را عرضه کند که مجهز به حسگرهای سه‌بعدی است.

 

ارسال نظر