دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۴۴۲

پشتیبان مالی «لیبرا»  پا پس کشید

یکی از اعضای انجمن ارز مجازی فیس‌بوک اعلام کرده از ادامه پشتیبانی آن صرف نظر کرده است. شرکت پی پال چهار ماه قبل از نخستین شرکت‌‌هایی بود که در لیبرا سرمایه‌گذاری کرد. به گزارش مهر به نقل از تلگراف، شرکت «پی پال» بطور رسمی اعلام کرد از توسعه ارز مجازی لیبرا پشتیبانی نمی‌کند. «پی پال» یک شرکت پرداخت آنلاین امریکایی است که چهار ماه قبل یکی از نخستین سرمایه‌گذاران این ارز مجازی بود. این شرکت شب گذشته اعلام کرد از مشارکت در انجمن لیبرا کناره‌گیری می‌کند. انجمن لیبرا شامل گروهی از ۲۸ شرکت و سازمان است که از توسعه این ارز پشتیبانی می‌کنند. کناره‌گیری «پی پال» از سرمایه‌گذاری در لیبرا ضربه بزرگی به برنامه‌های مارک زاکربرگ در عرضه ارز مجازی خود می‌زند. این در حالی است که سیاستمداران و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف در سراسر جهان نیز درباره عرضه این ارز مجازی چندان خوش‌بین نیستند. فیس‌بوک قصد دارد ارز مجازی و بین‌المللی لیبرا را با کمک یک انجمن گسترش دهد تا به این ترتیب ادعای قدرت‌نمایی این شبکه اجتماعی را خنثی کند. این در حالی است که اعضای دیگر انجمن لیبرا از جمله ویزا و مسترکارت نیز چندان تمایلی نداشتند پشتیبانی مالی خود از لیبرا را بطور علنی اعلام کنند. این پلتفرم اجتماعی لیبرا را به عنوان ارز مجازی عرضه کرده بود که فرایند ارسال پول در سراسر جهان را تسهیل می‌کند.

محافظت از پای افراد دیابتی با کفی هوشمند

به تازگی یک کفی هوشمند برای افراد دیابتی ابداع شده که با کمک حسگرهای مختلف از ایجاد زخم در پای این افراد جلوگیری می‌کند. این کفی با کمک یک اپلیکیشن به فرد و نزدیکان او اطلاع‌رسانی می‌کند. به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، افراد مبتلا به دیابت بیشتر اوقات متوجه آسیب به پای خود نمی‌شوند. به همین دلیل همیشه در معرض خطر زخم‌های پوستی در پاهایشان قرار دارند. این زخم‌ها به سختی درمان می‌شوند و در برخی موارد حتی ممکن است به قطع پای فرد بینجامند.  در همین راستا محققان یک کفی جدید برای کفش ابداع کرده‌اند که اجازه نمی‌دهد پای افراد زخم شود. «لین له» هنگام تحقیقات در انستیتو استیونز واقع در نیوجرسی این کفی را ابداع کرد. او اکنون مدیر ارشد شرکت Bonbouton است که این محصول را بطور تجاری به بازار عرضه کرده. کفی مذکور که به بلوتوث مجهز است، داخل کفش قرار می‌گیرد و دارای شبکه‌ای از حسگرهای گرافنی است که تغییرات در فشار و دمای پوست را در نقاط مختلف پا رصد می‌کند. اگر اطلاعات حسگرها نشان‌دهنده تورم باشد، کفی بطور خودکار یک پیام هشدار به اپلیکیشن اندروید یا iOS موبایل کاربر ارسال می‌کند. بنابراین او متوجه می‌شود احتمال دارد پای او زخم شود. این اپلیکیشن همچنین توصیه می‌کند کاربر چه اقداماتی انجام دهد. علاوه بر آن اپ مخصوص به افراد دیگر مانند اعضای خانواده یا پزشکان نیز اطلاع‌رسانی می‌کند. این کفی دارای باتری‌هایی است که هر چهار ماه یک‌بار باید تعویض شوند.

آسیب‌پذیری جدید گوشی‌های اندرویدی

کارشناسان و متخصصان امنیتی گوگل اعلام کرده‌اند که آسیب‌پذیری جدیدی در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۸ و بالاتر وجود دارد که بسیاری از گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف را درگیر کرده است. به گزارش ایسنا، متخصصان امنیتی گوگل با انتشار گزارشی اعلام کرده‌اند که آسیب‌پذیری جدیدی در دستگاه‌های اندرویدی نسخه ۸ و بالاتر وجود دارد که بسیاری از گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف همچون پیکسل ۱ و ۲، هواوی پی۲۰، سامسونگ گلکسی اس ۷، اس۸ و اس۹ و بسیاری دیگر از دستگاه‌های اندروید ۸ و بالاتر را تحت تاثیر قرار داده و امنیت سایبری آنها را با مشکل مواجه کرده است.

گفته می‌شود این آسیب‌پذیری برای نسخه‌های قبلی اندروید در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی نیز کشف و گزارش شده بود اما حالا به نظر می‌رسد که روی نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل محبوب و پرطرفدار نیز یافت شده و تاثیر گذاشته است. براساس گزارش وب‌سایت engadget، این آسیب‌پذیری توسط کارشناسان و متخصصان امنیتی Project Zero گوگل کشف شده و گروه شناسایی تهدیدات سایبری در این غول تکنولوژی نیز در این مورد افزوده است که این آسیب‌پذیری و حفره امنیتی مذکور توسط گروه NSO صورت گرفته که پیش‌تر سابقه حملات سایبری به حامیان حقوق بشر و فعالان سیاسی را در کارنامه خود داشته و ثبت کرده است. یکی از کارشناسان اندروید در گوگل در این خصوص اعلام کرده است که آسیب‌پذیری جدید کشف‌شده در دستگاه‌های اندرویدی، به اندازه آسیب‌پذیری‌های قبلی در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید خطرناک نخواهد بود چراکه از کاربران، تنها درخواست نصب اپلیکیشن‌های آلوده را می‌کند و آنها نیز تنها در صورتی که اپلیکیشن‌های موردنظر هکرها و مجرمان سایبری را دانلود و نصب کنند، تحت تاثیر این آسیب‌پذیری قرار خواهند گرفت.

 

ارسال نظر