دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۷۴

 ۳۳۵ میلیون دانلود از بدافزارهای گوگل‌پلی

 یکی از محققان امنیتی در ماه سپتامبر ۱۷۲اپلیکیشن را در گوگل پلی رصد کرده که بیش از ۳۳۵ میلیون بار دانلود و نصب شده‌اند. البته بیشتر این اپلیکیشن‌ها اکنون حذف شده‌اند. به گزارش مهر به نقل از بی‌جی‌آر، طی چند هفته و ماه گذشته اخبار زیادی درباره اپلیکیشن‌های گوگل در پلی‌استور منتشر شده که حاوی بدافزار بوده‌اند. اکنون لوکاس استفانکو یکی از محققان امنیتی شرکت ESET تعداد ۱۷۲اپلیکیشن رصد کرده که بیش از ۳۳۵ میلیون بار دانلود و نصب شده‌اند. البته به گفته استفانکو بیشتر این اپلیکیشن‌ها از پلی‌استور گوگل حذف شده‌اند. طبق این تحقیق مهم‌ترین مشکل گوگل در این زمینه اپلیکیشن‌های تبلیغ افزار است. اطلاعاتی که استفانکو ثبت کرده، مشکلی را نشان می‌دهد که همچنان در پلی‌استور وجود دارد. او در این تحقیق وبلاگ‌ها، گزارش‌های خبری و منابع مختلف مانند توییت‌های کارشناسان دیگر را برای جمع‌آوری اطلاعات درباره بدافزارهای موجود در گوگل‌پلی بررسی کرده است. طبق این تحقیقات اپلیکیشن پلی‌استور گوگل در ماه جولای میزبان حدود ۲۰۵ اپلیکیشن مشکوک بوده که حدود ۳۲ میلیون بار دانلود شده‌اند.

پرینترهای سه‌بعدی سرطان‌زا هستند

نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد پرینترهای سه‌بعدی از خود نانو ذرات و ترکیبات شیمیایی خطرناکی متصاعد کرده که می‌توانند منجر به مشکلات قلبی عروقی و ریوی شوند. به گزارش دیجیاتو، محققان بخش ایمنی مواد شیمیایی موسسه فناوری جورجیا پس از دو سال تحقیق روی پرینترهای سه‌بعدی متوجه شدند در محیط‌هایی که این پرینترها فعالیت می‌کنند بیش از 200 ترکیب شیمیایی فرار و خطرناک از جمله تحریک‌کننده‌ها و مواد سرطان‌زا وجود دارد. نکته نگران‌کننده اینکه پرینترهای سه‌بعدی مجهز به فیلتر هپا (HEPA) نیز از گزند این ذرات در امان نبوده و نه تنها تاثیری در کاهش ذرات خطرناک ندارند بلکه ممکن است آنها را تشدید کنند. میلیون‌ها نفر در سطح جهان از پرینترهای سه‌بعدی استفاده می‌کنند. استفاده از این چاپگرها در مدارس جهان در مدت دو سال سه برابر شده و صنعت چاپ سه‌بعدی 13 میلیارد دلاری را با رشد سالانه 21 درصدی مواجه کرده است. از این چاپگرها در بیمارستان‌ها و کارخانه‌ها نیز استفاده شده و مساله ایمنی آنها به دغدغه مسوولان تبدیل شده است. اندی کالامبی، مدیرعامل شرکت مواد افزودنی RIZE می‌گوید تا پیش از فراگیر شدن پرینترهای سه‌بعدی، این وسیله در اتاق‌های دربسته یا با تهویه مناسب قرار می‌گرفت و توسط افراد متخصص استفاده می‌شد؛ بنابراین موضوع ایمنی آنها اهمیت کمی داشت. اما حالا با فراگیر شدن آنها باید مساله ایمنی آنها مورد توجه قرار گیرد. مصرف‌کنندگان با آگاهی از مواد سمی پرینترهای سه‌بعدی به دنبال خرید دستگاه‌های دارای گواهینامه ایمنی خواهند رفت اما مشکل اینجاست که در حال حاضر تعداد بسیار کمی از پرینترهای سه‌بعدی دارای گواهینامه ایمنی هستند. شرکت‌های تولیدکننده پرینتر سه‌بعدی باید با اخذ گواهینامه‌های معتبر بر اساس آخرین متدهای آزمایش و ارزیابی ذرات و مواد شیمیایی متصاعدشده از پرینترهای سه‌بعدی، محصولات خود را ایمن کنند در غیر این صورت در آینده‌ای نه‌چندان دور با بحران مواجه خواهیم شد.

گواهینامه‌های رانندگی در کره جنوبی دیجیتالی شد

گواهینامه‌های رانندگی در کره جنوبی با همکاری پلیس و چندشرکت مخابراتی در این کشور به‌طور کامل دیجیتالی شده و از طریق یک کد «کیو آر» قابل دسترس شد. به گزارش فارس به نقل از زددی نت، سه شرکت اس‌کی تله‌کام، کی‌تی و ال‌جی با همکاری یکدیگر یک اپلیکیشن تلفن همراه ویژه تشخیص هویت به نام PASS ابداع کرده‌اند که هم برای شناسایی افراد در زمان انجام تراکنش‌های مالی و هم برای تولید گواهینامه‌های رانندگی تمام دیجیتال قابل استفاده است. افرادی که برای استفاده از PASS داوطلب شوند می‌توانند یک کد کیو آر یا بارکد را برای تایید هویت خود و گواهی‌نامه‌های رانندگی خود دریافت کنند. پلیس کره جنوبی اعلام کرده که کدهای یادشده را به عنوان گواهینامه رانندگی می‌پذیرد و لذا در صورت درخواست نیازی به ارایه گواهینامه چاپی و کاغذی نیست. قرار است برنامه PASS به پایگاه‌های داده شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای کره جنوبی وصل شود تا استفاده از آن تسهیل شود. برنامه PASS هم‌اکنون بیش از 25 میلیون نفر کاربر دارد و مشترکان تمامی سه اپراتور مهم مخابراتی کره جنوبی از آن استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود عموم علاقه‌مندان بتوانند تا سه ماهه اول سال 2020 از خدمات یادشده بهره بگیرند.

رونمایی از سرفیس پرو

مایکروسافت روز گذشته در مراسم معرفی محصولات سرفیس خود، از نسل هفتم سرفیس پرو رونمایی کرد. این محصول جدید ظاهری مشابه نسل قبلیش دارد ولی چند به‌روزرسانی مهم را دریافت کرده است. به گزارش دیجیاتو، صفحه نمایش سرفیس پرو ۷ از نوع پیکسل سنس ۱۲.۳ اینچی با رزولوشن ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ پیکسلی است که با نسبت صفحه ۳ به ۲ عرضه می‌شود. مایکروسافت برای این دستگاه ۲ در ۱، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در قاب پشتی و یک وب‌کم ۵ مگاپیکسلی با پشتیبانی از ویندوز هلو در نظر گرفته است. سرفیس پرو ۷ از شارژ سریع مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند در مدت یک ساعت، ۸۰ درصد باتری دستگاه خود را شارژ کنند.

 

ارسال نظر