تعرفه خدمات پستی گران شد

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۸۱
تعرفه خدمات پستی گران شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه ارایه خدمات پستی داخلی را تصویب کرد. نرخ خدمات پستی در داخل کشور نسبت به آخرین مصوبه این کمیسیون که مربوط به سال ۹۵ می‌شود، افزایش یافته است. کلیه تعرفه‌ها و تعهدات خدمات باید در پورتال اطلاع‌رسانی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و دارندگان پروانه فعالیت اپراتورهای پستی غیر دولتی اطلاع‌رسانی ‌شده و در قبوض رسید ارایه خدمات مشتری به صورت شفاف درج شود.

به گزارش مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۹۱ خود به درخواست شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و دارندگان پروانه فعالیت کاروران پستی غیر دولتی، پیشنهاد تغییر تعرفه ارایه خدمات پستی داخلی را بررسی و تصویب کرد. این مصوبه جایگزین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۹۵ شده است. مقایسه مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نسبت به مصوبه سال ۹۵ تعرفه خدمات پستی نشان می‌دهد که نرخ خدمات پستی داخلی گران شده است. برای مثال نرخ ارسال نامه عادی که در درون استان ۱۳۰۰ تومان بوده به ۱۸۰۰ تومان رسیده و نرخ ارسال نامه برون‌استانی از ۱۸۰۰ تومان به ۲۸۰۰ تومان رسیده است. در همین حال نرخ ارسال امانات پستی تا سقف ۵ کیلوگرم که ۵۸۰۰ تومان در درون استان بود به ۷ هزار تومان رسیده و نرخ این سرویس در بیرون استان از ۸ هزار و ۳۰۰ تومان به ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

در همین حال طبق این مصوبه، مرسوله پستی نیز به هر شی قابل ارسال فیزیکی، اسناد و مدارک اعم از نوشته‌های چاپی، دست‌نوشته یا الکترونیک، کالا، اشیاء، ابلاغیه، اطلاعیه‌های خدمات شهری از قبیل قبوض آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن ثابت و سیار و عوارض شهرداری که دارای نشانی فرستنده یا‌گیرنده است، گفته می‌شود. مطابق این مصوبه حداکثر وزن نامه، مطبوعات و بسته‌های کوچک حاوی اشیاء غیرتجاری نظیر نمونه کالا و سوغات باید ۲ کیلوگرم باشد. در این مصوبه بسته‌های امانات پستی حاوی کالا و اشیاء تا حداکثر وزن ۳۰ کیلوگرم که دارای نشانی فرستنده و‌گیرنده باشد، قابل قبول است و در صورت غیرقابل تفکیک بودن محتویات امانات، این وزن می‌تواند تا ۵۰ کیلوگرم باشد. حداکثر ابعاد امانات در هریک از ابعاد آن باید ۲ متر باشد، به شرطی که اندازه طول بزرگ‌ترین وجه به اضافه اندازه بیشترین محیط، کمتر از ۳ متر باشد. ابعاد هر یک از وجوه امانت نباید از ۹ در ۱۲ سانتی‌متر کمتر باشد. برمبنای این مصوبه، خدمات پایه پستی شامل پست نامه‌های بدون اولویت حداکثر تا وزن ۲ کیلوگرم و امانات پستی حداکثر تا وزن ۵ کیلوگرم باید به تمامی مردم در سراسر کشور با کیفیت مطلوب و تعرفه استطاعت پذیر، عرضه شود.

 

ارسال نظر