دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۶۶

گوگل پلی‌استور هم تاریک می‌شود

گوگل پلی‌استور آخرین اپلیکیشن اندرویدی است که حالت تاریک (dark mode) را دریافت کرده و در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. به گزارش ایسنا، بعد از انتشار جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب موبایلی، اندروید ۱۰ در ماه جاری میلادی، بسیاری از اپلیکیشن‌های توسعه‌داده‌شده توسط شرکت‌های تکنولوژی اقدام به ارایه حالت تاریک (dark mode) کردند تا کاربران بتوانند مطابق با امکانات جدید موجود در اندروید ۱۰، تمامی اپلیکیشن‌های موردنظر خود را روی این حالت قرار داده و سپس از آنها استفاده کنند. حالا به نظر می‌رسد که گوگل پلی استور، بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین و اینترنتی برای دانلود و نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی، جزو آخرین اپلیکیشن‌هایی است که حالت تاریک را دریافت کرده و در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. گوگل به عنوان توسعه‌دهنده پلی‌استور و اندروید، به تازگی اعلام کرده است که به زودی این فروشگاه آنلاین و محبوب نیز به قابلیت dark mode مجهز خواهد شد. طی چند ماه اخیر که شاهد عرضه حالت تاریک (Dark Mode) برای سرویس و نرم‌افزارهای موبایلی مختلف نظیر یوتیوب، اندرویدمسیجز و واتس‌اپ بوده‌ایم، حالا نوبت به گوگل پلی‌استور رسیده و این پلت‌فرم محبوب قرار است در آینده‌ای نزدیک امکان مذکور را در اختیار کاربرانش قرار دهد. همانطور که از نام حالت شبانه و تاریک مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی که پس‌زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند و جزو آن دسته از کاربرانی‌اند که بیشتر هنگام شب و تاریکی محیط از اینترنت و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود و چشمان آنها را کمتر اذیت خواهد کرد.

رایانه مک، صنعت فیلم‌سازی هالیوود را مختل کرد

اختلالی در رایانه رومیزی مک ۲۰۱۳ سبب شده صنعت فیلم‌سازی هالیوود دچار مشکل شود. رایانه‌های مک ۲۰۱۳ که نرم‌افزار ادیت «اوید» روی آنها نصب است، بطور ناگهانی خاموش می‌شوند. به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، رایانه‌های مک که نرم‌افزار ادیت فیلم Avid روی آنها نصب است، بطور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی در سراسر استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود خاموش شده‌اند. خاموش شدن ناگهانی و انبوه رایانه‌ها احتمالا نشانه یک ویروس است با این وجود دلیل واقعی آن هنوز مشخص نیست. هنگامی که رایانه‌ها بطور همزمان خاموش می‌شوند، کاربران نمی‌توانند دستگاه‌ها را ریبوت کنند. این بدان معنا است که فعالیت‌های پس از تولید فیلم در استودیوهای فیلمسازی با تعلیق مواجه شده است. نشریه ورایتی در این باره نوشت: «چند ادیتور فیلم و استودیو فیلمسازی با این مشکل روبرو شده‌اند و نگرانی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند.» به نظر می‌رسد این مشکل بطور کلی در مدل‌های رایانه رومیزی مک ۲۰۱۳ به وجود می‌آید. در این رایانه‌ها نرم‌افزار ادیت Avid نصب است. شرکت اپل اعلام کرده از این مشکل مطلع شده و تحقیقاتی در همین راستا را آغاز کرده است. در بیانیه اپل آمده است: «مهندسان و تیم‌های پشتیبانی ما بی‌وقفه در تلاش هستند تا دلیل این اختلال را کشف و آن را برطرف کنند.» البته برخی دیگر از رسانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند یکی از دلایل احتمالی این مشکل احتمالا به اختلال ‌نرم‌افزاری مربوط است که با آپدیت مرورگر سافاری اپل به وجود می‌آید. در نتیجه این اختلال اطلاعات نرم‌افزار Avid از بین می‌روند.

رکوردشکنی ویندوز 10 با 900 میلیون نصب

سیستم عامل ویندوز 10 شرکت مایکروسافت با نصب روی بیش از 900 میلیون دستگاه مختلف، رکورد زد. به گزارش فارس به نقل از دیجیتال ترندز، مایکروسافت از ثبت رکوردی تازه در مورد استفاده از آخرین نسخه از ویندوز موسوم به ویندوز 10 خبر داده و تصریح کرده 900 میلیون رایانه مختلف در دنیا از این ویندوز استفاده می‌کنند. نخستین‌بار یوسف مهدی یکی از معاونان مایکروسافت این خبر را در حساب توییتر خود اعلام کرد. وی در توییت خود به این نکته هم اشاره کرده که رکورد نصب ویندوز 10 در 12 ماه گذشته در مقایسه با موارد نصب ویندوزهای قبلی مایکروسافت بعد از عرضه شکسته شده است. البته استفاده از ویندوز 10 محدود به رایانه‌های شخصی نیست و از این سیستم عامل روی عینک هوشمند هولولنز مایکروسافت، کنسول بازی ایکس باکس وان و غیره نیز استفاده می‌شود، ولی بخش عمده موارد نصب ویندوز 10 مربوط به رایانه‌های شخصی است.

سیاستمداران از قوانین «فیس بوک» مستثنی شدند

با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در ۲۰۲۰، فیس‌بوک اعلام کرد اظهارنظرهای سیاستمداران شامل قوانین انتشار پست در این پلتفرم نمی‌شود مگر آنکه این اظهارات خشونت‌آمیز و تبلیغاتی باشد. به گزارش مهر به نقل از ورج، فیس‌بوک قوانین خود درباره محتوایی که سیاستمداران به اشتراک می‌گذارند را بطور شفاف توضیح داد و اعلام کرد: نقش ما دخالت در اظهارنظر سیاستمداران نیست. با وجود این، اگر محتوای پست‌های سیاستمداران منجر به ایجاد خشونت و آزار در دنیای واقعی شود، فیس‌بوک آنها را حذف می‌کند. این درحالی است که توییتر نیز سیاست مشابهی را در پیش گرفته است. اما با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در ۲۰۲۰، فیس‌بوک تاکید دارد که در اختلافات سیاسی دخالتی نمی‌کند.

 

ارسال نظر