نفوذ هکرها با استفاده از مودم‌های اینترنتی

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۰۰:۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۲۸۰۴
نفوذ هکرها با استفاده از مودم‌های اینترنتی

به تازگی کارشناسان و پژوهشگران امنیتی آسیب‌پذیری‌های جدیدی در مودم و روترهای اینترنتی برندهای D-Link و Comba کشف کرده‌اند که به هکرها اجازه نفوذ و دسترسی به اطلاعات کاربران را می‌داده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون امنیت سایبری و محافظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی، بسیاری از کارشناسان و محققان امنیتی در تلاشند که با کشف و رسانه‌ای کردن حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های خطرناک، به شرکت‌های توسعه‌دهنده آنها برای برطرف کردن این ضعف‌های امنیتی و ارایه به‌روزرسانی‌های جدید هشدار داده و همزمان از سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران توسط هکرها و مجرمان سایبری جلوگیری کنند. حالا در تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشرشده در وب‌سایت تک‌رادار، پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که در مودم و روترهای اینترنت وای‌فای برندهای D- Link  و Comba آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی جدی و خطرناکی وجود داشته که برای مدت‌ها به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی به اطلاعات کاربران همچون نام کاربری و گذرواژه‌های مورد استفاده آنها روی مودم را فراهم می‌کرده است.

سایمون کنین، موسس و مدیرعامل شرکت امنیتی Trustwave، در این گزارش از کشف پنج آسیب‌پذیری در مودم‌های اینترنت وای‌فای خبر داده است که از این تعداد، دو حفره امنیتی به مودم‌های برند D-Link و سه حفره امنیتی دیگر نیز به مودم‌های ساخت شرکت Comba telecom  مربوط می‌شود. وی در ادامه اظهارات خود افزوده است که این آسیب‌پذیری‌ها قابلیت آلوده‌سازی تمام کاربران و دستگاه‌های متصل به مودم‌های مذکور را داشته است و به احتمال زیاد به مدت زیادی مورد استفاده خیل عظیمی از هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته بوده است.

 

 

ارسال نظر