سازگاری تلگرام با اتریوم

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۱۱۰
سازگاری تلگرام 
با اتریوم

بر اساس ادعای یکی از استارتاپ‌های حوزه تکنولوژی که برای تلگرام ابزار مختلف توسعه می‌دهد، پروژه جدید بلاک‌چین تلگرام با اتریوم سازگار خواهد بود.

به گزارش دیجیاتو، شرکتTON Labs که یک استارتاپ حوزه تکنولوژی است و توسط سرمایه‌گذاران بخش فروش توکن (رمزارز) تلگرام اداره می‌شود، قرار است یکشنبه این هفته کدهایی روی بستر

Telegram Open Network به اجرا در بیاورد که به منزله یک اجرای آزمایشی خواهد بود. پروژه بلاک‌چین تلگرام در تاریخ 9 آبان (31 اکتبر) به صورت رسمی راه‌اندازی می‌شود. این شرکت در حال ساخت ابزاری برای توسعه‌دهندگان است تا برای کار روی شبکه جدید به آنها کمک کند. یکی از این ابزارها کامپایلر Solidity است که به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم اجازه می‌دهد تا روی TON هم اجرا شوند. کدهای مربوط به کلاینت این سرویس پیش‌تر با سرمایه‌گذاران به اشتراک گذاشته شد و بعد از آن هم به انتشار عمومی رسید.

مدیر TON Labs گفته بود که این کلاینت برای کاربران امکان کار با برخی از عملکردهای پایه‌ای بلاک‌چین TON را فراهم می‌کند. تلگرام در سال 2018 حداقل 1.7 میلیارد دلار سرمایه برای سیستم بلاک‌چین مورد انتظارش جمع‌آوری کرد. این شبکه ادعا می‌کند که تراکنش‌های انجام‌شده در این سیستم بلاک‌چین از بیتکوین و اتریوم سریع‌تر خواهد بود و از لحاظ سرعت با ویزا (Visa) برابری خواهد کرد. آن زمان خیلی‌ها عقیده داشتند که راه‌اندازی رمزارز اختصاصی توسط تلگرام با نام Gram بلندپروازانه است چرا که هنوز نمونه اولیه مناسبی هم برای آن توسعه داده نشده است.

 

ارسال نظر