حساب کاربری مدی رعامل توییتر هک شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۰۰۸
حساب کاربری مدی رعامل توییتر هک شد

یک گروه هکری به نام «جوخه خندان (Chuckling Squad)»، حساب توییتر جک دورسی، مدیرعامل و بنیان‌گذار این شبکه اجتماعی را هک کرده و مدعی وجود یک بمب در مقر توییتر شدند.

به گزارش دیجیاتو، صفحه توییتر جک دورسی با بیش از ۴.۲ میلیون دنبال‌کننده یکی از پرمخاطب‌ترین صفحات این شبکه است اما هکرها روز گذشته پیام‌هایی توهین‌آمیز با مضمون نژادپرستی را در آن منتشر کردند. یکی از سخنگویان توییتر با تایید دسترسی افراد غیرمجاز به حساب کاربری دورسی از تحقیق درباره علت این حادثه خبر داده اما از ارایه اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کرد. مهاجمان پس از به دست گرفتن کنترل پیج شروع به انتشار توییت‌های نژادپرستانه و بازنشر مطالب توهین‌آمیز از یک صفحه خاص کردند که پس از ۱۵ دقیقه توسط توییتر حذف شد. هنوز مشخص نیست که جوخه خندان به پیام‌های دایرکت دورسی هم دسترسی داشته یا خیر اما احتمال آن بسیار بالا است.

این افراد در یکی از توییت‌های خود مدعی وجود بمب در مقر توییتر هم شدند. آنها برای بحث درباره این هک سروری را در دیسکورد راه‌اندازی کرده و از مخاطبان برای پیوستن به آن دعوت کردند اما این سرور هم بعد از مدتی آفلاین شد. جوخه خندان پیش از این حساب افراد مشهور دیگری را هم هدف گرفته بود. توییت‌های این گروه ظاهرا از اپلیکیشنی به نام Cloudhopper ارسال شده که در سال ۲۰۱۰ به مالکیت توییتر درآمد. احتمالا جک دورسی این اپ را به حساب کاربری خود متصل کرده و مجوزهای مختلفی را به آن داده است؛ در نتیجه هکرها توانسند از طریق نفوذ به Cloudhopper کنترل صفحه مدیرعامل توییتر را در دست بگیرند. یکی دیگر از احتمالات هم پیاده‌سازی حمله جعل شماره تماس (Caller ID spoofing) است که روش متداولی هم به شمار می‌رود. این نخستین‌باری نیست که صفحه توییتر جک دورسی قربانی هکرها می‌شود و سه سال قبل مهاجمان سایبری وابسته به گروه OurMine کنترل اکانت او را در اختیار گرفته بودند.

 

 

ارسال نظر