تلاش برای تسهیل فعالیت کارآفرینان

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۷۵
تلاش  برای تسهیل فعالیت کارآفرینان

در حالی که شهرداری تهران مدتی قبل به علت صدور مجوز تاکسی‌های اینترنتی از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی شکایت کرد، . رییس اتحادیه کشوری کسب‌وکار مجازی معتقد است این کار مانع‌تراشی در مسیر کارآفرینان کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، موضوع قانونی یا غیرقانونی بودن فعالیت تاکسی‌های آنلاین طی ماه‌های گذشته، یکی از موضوعات مورد بحث در رسانه‌ها بوده و معمولا اتفاق نظری در این خصوص وجود ندارد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز جزو منتقدان فعالیت این شرکت‌ها بدون نظارت شهرداری بر آنها هستند و آن را غیرقانونی می‌دانند.

آخرین خبر در مورد این اختلاف نظر، شکایت شهرداری از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برای مجوزدهی به این شرکت‌هاست. اتحادیه ویژه کسب‌وکارهای مجازی در سال ۹۶ با تشکیل جلسه توسط دادستان کل کشور با حضور نمایندگان وزارت کشور، شهرداری، پلیس و... به عنوان مرجع اصلی مجوزدهی و نظارت بر کسب‌وکارهای آنلاین ایجاد شد و مجوز فعالیت تاکسی‌های آنلاین نیز توسط این اتحادیه صادر می‌شود. به اعتقاد رضا الفت‌نسب- رییس اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، این شکایت در حالی صورت گرفته که طبق ماده ۸۷ قانون نظام صنفی، اتحادیه تنها مرجع صلاحیت‌دار برای صدور مجوز کسب‌وکارهای مجازی و از جمله تاکسی‌های آنلاین است و نهادهای دولتی از جمله وزارت ارتباطات، وزارت صمت، معاونت فضای مجازی دادستان کل کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و هیات مقررات‌زدایی، همگی طی این سال‌ها مجوز فعالیت این سامانه‌ها را به رسمیت شناخته‌اند. اتحادیه مدعی است شهرداری بدون توجه به مسیر قانونی‎ تصویب دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های آنلاین، بر مجوز جدید اصرار دارد و دنبال این است که با تحمیل هزینه اضافی به این کسب‌وکارها، مانعی برای رشد و توسعه آنها بتراشد. کارآفرینان جوان کشور و کسب‌وکارهای آنلاین، طی سال‌های اخیر در برابر مانع‌تراشی‌ها عقب ننشسته و همواره در مسیر حرکت‌شان استوار و پایدار بوده‌اند.

 

ارسال نظر