اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۵۵

برنامه‌های مخرب اندرویدی 8 میلیون دفعه بارگذاری شد

دیجیتال ترندز|تعدادی از برنامه‌های مخرب اندرویدی که در ظاهر برای ویرایش عکس طراحی شده‌اند، در عمل دارای آگهی‌های تبلیغاتی مزاحمی هستند که برای کاربران مشکل ایجاد می‌کنند.در صورتی که کاربران این برنامه‌ها را روی گوشی‌های خود نصب کنند با آگهی‌های تمام صفحه‌ای مواجه می‌شوند که حذف آنها از نمایشگر نیز ممکن نیست. شرکت امنیتی ترندمیکرو که برای نخستین‌بار این آگهی‌های مزاحم را شناسایی کرده می‌گوید اپلیکیشن‌های مذکور در مجموع بیش از 8 میلیون بار بارگذاری شده‌اند و بعد از اطلاع‌رسانی به گوگل، این شرکت برای حذف آنها اقدام کرده است. ترندمیکرو به کاربران هشدار داده که هر چه سریع‌تر این آگهی‌های کلیک دزد را از روی گوشی‌های خود پاک کنند. زیرا آنها بدون رضایت کاربر در پس زمینه گوشی فعال مانده و حافظه زیادی از گوشی را هم اشغال می‌کنند.

 شیوه جدید «یوتیوب» مقابله از اتهام

ورج|یوتیوب برای همکاری با آن دسته از کاربرانی که محتوای سیاسی تولید می‌کنند، مدیرانی استخدام می‌کند تا از اتهام‌های واردشده به خود در این زمینه بکاهد.این مدیران جدید به خصوص با آن دسته از افرادی همکاری می‌کنند که محتوای سیاسی در حمایت از جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران تولید می‌کنند.یوتیوب که زیرمجموعه گوگل است، از مدتی قبل بسانسور محتوای سیاسی حامی حزب جمهوری‌خواه متهم شده و حالا قصد دارد با اجرای این ابتکار عمل اتهامات را بر علیه خود کاهش دهد. یوتیوب قصد دارد محتوای تند و مخرب راست گرایان را از این شبکه اجتماعی ویدئویی پاک کند، اما جمهوری‌خواهان این اقدام یوتیوب را توطئه‌ای بر علیه خود می‌دانند و می‌گویند این سایت عملا بر علیه جمهوری‌خواهان عمل می‌کند. یوتیوب این اتهامات را رد کرده است.قرار است مدیران جدید یوتیوب توصیه‌هایی را به افراد علاقه‌مند به تهیه ویدئوهای راست گرایانه ارایه کنند تا آنها در زمان تهیه ویدئوهای خود اصول وقوانین یوتیوب را رعایت کنند و بدین وسیله از حذف ویدئوهای خود جلوگیری کنند. هنوز مشخص نیست یوتیوب قصد دارد بدین منظور چند نفر را به خدمت بگیرد.

طرفداری «الون ماسک» از بمباران اتمی مریخ

نکست وب| الون ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی دوباره ایده بمباران هسته‌ای مریخ را مطرح کرده است. وی که از سال‌ها قبل در حال برنامه‌ریزی برای ممکن کردن سفر انسان‌ها به دیگر سیارات و به خصوص ماه و مریخ است، معتقد است که بمباران هسته‌ای سیارات نزدیک به زمین، آنها را برای سکونت درازمدت انسان‌ها آماده می‌کند. الون ماسک از آن جهت ایده بمباران هسته‌ای مریخ را در حساب توییتری خود مطرح کرده که معتقد است با این کار دی اکسیدکربن محصورشده در جو مریخ آزاد می‌شود و می‌توان سطح این سیاره را برای سکونت انسان‌ها آماده کرد. وی از سال ۲۰۱۵ تا به حال چندین بار ایده بمباران اتمی مریخ را مطرح کرده، اما این نظریه تا به حال مورد توجه قرار نگرفته است. بسیاری از دانشمندان با این نظر الون ماسک مخالف بوده و می‌گویند اگر چه بمباران هسته‌ای مریخ مقداری دی اکسید کربن را در جو این سیاره آزاد می‌کند، اما این تحول آن قدر گسترده نیست که موجب شود شرایط مریخ حتی به میزان اندکی شبیه به زمین شود. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد میزان دی اکسیدکربن جو مریخ به اندازه تنها ۰.۶ درصد کره زمین است و بمباران هسته‌ای جو مریخ را به اندازه تنها ۷ درصد به جو زمین شبیه‌تر می‌کند.

اشتباه بزرگ «آمازون» دردسر ساز شد

انگجت|یک نقص فنی نامعلوم در سایت آمازون باعث شد تا اطلاعات سفارش‌های تنظیم شده ۲۰ مشتری برای افراد دیگری ارسال شود و این امر موجب اعتراض گسترده شده است. این افراد جزییات اطلاعات سفارش‌های خود را در سایت آمازون به روز کرده بودند، اما آمازون تاییدیه این اقدام را برای آدرس‌های ایمیل‌هایی ارسال کرده که متعلق به افراد دیگری هستند.

نکته مهم این است که ایمیل‌های یادشده حاوی اطلاعات شخصی حساسی هستند که از جمله آنها می‌توان به اسامی و آدرس تحویل کالا اشاره کرد. البته اطلاعات کارت‌های اعتباری مشتریان در این ایمیل‌ها درج نشده‌اند.

سخنگوی آمازون اعلام کرده که نقص فنی یادشده برطرف شده تا از تداوم چنین اشتباهاتی جلوگیری شود. همچنین با بیست نفری که این خطا در مورد آنها رخ داده تماس گرفته شده تا مشکلات احتمالی رخ داده برای آنها برطرف شود. در عین حال یکی از افرادی که دچار این مشکل شده در توییتر خود تصریح کرده فردی که از طرف شرکت آمازون با وی تماس گرفته مدعی شده که اتفاقاتی از این دست گاهی در آمازون رخ می‌دهد! این امر موجب شگفتی و اعتراض فرد مذکور شده است.

 

ارسال نظر