رویداد

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۸۷۶

ابداع آواتار نویسندگان برای روخوانی کتاب با هوش مصنوعی

انگجت| شرکت چینی «سوگو» با کمک هوش مصنوعی آواتارهایی از نویسندگان ابداع کرده تا کتاب‌های صوتی را روخوانی کنند.

به نظر می‌رسد موتور جست‌وجوی اینترنتی «سوگو» (Sogou) فقط به معرفی مجری‌های خبری واقعیت مجازی بسنده نکرده است. این شرکت به تازگی آواتارهایی از دو نویسنده چینی ابداع کرده تا کتاب‌های صوتی را در یک ویدئو روخوانی کنند.

شرکت «سوگو» از هوش مصنوعی، فناوری تبدیل متن به صوت و همچنین ویدئو کلیپ‌هایی از کنفرانس‌ها و منابع ادبی آنلاین چین استفاده کرده تا آواتارهایی از «یو گوان» و «بو شین تیان شانگ دیائو شیان بینگ»، نویسندگان چینی بسازد.هرچند فناوری متن به صوت می‌تواند به سرعت کتاب‌های صوتی جدیدی بسازد، اما مشتریان همچنان ترجیح می‌دهند نویسندگان، هنرپیشه‌ها یا افراد مشهور کتاب‌های صوتی را روخوانی کنند.شرکت سوگو با کمک آواتارهای هوش مصنوعی می‌تواند فناوری تبدیل متن به صوت را با شباهت‌هایی با نویسنده ترکیب کند تا این توهم را ایجاد کند که کتاب‌های صوتی توسط افراد واقعی خوانده می‌شوند.

مجری‌های خبری هوش مصنوعی این شرکت از پاییز سال گذشته تاکنون برای خبرگزاری شینهوا کار می‌کنند.

عینکی که به تصاویر بعد و عمق می‌دهد

دیلی میل| یک شرکت فناوری آخرین عینک Spectacles 3  را به بازار عرضه کرده است. با این عینک می‌توان به ویدئو و تصاویر عمق و بعد اضافه کرد.این عینک جدید، طراحی ظریفی دارد و مجهز به ۲دوبین HD است تا ویدئو و تصاویر را ثبت کند.

این گجت قابلیت افزودن عمق و بعد به تصاویر و ویدئوها را دارد. به عبارت دیگر این عینک تصاویر و ویدئوها را بطور ۳ بعدی ثبت می‌کند. همچنین می‌توان افکت‌های واقعیت افزوده را به تصاویر و ویدئوهای ثبت شده با این عینک افزود.

علاوه بر آن کاربران می‌توانند افکت‌های نورپردازی جدید و افکت لنز سه بعدی جدیدی را به تصاویر بیفزایند.

همچنین کاربران می‌توانند فیلترهای سه‌بعدی را به پیاده روی خود بیفزایند، تصاویر ۳ بعدی از دوستان خود ثبت کنند و غیره. البته در حال حاضر کاربر قادر است فقط ویدئویی یک دقیقه‌ای با این عینک ثبت کند.این عینک با قیمت ۳۸۰ دلار عرضه شده است.بارگیری و ارسال آن از پاییز امسال آغاز می‌شود.نسخه جدید این عینک، بطور محدود عرضه می‌شود و به این ترتیب شرکت تولید‌کننده می‌تواند همچنان به آزمایش‌های خود در حوزه واقعیت افزوده ادامه دهد.

رونویسی چت‌های صوتی کاربران توسط فیس‌بوک

انگجت| فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده چت‌های صوتی کاربران را در اپلیکیشن مسنجر بطور نوشتاری ثبت می‌کرده است.

به نظر می‌رسد فیس‌بوک را نیز باید به فهرست شرکت‌هایی اضافه کرد که فرایند ثبت نوشتاری پیام‌های صوتی کاربران را به دلایل امنیتی متوقف کرده‌اند.

این شرکت تایید کرده پیمانکارانش چت‌های صوتی کاربران در اپلیکیشن مسنجر را رونویسی می‌کردند تا مشخص شود هوش مصنوعی بطور صحیح پیام‌ها را تعبیر کرده یا خیر اما این روند یک هفته قبل متوقف شده است.

البته اطلاعات بطور عمدی و گمنام ثبت شده‌اند و فقط مربوط به افرادی هستند که خود داوطلبانه در فرایند ثبت محاورات شرکت کرده‌اند.

اما به نوشته خبرگزاری بلومبرگ این فرایند فاقد شفافیت است. طبق گزارش پیمانکاران شرکت TakeUs نمی‌دانستند این فایل‌های صوتی از کجا می‌آیند یا چرا از آنها رونوشت برداشته می‌شود. این امر سبب شد برخی کارمندان فرایند را غیر اخلاقی بدانند. علاوه بر این موارد در بخش سیاست حفاظت از اطلاعات کابران بطور واضح ذکر نشده کارمندان انسانی فایل‌های صوتی را بررسی می‌کنند.

 

ارسال نظر