اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۷۹۹

ساخت حسگری برای رصد درمان زخم

پرس اسوسیشن|محققان حسگری برای رصد روند درمان زخم ابداع کرده‌اند. این حسگر تغییرات زخم در مقیاس میکرو را بررسی می‌کند.

مهندسان دانشگاه هریوت-وات در ادینبورگ روی حسگر کوچکی کار می‌کنند که می‌تواند تغییرات مکانیکی اندک در مقیاس میکرو را در بافت بدن رصد کند.مایکل کریچتون با دریافت بودجه ٣٦٠هزار پوندی از کنسول تحقیقات علوم فیزیکی و مهندسی این پروژه را انجام داده است. به گفته او این حسگر کمک می‌کند محققان متوجه شوند در زخم چه اتفاقی می‌افتد.

این حسگر اندازه‌گیری‌های مکانیکی کوچکی انجام می‌دهد و شیوه تغییرات بافت را به پزشکان نشان می‌دهد و آنها متوجه می‌شوند زخم نیاز به درمان متفاوتی دارد یا خیر.

کریچتون در این باره می‌گوید: حسگر هوشمند ما به بیمار هشدار می‌دهد چه زمانی باید به پزشک مراجعه کند تا فرایند درمان بهتر انجام شود.

لابی‌گری «هواوی» در امریکا برای خروج از لیست سیاه

بلومبرگ| اسناد فاش شده در سنای امریکا نشان می‌دهد هواوی یک شرکت حقوقی را استخدام کرده تا درباره تحریم‌های تجاری امریکا لابی‌گری کند. هواوی شرکت حقوقی

 Sidley Austin LLP را استخدام کرده تا درباره تجارت لابی‌گری کند. این در حالی است که امریکا به متحدان خود فشار می‌آورد تا شرکت چینی را در فهرست سیاه خود قرار دهند.با توجه به اسناد فاش شده در سنای امریکا، اقدامات لابی‌گری

Sidley Austin LLP که از ماه جولای آغاز شده روی کنترل صادرات فناوری‌های امریکایی به شرکت چینی، تحریم‌های تجاری و همچنین چند موضوع مربوط به امنیت ملی مرتبط است.این اسناد نشان می‌دهند هواوی روابط خود را با شرکت حقوقی مذکور عمیق کرده است. این شرکت حقوقی هم‌اکنون روی رفع چالش‌های قانونی هواوی در امریکا فعالیت می‌کند و از سوی دیگر فعالیت‌های لابی گرانه خود را افزایش می‌دهد.

استفاده کاربران اندروید بدون پسورد از سرویس‌های گوگل

انگجت| گوگل در راستای تلاش‌های خود برای حذف پسوردها، اکنون ویژگی جدیدی را ارایه کرده که به کاربران دستگاه اندروید اجازه می‌دهد به جای استفاده از پسورد، با استفاده از حسگر اثر انگشت یا پین کد وارد سرویس‌های وب این شرکت شوند.

جالب آنکه این نخستین‌باری است که گوگل به مشتریانش اجازه می‌دهد با استفاده از ویژگی‌های بیومتریک خود هویتشان را در وب سایت احراز کنند. احراز هویت آنلاین هم‌اکنون در کروم برای کاربران اندروید مهیا است. برای بررسی این ویژگی نخست باید از طریق passwords.google.com

وارد مرورگر آنلاین پسورد شرکت شد. در این مرورگر هویت فرد به وسیله حسگر اثر انگشت موبایل او تایید می‌شود. همچنین کاربر می‌تواند از هر روش احراز هویت دیگری که ترجیح می‌دهد (خواه پین کد، الگو یا پسورد) استفاده کند.در حال حاضر این ویژگی در برخی از موبایل‌های اندروید فراهم شده است. همچنین نمی‌توان از موبایل فرد برای احراز هویت ورود در نسخه دسک تاپ استفاده کرد.

البته به نوشته ورج، گوگل قصد دارد طی چند روز آتی این ویژگی را در تمام موبایل‌های مجهز به اندروید ۷ و بالاتر عرضه کند.

دسترسی به حساب بانکی با استفاده از اسپیکر هوشمند

دیلی میل| گوگل اخیرا برنامه‌ای برای کنترل حساب‌های بانکی به دستیار صوتی «گوگل هوم» اضافه شده که در صورت تمایل کاربران، می‌تواند برخی امور بانکی آنها را انجام داده و حساب‌های بانکی آنها را کنترل کند.

این برنامه «نت‌وست» (NatWest) نام داشته و کاربران می‌توانند با فعال کردن آن به دستیار صوتی گوگل اجازه دهند تا به صورت خودکار حساب آنها را بررسی کند. در حال حاضر قابلیت‌های «نت وست» محدود به کنترل حساب و اعلام موجودی است اما در آینده‌ای نزدیک می‌تواند گسترش یابد و امکان پرداخت قبوض با صحبت با یک دستگاه گوگل را به کاربران بدهد.

کاربران با این برنامه قادر خواهند بود جزییات حساب بانکی و موجودی خود را به صورت صوتی از اسپیکر هوشمند گوگل بپرسند.

کاربران برای استفاده از این قابلیت می‌بایست یک پین را وارد کنند البته اخیرا به دلیل مسائل حریم خصوصی که پیرامون دستیار صوتی گوگل به وجود آمده نگرانی افراد افزایش یافته است.

شرکت «نت‌وست» ماه گذشته تایید کرد که به برخی کارکنان خود اجازه داده است تا بتوانند به راحتی به اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم و اندروید دسترسی پیدا کنند.

برنامه بانکی مذکور قادر به پاسخگویی به هشت سوال افراد است و می‌تواند ۱۵ نکته بانکی را نیز در اختیار افراد قرار دهد.

کریستن بنی رییس بخش مرکز اختراع دیجیتال اوپن نت وست گفت: ما برای اولین‌بار در حال تحقیق در زمینه بانکداری صوتی هستیم و فکر می‌کنیم این امر می‌تواند آغاز تغییر اساسی در نحوه مدیریت مالی کاربران باشد. این فناوری سبب می‌شود تا افراد در همه مکان‌ها بتوانند خدمات بانکی خود را انجام دهند.

 

ارسال نظر