اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۲۱

تشخیص سرطان  با هوش مصنوعی

پی سی ورلد| محققان امریکایی سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که بهتر از پزشکان می‌تواند انواع مختلف سرطان سینه را ردیابی کند و میان آنها تمایز قائل شود.  هوش مصنوعی این‌بار آسیب شناسان را به چالش کشیده و حتی بهتر از آنها می‌تواند برخی از انواع سرطان سینه را ردیابی و شناسایی کند. محققان امریکایی مشغول آموزش ماشین یادگیری هستند که بتواند با بررسی بیوپسی‌های مختلف، الگوهای پیچیده‌ای را شناسایی کند که انسان در ردیابی آنها دچار چالش است. جوان المور محقق ارشد این پژوهش و استاد دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: تصاویر پزشکی بیوپسی‌های سینه حاوی اطلاعات پیچیده هستند و بررسی و تحلیل آنها باید موضوعی انجام شود. تمایز میان انواع سرطان سینه هرچند مهم اما بسیار چالش برانگیز است. در این پژوهش محققان تصاویر بیوپسی ۲۴۰ سینه را با انواع مختلف این سرطان مرتبط کردند و خوانش آنها را با تشخیص ۸۷ پزشک آسیب شناس مقایسه شد. این تحقیق نشان داد هوش مصنوعی با دقتی مشابه پزشکان واقعی می‌تواند بین نمونه‌های سرطانی و غیر سرطانی تمایز قائل شود اما هنگام ایجاد تمایز میان انواع مختلف سرطان دقت آن بیش از پزشکان بود.  به گفته المور این نتایج بسیار رضایتخبش است.

هک شدن اطلاعات 5‚1 میلیون نفر کاربر سایت دوستیابی

انگجت|  اطلاعات یک سایت دوستیابی امریکایی موسوم به‌تری فان هک شده و داده‌های بیش از 5‚1 میلیون نفر کاربر آن در فضای مجازی منتشر شده است. اطلاعات یک سایت دوستیابی امریکایی موسوم به‌تری فان هک شده و داده‌های بیش از 5‚1 میلیون نفر کاربر آن در فضای مجازی منتشر شده است. از جمله اطلاعات منتشر شده از این سایت در فضای مجازی می‌توان به موقعیت مکانی دقیق کاربران، عکس‌های خصوصی و برخی گرایشات شخصی اشاره کرد. نحوه کار این سایت دوستیابی بدین شیوه است که با وارد کردن موقعیت مکانی خود می‌توانید موقعیت مکانی کاربران دیگر آن را در نزدیکی خود مشاهده کنید و حالا هکرها این اطلاعات را هم در اینترنت منتشر کرده‌اند. اگر چه کاربران قادر به محدود کردن دامنه نمایش این اطلاعات بوده‌اند، اما این محدودیت بر روی سرورهای‌تری فان قابل اجرا نبوده و از همین رو تمامی داده‌های یادشده به دست هکرها افتاده است. با توجه به ماهیت کار سایت‌های دوستیابی، پیش بینی می‌شود از اطلاعات یادشده برای باج‌گیری، تهدید مالی و سواستفاده عاطفی و احساسی از اعضای آن استفاده شود. اعضای این سایت محدود به امریکا نبوده و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. اولین‌بار یک شرکت امنیتی به نام پن تست وجود این نقص را به اطلاع‌تری فان رساند این شرکت با اندکی تاخیر آسیب‌پذیری امنیتی سرورهای خود را برطرف کرد، اما ظاهرا هکرها زودتر از پن تست از مشکل یادشده مطلع شده بودند.

تعطیلی خدمات مالی «ویزا چک اوت» در سال 2020

انگجت|شرکت ویزا قصد دارد خدمات پرداخت مالی آنلاین ویزا چک اوت خود را در سال 2020 تعطیل کرده و خدمات تازه‌ای را بدین منظور با امنیت بیشتر راه‌اندازی کند. ویزا چک اوت از جمله خدمات پرداخت مالی آنلاین رقیب پی پال بود که با کیف پول دیجیتال گوگل پی نیز سازگاری دارد. البته تعطیلی خدمات یادشده از سوی ویزا چندان سبب حیرت نشد. در ابتدای سال 2019 ویزا و برخی شرکت‌های معتبر دیگر کارت اعتباری شامل مسترکارت، آمریکن اکسپرس و دیسکاور اعلام کردند که قصد دارند با یکدیگر متحد شده و یک سیستم مالی چک اوت یکپارچه راه‌اندازی کنند. سیستم پرداخت مالی تازه این شرکت‌ها مبتنی بر فناوری تازه‌ای است که امنیتی بیشتری برای حفاظت از اطلاعات حساس داشته و مبتنی بر سیستم توکن تازه‌ای است که سرقت اطلاعاتی همچون شماره حساب‌ها و تاریخ انقضای کارت‌های اعتباری را دشوار می‌کند. قرار است ارایه آزمایشی خدمات تازه در ماه‌های آینده آغاز شود، اما مهاجرت کامل به آن تا قبل از اغاز سال 2020 ممکن نخواهد شد و تا آن زمان ویزا چک اوت کماکان در دسترس خواهد بود.

برگزاری لیگ قهرمانی پهپادها با نمایش پهپادهای خیابانی

نیو اطلس|لیگ مسابقه‌ای پهپادها در سال ۲۰۱۹ موسوم به آلیانز از امروز ۱۱ آگوست آغاز خواهد شد و در جریان آن ۶۰۰ پهپاد در رشته‌های مختلف با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

در جریان برگزاری این لیگ و برای اولین‌بار بخشی موسوم به مسابقه پهپادهای خیابانی در نظر گرفته شده و پهپادهای حرفه‌ای شهری و کوچک طی آن با هم مسابقه می‌دهند. هدف از برگزاری رقابت جدید میان پهپادهای خیابانی بررسی استحکام، سرعت و عملکرد پهپادهای کوچکی عنوان شده که برای حرکت در محیط‌های بسته شهری و نیز کوچه‌ها و خیابان‌ها طراحی می‌شوند.

یکی از پهپادهایی که قرار است در این رشته شرکت کند، DRL Racer۴ Street FPV نام دارد که مجهز به باتری ۲۲۰۰ میلی امپری، موتورهای ۱۲۵۰ کیلوواتی و چهار بازو است که روی آنها پره‌هایی با سه تیغه نصب می‌شود.

سر و صدای اندک، بدنه سبک از جنس پلی‌کربنات، نصب صد چراغ ال‌ای‌دی برای مشاهده سریع، طراحی ماژولار که تعمیر این پهپاد را در ۱۵ دقیقه ممکن می‌کند، از جمله مزایای پهپاد یادشده محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر