اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۰۰:۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۵۰۳۶۲

رسمی شدن کسب وکار ماینرها

فارس| معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: براساس ایین‌نامه، افراد می‌توانند پروانه استخراج رمزارز کسب کنند و افرادی که از قبل فعال بودند، تقاضای خود را ثبت کرده و کسب و کارشان به یک کسب و کار رسمی تبدیل می‌شود. امیر ناظمی اظهار کرد: در جلسه پیشین هیات وزیران ایین‌نامه استخراج رمزارز پس از تایید کمیسیون مجلس به تصویب رسید، طبق این ایین‌نامه وزارت صنعت معدن و تجارت مسوولیت صدور پروانه را بر عهده دارد. وی افزود: همچنین بخش استانداردهای برق و نیرو به وزارت نیرو مرتبط است و استانداردهای تکنولوژی به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده است. معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: بر همین اساس وزارت ارتباطات باید استانداردهای تکنولوژی رمز ارز را تعیین و به اطلاع برساند.وی تاکید کرد: قاعدتا منطبق با ایین‌نامه افراد می‌توانند متقاضی داشتن پروانه استخراج رمز ارز شوند و فرصتی نیز داده می‌شود تا افرادی که قبلا در این حوزه فعالیت می‌کردند به صورت رسمی تقاضای خود را ثبت کرده و کسب و کارشان را به یک کسب و کار رسمی تبدیل کنند.

سفر به  مریخ  می‌تواند  مغز فضانوردان  را  مختل کند

ساینس دیلی| انجمن علوم اعصاب امریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند فضانوردانی که در آینده عازم مریخ هستند، در معرض تابش پرتوهای کیهانی هستند که باعث اختلال در یادگیری و حافظه و اضطراب در فضانوردان می‌شود.

پژوهشگران اخیرا با آزمایش روی موش‌ها دریافته‌اند قرار گرفتن مزمن در معرض اشعه با دوز کم (شرایط موجود در عمق فضا) باعث اختلالات عصبی و رفتاری در موش‌ها می‌شود.نتایج این مطالعه بر نیاز مبرم به تدوین اقدامات ایمنی برای محافظت از مغز در برابر اشعه در هنگام ماموریت‌های سفر به اعماق فضا حتی در فضانوردانی که آماده سفر به مریخ هستند، تاکید می‌کند.تابش سبب اختلال در سیگنالینگ بین سایر فرایندهای مغز می‌شود. گرچه پژوهشگران در آزمایش‌های قبلی از مضرات قرار گرفتن در معرض تابش کوتاه‌مدت اما با دوز بالاتر گفته‌اند اما این شرایط به خوبی شرایط موجود در فضا را نشان نمی‌دهد.آنها دریافتند که قرار گرفتن در معرض تابش باعث اختلال در سیگنالینگ سلولی در هیپوکامپ و قشر جلوی مغز آنها شده و در نتیجه باعث اختلال در یادگیری و حافظه می‌شود. آنها همچنین متوجه افزایش رفتارهای اضطرابی در موش‌ها شدند و اظهار کردند که تابش بر ناحیه آمیگدال مغز نیز اثر می‌گذارد.محققان پیش‌بینی می‌کنند که طی یک ماموریت سفر به اعماق فضا، تقریباً از هر پنج فضانورد یک نفر رفتار اضطراب مانند را تجربه می‌کند و از هر سه فضانورد نیز یک نفر سطح مشخصی از اختلالات حافظه را تجربه می‌کند. علاوه بر این فضانوردان ممکن است دچار اختلال در تصمیم‌گیری نیز شوند.

گوگل کماکان آگهی تسلیحاتی نمایش می‌دهد

ورج| گوگل با وجود سیاست‌گذاری‌های خود که انتشار تبلیغات انواع تسلیحات را منع می‌کند، به نمایش آگهی‌های مجلات نظامی و همین طور فروش اقلام تسلیحاتی ادامه می‌دهد.در صورت جست‌وجوی انواع کلیدواژه‌های مرتبط با اسلحه‌های مختلف، فشنگ و غیره در گوگل آگهی‌هایی در ارتباط با انواع اسلحه‌های تیراندازی در دسترس قرار می‌گیرد و برخی مطالب تبلیغاتی مورد پشتیبانی نیز در سمت راست صفحه نتایج ظاهر می‌شوند.با کلیک کردن بر روی لینک‌های قابل دسترس در این مطالب، کاربران به صفحاتی هدایت می‌شوند که در آنها امکان خرید انواع محصولات تسلیحاتی وجود دارد.این اقدام گوگل در شرایطی که در روزهای گذشته دو تیراندازی مرگبار در امریکا به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شده، با خشم و واکنش منفی فعالان فضای مجازی و کارشناسان عادی و مردم منجر شده است.با وجود ادعاهای گوگل در مورد ممنوع کردن نمایش این نوع تبلیغات، الگوریتم‌های گوگل جست‌وجوهای مختلف مرتبط با اقلام تسلیحاتی را مسدود نمی‌کنند و این شرکت هنوز در این زمینه هیچ توضیحی ارایه نکرده است.

هشدار ابتلا به دیابت و سرطان با خالکوبی هوشمند

دیلی‌میل| پژوهشگران آلمانی اخیرا در حال کار برای توسعه خالکوبی هوشمندی هستند که می‌تواند کاربر را از خطر احتمالی بیماری‌هایی مانند دیابت یا سرطان باخبر کند.

به گفته پژوهشگران این خالکوبی‌های هوشمند می‌توانند به‌طور شبانه‌روزی بر وضعیت سلامتی فرد نظارت کنند و نکته جالب‌تر این است که این خالکوبی‌ها می‌توانند در صورت اختلال در عملکرد وضعیت سلامت فرد به او اطلاع دهند.اندازه این خالکوبی‌های پیشرفته بزرگ‌تر از یک سکه پنج پنسی نیست و حاوی رنگ‌های شیمیایی است که به نشانگرهای زیستی در خون واکنش نشان می‌دهند.نشانگر زیستی یا زیست نشانگر عموما به یک شاخص قابل سنجش از برخی حالت‌ها و شرایط بیولوژیک یا زیستی اشاره دارد. گاهی نیز به یک ماده که حضورش نشان‌دهنده وجود یک ارگانیسم زنده است، اشاره دارد.بخش عمده‌ای از تحقیقات اولیه بر بیماری دیابت نوع یک متمرکز شده است که طی آن قند خون در بیمارانی که برای کنترل بیماری خود نیاز به تزریق انسولین روزانه دارند به میزان خطرناکی بالا یا پایین می‌آید. حدود ۴۰۰ هزار نفر در انگلیس مبتلا به دیابت نوع یک هستند.

 

ارسال نظر