مخالفت وزارت ارتباطات با قیمت برق برای استخراج رمزارز

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۷۱
مخالفت وزارت ارتباطات با قیمت برق برای استخراج رمزارز

فارس| معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای محاسبه قیمت برق استخراج رمز ارزها گفت: برای استخراج رمزارز، قیمت برق را تا سقف متوسط قیمت صادراتی تعیین کردند که ما با این موضوع موافق نیستیم.

امیر ناظمی با بیان اینکه وزارت ارتباطات برای استخراج رمزارزها پیشنهادهایی را به کمیسیون ارایه کرده است، گفت: برای استخراج رمزارز، قیمت برق را تا سقف متوسط قیمت صادراتی تعیین کردند، این در حالی است که ما با این موضوع موافق نیستیم.

وی ادامه داد: ترجیح ما این بود که در ساعات پیک مصرف، برق کاملا در اختیار شهروندان باشد ولی در ساعات غیر پیک مصرف، بخشی از برق که صادر نمی‌شود در بازار ثانویه به فروش برسد.

معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: ساعات پیک مصرف برق 200 ساعت است در حالی که ساعات غیرپیک رقم بسیار بالایی است.

ناظمی اضافه کرد: همچنین برای تعیین نرخ برقی که دراختیار ماینرها قرار می‌گیرد، می‌تواند با ایجاد بازار ثانویه و توجه به عرضه و تقاضا نرخ مناسبی را تعیین کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پیشنهاد ما بود که توسط سایرین موافقت نشد و لذا با همان پیشنهاد وزارت نیرو یعنی متوسط قیمت صادراتی مصوبه برای استخراج رمزارزها تنظیم شد.

 

ارسال نظر