لیزر سخنگو تولید شد

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۰۹۱
لیزر سخنگو تولید شد

تایمز |  محققان لیزری ابداع کرده‌اند که می‌تواند با ایجاد توپ پلاسما با متجاوزان یا دشمنان احتمالی سخن بگوید.  در آینده به جای فریاد زدن در بلندگو یا متمرکز کردن اشعه لیزر روی افراد برای دور کردن آنها از مناطق حساس می‌توان با کمک لیزر به آنها هشدار صوتی داد.

در همین راستا فناوری جدیدی توسعه یافته که به نیروهای نظامی اجازه می‌دهد با کمک اشعه لیزر یک توپ پلاسما به وجود بیاورند که با متجاوزان احتمالی سخن بگوید. برنامه «تاثیرگذاری پلاسمای منتشر شده از لیزر» در حقیقت بخشی از برنامه «مدیریت مشترک سلاح‌های غیرمرگبار» است که طی آن از روش‌هایی برای دور کردن یا متوقف کردن دشمنان به جای کشتن آنان استفاده می‌شود.

با کمک انرژی‌های هدایت شده یا همان لیزرها می‌توان پوست فرد هدف گرفته شده را بدون سوزاندن آن داغ کرد، سروصداهای سردرگم‌کننده منتشر کرد یا دستوراتی مانند «توقف کنید یا مجبور می‌شویم به شما شلیک کنیم» را صادر کرد. اشعه این لیزر می‌تواند از شیشه ساختمان بگذرد اما همچنان قابلیت گذر از موانع جامد دیگر ندارد. می‌توان از شکل ساده این فناوری برای محافظت از مناطقی مانند مقرها استفاده کرد.

اما با در اختیار داشتن یک منبع نیروی مناسب می‌توان لیزر مذکور را روی یک خودروی کوچک سوار کرد و به این ترتیب یک خودروی گشت زنی مجهز نیز ایجاد کرد.

محققان نظامی آخرین مرحله از آزمایش‌های خود را در ماه ژوئن انجام دادند و طی آن صوت به وسیله لیزر منتقل شد و الگوریتم‌های توسعه یافته توانستند صوت را در طیف موج صحیح تکرار کنند.

 

 

ارسال نظر