اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۱۰

نقص امنیتی خطرناک در نرم‌افزار محبوب چندرسانه‌ای

پی‌سی‌گیمر | اگر از نرم‌افزار چندرسانه‌ای وی‌ال‌سی مدیا‌پلیر برای پخش انواع فایل‌های صوتی و تصویری استفاده می‌کنید، بهتر است آن را بطور موقت پاک کنید، زیرا دارای یک آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک است.

محققان امنیتی آلمانی از شناسایی آسیب‌پذیری خطرناکی در این نرم‌افزار خبر داده‌اند و شرکت سازنده نرم‌افزار یادشده هم هنوز وصله امنیتی به روزرسان برای حل این مشکل عرضه نکرده است.

حفره یادشده اجرای کدهای مخرب را از راه دور بر روی رایانه فرد قربانی ممکن می‌کند و در نتیجه هکرها می‌توانند بطور کامل به رایانه مد نظر خود دسترسی یابند و هر چیزی را روی آن نصب و اجرا کرده و حتی فایل‌های موجود را دستکاری کنند.

هکرها می‌توانند از آسیب‌پذیری مذکور برای اجرای حملات DOS هم استفاده کنند که می‌تواند به نصب برخی بدافزارها روی رایانه‌های افراد قربانی منجر شود.

حفره امنیتی مذکور مربوط به تمامی نسخه‌های نرم‌افزار وی‌ال‌سی پلیر است که برای سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و یونیکس طراحی شده‌اند. اما مشکل یادشده مربوط به نسخه سازگار با سیستم عامل مک نیست.

اتهام «فیس‌بوک» به سوءاستفاده از شماره‌های تلفن همراه

انگجت| کمیسیون تجارت فدرال امریکا فیس‌بوک را به سوءاستفاده از شماره تلفن‌های همراه کاربران و نیز فناوری تشخیص چهره متهم کرده و قصد دارد از آن شکایت کند.

فیس‌بوک متهم است که این اطلاعات را در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی و بازرگانی قرار داده و آنها از داده‌های یادشده برای بمباران تبلیغاتی هدفمند کاربران فیس‌بوک سوءاستفاده کرده‌اند.

بر همین اساس، افرادی که شماره‌های همراه خود را در اختیار فیس‌بوک گذاشته‌اند یا از فناوری تأیید هویت دومرحله‌ای با استفاده از فناوری تشخیص چهره بهره گرفته‌اند، مورد این نوع سواستفاده شبکه اجتماعی مذکور قرار گرفته‌اند.

فیس‌بوک همچنین به کاربران خود به درستی اطلاع نداده که چگونه می‌توانند جلوی فعال شدن قابلیت تشخیص چهره را بگیرند تا این نوع اطلاعات توسط فیس‌بوک به شرکت‌های تبلیغاتی منتقل نشود.

کمیسیون تجارت فدرال امریکا قبلاً هم به علت نقض حریم شخصی کاربران فیس‌بوک از آن شکایت کرده بود و در نهایت با دریافت ۵ میلیارد دلار جریمه، این شکایت مختومه شد.

قفل هوشمند لمسی تامین امنیت را ساده می‌کند

نیواطلس|یک شرکت تجاری قفل هوشمند جدیدی را ابداع کرده که با نصب آن روی درب‌های ورودی تامین امنیت منازل ساده‌تر می‌شود.

این قفل هوشمند که آلفرد نام دارد از فناوری بی‌سیم بلوتوث پشتیبانی می‌کند و می‌توان تا ۲۰ پین بی‌همتای مختلف را برای آن در نظر گرفت. در نتیجه حداکثر ۲۰ نفر می‌توانند کدهای اختصاصی برای ورود به منزل با استفاده از این قفل هوشمند در اختیار داشته باشند.

علاوه بر این، هر بار که فردی با استفاده از کد اختصاصی خود بر روی این قفل هوشمند برای ورود به منزل تلاش می‌کند، سایر افراد دارای کد نیز از موضوع مطلع شده و فرایند ورود را مشاهده خواهند کرد. یک اپلیکیشن تلفن همراه نیز برنامه‌ریزی این روند و بررسی تاریخچه ورودها و خروج‌ها را ساده می‌کند.

یک فرایند تغییر سریع کدهای این قفل هم برای ساده‌سازی استفاده از آن در نظر گرفته شده است. استفاده از چنین قفل‌هایی به خصوص برای افرادی مفید است که دوست دارند منزل یا محل سکونت خود را برای چند روز یا چند هفته اجاره دهند.

 

طراحی مدل‌های جدید «آیفون» با ۳ دوربین در پشت

دیلی میل|طبق گزارشی جدید اپل قصد دارد ۳ نسخه آیفون جدید در پاییز امسال رونمایی کند. این دستگاه‌ها ۳ دوربین پشتی خواهند داشت.

این دستگاه‌ها مجهز به پورت لایتینگ و تراشه Apple A13 هستند. همچنین طبق گزارش‌ها در آنها سه دوربین پشتی به کار رفته است.مدل‌های آیفون 11، D43، D42 و N104 نام گرفته‌اند به ترتیب جایگزین آیفون ایکس، آیفون ایکس مکس و آیفون ایکس آر می‌شوند. دو آیفون جدید  D42 و  D43 نمایشگر X3 OLED Retina  و آیفون  N104 نیز مانند نسل فعلی آیفون نمایشگر X2 Liquid Retina display خواهند داشت.وضوح نمایشگر هر سه آیفون جدید نیز مانند نسخه‌های قبلی خواهد بود.

در کنار این موارد آیفون‌های جدید مجهز به Taptic engine خواهند بود. هنوز مشخص نیست این موتور چه ویژگی جدیدی را فعال می‌کند اما احتمالاً برای ارتقای قابلیت

Haptic Touch به کار می‌رود زیرا دستگاه‌های جدید ویژگی لمس سه بعدی

 (D3 Touch) ندارند. قرار است سری آیفون‌های 11 در پاییز امسال رونمایی شوند.

 

ارسال نظر