رویداد

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۰۹

تبدیل سلفی کاربران  به نقاشی رنسانس

فیوچریسم| گروهی از محققان وب سایتی راه‌اندازی کرده‌اند که با کمک هوش مصنوعی سلفی‌های افراد را به یک نقاشی عصر رنسانس تبدیل می‌کند.گروهی از محققان دانشگاه MITو شرکت IBM وب سایتی به نام AIPortaits.com را راه‌اندازی کرده‌اند که سلفی‌های افراد را به یک نقاشی هنری عصر رنساس تبدیل می‌کند. برای این منظور محققان یک شبکهgenerative adversarial را با ۴۵ هزار پرتره از آثار هنری عصر رنسانس آموزش دادند. به گفته کارشناسان استفاده از این وب سایت بسیار ساده است. فرد تصویر خود را آپلود می‌کند و در مرحله بعد وب سایت تصویر فرد را بر اساس استایل یکی از نقاشان عصر رنسانس به او نشان می‌دهد.

محققان سازنده این وب سایت تصمیم دارند با کمک این وب سایت و شیوه مذکور سیستم‌های هوش مصنوعی را ارتقا دهند. به عنوان مثال این سیستم هوش مصنوعی به ندرت تصاویری که در آنها فرد لبخند زده را بازسازی می‌کند. این یک اشکال اصلی در سیستم هوش مصنوعی مذکور است. در این وب سایت نوشته شده است: ما افراد را تشویق می‌کنیم از این وب سایت استفاده کنند تا به این ترتیب سیستم هوش مصنوعی را ارتقا دهیم. به عنوان مثال سعی کنید در تصویر بخندید یا لبخند بزنید. اما در تصویر بازسازی شده لبخند شما دیده نمی‌شود؟ دلیل این امر آن است که نقاشان به ندرت افراد با لبخند را طراحی می‌کردند زیرا در گذشته تصور می‌شد وجود لبخند حالت چهره را خراب می‌کند. ناتوانی هوش مصنوعی برای بازتولید لبخند نکاتی را درباره تاریخ هنر به ما می‌آموزد. جالب آنکه این وب سایت ادعا می‌کند هرگونه تصویر آپلود شده در وب سایت، بدون ذخیره شدن، حذف خواهد شد.

طراحی مچ‌بند لمسی برای بازی‌های واقعیت مجازی

دیلی میل | آزمایشگاه مجازی فیسبوک موفق به توسعه نمونه اولیه یک مچ‌بند لمسی شده است که کاربران را قادر می‌سازد تا هنگام بازی با عینک واقعیت مجازی اجسام را لمس کند.

براساس گزارش «آپلود وی آر» ، محققان فیسبوک نمونه اولیه این مچ‌بند لمسی موسوم به «تسبی»  را در «کنفرانس جهانی هپتیکس ۲۰۱۹» ، معرفی کردند.

در ادامه این گزارش آمده است که مچ‌بند مذکور با استفاده از ترکیبی از ارتعاش و فشار عمل می‌کند و تاثیرات بازخورد لمسی را تقلید می‌کند.

در درون این مچ‌بند نیز چند «موتور» (tactors) تعبیه شده است که خیلی دقیق ارتعاشات را با توجه به عکس العل کاربر هنگام بازی کنترل می‌کند.

در حالی که این مچ‌بند به انگشتان کاربر متصل نمی‌شود اما قادر است تا تجربه نسبی لمس اشیا، فشار دادن کلیدها یا ارتباط با اشیاء مختلف را از طریق نشانه‌های لمسی برای کاربر فراهم کند.این دستگاه می‌تواند از طریق ترکیب این تکنولوژی با سخت افزار واقعیت مجازی برای ارتباط با هولوگرام‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تسبی به جای استفاده از حسگرهای ردیابی حرکت برای درک حرکات انگشت کاربر، می‌تواند با یک «بینایی رایانه‌ای» یا «بینایی ماشین» (computer vision) که قادر به ارزیابی محیط‌های دیجیتال در یک بازی و پاسخ مقتضی است، ترکیب شود.

این شرکت همچنین در حال توسعه عینک واقعیت افزوده است که قادر به پوشش دادن یک محیط دیجیتالی روی زمینه دید کاربر است.

شبکه‌های اجتماعی به سلامت کاربران می‌اندیشند

ورج| شبکه اجتماعی پینترست از این پس به کاربرانش یادآوری می‌کند که در طول شبانه‌روز در کنار انجام کارهای روزانه به حفظ سلامت جسم و روان نیز بپردازند.

 پینترست یکی از شبکه‌های اجتماعی جدیدی است که شباهت زیادی به اینستاگرام دارد و به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا تصاویر مختلفی را روی این پلتفرم بگذارند و نظر و توجه مخاطبان را به سمت و سوی خود جلب کنند.

می‌توان دریافت که شبکه اجتماعی پینترست با همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد تصمیم گرفته است که برای سلامت جسمی و روحی کاربرانش اهمیت بیشتری قائل شود و بدین‌ترتیب در میان تمامی تصاویری که بر اساس favorite‌های آنها نمایش داده می‌شود، از این پس تصاویر و گیف‌های مختلفی ظاهر خواهد شد که از کاربران می‌خواهد به منظور کاهش استرس‌های روانی ناشی از مشکلات و بیماری‌های مختلف، تنفس عمیق شکمی داشته باشند.

بر اساس یافته‌های دانشمندان و پزشکان، تکرار تنفس عمیق شکمی تا حد زیادی می‌تواند از فشارهای روحی و روانی و استرسی که افراد تحت‌تاثیر مسائل گوناگون با آن مواجه می‌شوند، بکاهد.

پینترست در این خصوص با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد به کاربران یادآوری و کمک کند که در طول شبانه روز حتی زمانی که درحال استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گشت و گذار در فضای مجازی هستند، به حفظ سلامت جسم و روان خود بیشتر اهمیت دهند.

 

ارسال نظر