301 توقعات مشتریان را برآورده خواهد کرد

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۵۶
301 توقعات مشتریان را برآورده خواهد کرد

رییس سازمان ملی استاندارد معتقد است: مردم و مشتریان توقعات زیادی از خودروسازان دارند که محصول ۳۰۱ ایران‌خودرو می‌تواند بخش عظیمی از این نیازها را برآورده کند. نیره پیروزبخت در بازدید از سالن گروه صنعتی ایران‌خودرو در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گفت: عزمی در میان خودروسازان به خصوص ایران‌خودرو که حجم زیادی از نیاز بازار را تامین می‌کند، برای ساخت داخل قطعات شکل گرفته که قابل توجه است. وی افزود: برخی از قطعات خواه ناخواه باید از منابع خارجی تامین شوند اما برای ساخت قطعاتی که امکان تولید داخل دارند با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه‌سازان عزمی برای تولید به وجود آمده است. پیروزبخت نمایشگاه رونق تولید را فرصتی برای تبادل اطلاعات میان خودروسازان و قطعه‌سازان دانست و گفت: به نظر می‌آید این همدلی و عزم برای داخلی‌سازی به وجود آمده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط تولید آزمایشی ۳۰۱ در ایران‌خودرو گفت: داخلی‌سازی ۶۱ درصد محصول به تایید رسیده و قرار است به ۸۰ درصد افزایش یابد، امیدواریم این سطح از خودکفایی به درصد بالاتری نیز برسد تا این خودرو بدون وابستگی به خارج به دست مردم برسد.

 همچنین دیروز خبر رسید که شرکت ساپکو درراستای بومی‌سازی قطعات پیشرفته خودرو با حضور وزیر صمت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، ۲۱پروژه به ارزش ۴۲۰میلیاردتومان با ۱۷سازنده داخلی امضاء کرد. به گزارش ایکوپرس، در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، قرارداد ساخت قطعات با تکنولوژی بالابین مدیرعامل ساپکو و ۱۷ سازنده برتر داخلی به امضاءرسید.

بر اساس این گزارش، با اجرای این ۱۷ قرارداد، برای دناپلاس توربوشارژ به ازای هر خودرو ۲۲۵ یورو و برای دیگر خودروها بطور متوسط ۸۰یورو کاهش ارزبری برآورد شده است و در مجموع و با لحاظ تیراژ سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه در سال، ۳۸ میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای صنعت قطعه‌سازی کشور به ارمغان خواهد آورد.

گفتنی است، این قراردادها به دنبال اعلام طرح ملی جهاد خودکفایی از سوی ساپکو و بسیج صنایع مختلف برای کاهش وابستگی در صنایع با ارزبری و دانش فنی بالا به بار نشسته است.

 

 

ارسال نظر