دستبرد مالی به شرکت‌های تجاری فناوری

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۵۱
دستبرد مالی به شرکت‌های تجاری فناوری

آسین ایج |   برخی هکرها و کلاهبرداران با طراحی فایل‌های صوتی و تقلید دقیق از صدای مدیران شرکت‌های تجاری با سوءاستفاده از پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، در حال وارد آوردن خسارات مالی سنگین هستند.

پیشرفت فناوری هوش مصنوعی اگر چه از جهاتی به نفع دنیای فناوری تمام شده، اما زمینه سوءاستفاده و فریبکاری را نیز فراهم آورده و برخی کلاهبرداران حرفه‌ای با تقلید صدای واقعی مدیران شرکت‌های فناوری این اصوات را در تماس تلفنی با زیردستان آنها پخش کرده و دستورات دروغینی را برای پرداخت پول از طرف آنها صادر می‌کنند.

یافته‌های محققان امنیتی نشان می‌دهد، جانیان آنلاین از اصوات طراحی شده با هوش مصنوعی برای جازدن خود به عنوان مدیران و کارکنان ارشد شرکت‌های فناوری سوءاستفاده می‌کنند و به عنوان مثال به مدیر مالی یک شرکت دستور می‌دهند تا مبالغ کلانی را از حساب یک شرکت به حسابی دیگر منتقل کنند.

تا به حال از این روش برای سرقت پول در چندین مورد استفاده شده و متخصصان امنیت سایبری هشدار می‌دهند اگر روش‌های نوین امنیتی برای مقابله با این نوع اقدامات وضع نشود، در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش آن خواهیم بود. علت موفقیت این روش، کیفیت بالای فایل‌های صوتی تهیه شده بدین شیوه به علت پیشرفت هوش مصنوعی است.

 

 

ارسال نظر