ویرجین اوربیت ماهواره به فضا ارسال می‌کند

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۴۷
ویرجین اوربیت ماهواره
 به فضا ارسال می‌کند

دیلی میل |  شرکت امریکایی «ویرجین اوربیت» قصد دارد ماهواره‌های کوچکی را از طرف «نیروی هوایی سلطنتی انگلیس» به فضا پرتاب کند.

این شرکت که متعلق به «ریچارد برانسون»، کارآفرین و سرمایه‌گذار انگلیسی است، توافق‌نامه‌ای را با «نیروی هوایی سلطنتی انگلیس» امضا کرده تا نسبت به پرتاب ماهواره‌های کوچک برای این سازمان اقدام کند. این شرکت سعی دارد یک سیستم پرتاب هوایی ابداع کند و با کمک آن، یک موشک را به مدار پایین زمین بفرستد.

ویرجین اوربیت در حال ساخت یک سیستم پرتاب ماهواره است که ماهواره‌ها از طریق راکت‌های حامل که به زیر بال یک هواپیمای مخصوص بوینگ ۷۴۷-۴۰۰ متصل می‌شود، به مدار برده شوند. سپس این راکت‌ها در ارتفاع بالا از هواپیما جدا شده، موتور آنها روشن می‌شود و محموله‌های خود را در مدار زمین قرار می‌دهند.

البته از این روش جدید تنها برای ارسال ماهواره‌های کوچک می‌توان استفاده کرد و ماهواره‌های بزرگ دولت و سازمان‌های نظامی را از این طریق نمی‌توان به فضا ارسال کرد.

ویرجین اوربیت امیدوار است تا با این کار، قابلیت‌های پرتاب فضاپیما را به انگلیس بیاورد. نزدیک‌ترین تجربه انگلیس در این حوزه در سال ۱۹۷۱ و زمانی بود که یک ماهواره را با یک موشک به فضا پرتاب کرد اما ماهواره روی یک سکوی پرتاب در استرالیا فرود آمد. ویرجین اوربیت به تازگی اعلام کرده که قصد دارد یک پایگاه فضایی را در شهر کورنوال بسازد و امیدوار است آن را در اوایل دهه آینده افتتاح کند.

 

ارسال نظر