افزایش سرعت و کیفیت اینترنت بدون تغییر قیمت

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۴۴
افزایش سرعت و کیفیت اینترنت بدون تغییر قیمت

گروه دانش و فن | مرجان محمدی|

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره اینکه دغدغه کاربران اینترنت استفاده از اینترت با کیفیت و بدون مشکل است، ‌گفت: درصدد هستیم تا کیفیت و سرعت اینترنت را بدون افزایش قیمت و با همان قیمت قبلی ارتقا دهیم .  محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه امضای تفاهم با وزارت آموزش و پرورش برای هوشمند‌سازی مدارس در جمع خبرنگاران گفت: یکی از در خولاست‌های مهم مردم، ‌حتی در مناطق محروم افزایش سرعت اینترنت است .

امروز از همین رو اگر چه تعرفه‌گذاری برای مشترکان کم‌مصرف انجام شده اما بسته‌هایی که قیمت پایین‌تر دارد، سرعتش هم پایین است و باعث نارضایتی کاربران شده است، به همین دلیل درصدد هستیم تا با حفظ قیمت، سرعت و کیفیت اینترنت را افزایش بدهیم .

در ادامه وزیر ارتباطات در خصوص ساماندهی بازار گوشی موبایل و قیمت بالای گوشی در شرایط فعلی گفت: با توجه به بی‌ثباتی در بازار تلفن همراه جلساتی را با وزارت صمت و برخی دستگاه‌های مرتبط برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم وضعیت بازار تلفن همراه را به ثبات برسانیم، ‌این در حالی است برای ساماندهی بازار گوشی نیز کمیته رجیستری به این موضوع ورود کرده و بحث سفارش گوشی از طریق این کمیته در حال پیگیری است.

وی در ادامه از هوشمند‌سازی تمامی مدارس تا پایان سال خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ سال است که موضوع مدارس هوشمند مطرح شده اما به نتیجه نرسیده است، چرا که تاکنون موضوع هوشمند‌سازی مدارس به صورت قانون مطرح نبوده اما هم‌اکنون در قانون برنامه ششم توسعه، هوشمندسازی مدارس به وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش تکلیف شده است. در این رابطه برای تقسیم مسوولیت ملی و ضمانت اجرایی این قانون، امروز تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش امضاء کرده‌ایم تا در صورتی که گلوگاه بودجه‌ای این پروژه رفع شود، هوشمندسازی مدارس اجرایی شود.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه هوشمند‌سازی مدارس از مناطق محروم آغاز خواهد شد، اظهار داشت: اتصال مدارس تا پایان سال ۹۸ به شبکه ملی اطلاعات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به صورت رایگان و در مناطق شهری با تأمین هزینه انجام می‌شود. همچنین در بعد خدمات محتوای الکترونیک نیز با نظارت وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش، بخش خصوصی و استارت آپ‌ها محصولات خود را به صورت ابری به مدارس ارایه می‌کنند.

وی با اشاره به تجهیز مدارس برای هوشمندسازی گفت: تجهیز رایانه در مدارس و استفاده از بردهای هوشمند و ایجاد امکانات در مدارس از جمله برنامه‌هایی است که در این تفاهم نامه دیده شده است و تمامی این اقدامات با هدف تربیت نسل آینده برای ارتقای سواد آموزشی در کشور و ایران هوشمند عملیاتی می‌شود. آذری جهرمی در خصوص محدودیت استفاده از گوشی تلفن همراه در مدارس گفت: این موضوع تنها مربوط به ایران نمی‌شود و بسیاری از کشورها این محدودیت را در مورد مدارس اعمال می‌کنند.

ما معتقدیم اینکه مدارس تجهیزات الکترونیکی ندارند، دلیلی برای استفاده از موبایل نمی‌شود و این برداشت غلط است که با یک کامپیوتر و موبایل مدارس هوشمند شود. بلکه هوشمند‌سازی مدارس باید در فرآیندهای مختلف اجرایی شود و تنها آوردن مظاهر تکنولوژی مدارس را هوشمند نمی‌کند.

وی در ادامکه به سند توسعه شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: توسعه فناوری شهر هوشمند وظیفه وزارت ارتباطات است اما مدیریت رسیدن به شهر هوشمند به عهده شهرداری‌هاست. تفاهم نامه‌ای پیش از این با شهرداری تهران و منطقه آزاد کیش و شهرداری شیراز منعقد کردیم تا مدل مفهومی شهر هوشمند در منطقه آزاد کیش پیاده‌سازی شود و پس از آن این سند را به عنوان مرجع برای سایر شهرها پیاده‌سازی کنیم.، ‌اما به دلیل تغییرات مدیریتی این موضوع پیش نرفت.

وی افزود: ‌برای پیشبرد این مهم باز هم در دوره مدیریت جدید شهرداری موضوع را مطرح کردیم و در حال حاضر کارگروهی برای اجرای این پروژه آغاز به کار کرده است که در نهایت به یک سند پیشنهادی که مورد تصویب شورای شهر است، برسیم و بر مبنای آن بتوانیم سایر شهرها را هوشمند کنیم. این در حالی است که به نظر می‌رسد فرآیند قانونگذاری توسعه شهر هوشمند و الزامات آن در مجلس به زمان نیاز داشته باشد .

همچنین سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران از ارایه الکترونیکی کارنامه و پرونده سلامت و بهداشت به دانش‌آموزان از مهرماه خبرداد و گفت: این امر در مدارسی که بسترهای الکترونیک آنها فراهم است، انجام خواهد شد. وی در درخصوص تعداد مدارس هوشمند گفت: بیش‌از ۱۲۲ هزار کلاس درس هوشمندسازی شده است و تخته هوشمند در کلاس‌ها وجود دارد، البته نرخ برخورداری از امکانات فناورانه متفاوت است به‌طوری‌که در برخی مناطق به ازای هر صد دانش‌آموز ۷ کامپیوتر داریم اما در برخی مناطق به ازای هر صد دانش‌آموز نیم کامپیوتر وجود دارد.همچنین ۱۲هزار محتوای آموزشی هوشمند نیز تولید شده است .

 

 

ارسال نظر