اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۸۶۵

ترامپ گوگل را به خیانت متهم کرد

گاردین| دونالد ترامپ در یک پیام توییتری گوگل را به خیانت متهم و اعلام کرد تحقیقاتی در این باره را انجام می‌دهد.

دونالد ترامپ معتقد است گوگل به امریکا خیانت کرده و با چین همکاری می‌کند و قصد دارد تحقیقاتی در این باره انجام دهد.

روز گذشته رییس‌جمهور امریکا در یک پیام توییتری ادعا کرد «پیتر تیل» میلیاردر حوزه فناوری و همچنین یکی از موسسان سرویس پرداخت «پی پال» معتقد است باید به اتهام خیانت درباره گوگل تحقیقاتی انجام داد. او گوگل را متهم کرد که با دولت چین همکاری می‌کند.

او همچنین اضافه کرد یکی از موسسان خدمت پرداخت پی پال مرد هوشمندی است که در این باره اطلاعات دقیق‌تری دارد. جالب آنکه این فرد از حامیان ترامپ به شمار می‌آید. در اوایل هفته جاری «تیل» ادعا کرد اف بی‌ای و سازمان سیا باید تحقیقاتی جدی را درباره گوگل آغاز کنند. به گفته او به نظر می‌رسد گوگل در تصمیمی خیانت آمیز قصد دارد با ارتش چین همکاری کند.

به هر حال رییس‌جمهور امریکا در ادامه توییت خود نوشته است: دولت ترامپ این موضوع را بررسی می‌کند.درهمین راستا «ریوا اسکویتو» سخنگوی گوگل گفت: همانطور که قبلاً نیز اعلام کرده‌ایم ما با ارتش چین همکاری نمی‌کنیم. ما مشغول همکاری با دولت امریکا و همچنین وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت سایبری، جذب نیرو و خدمات درمانی هستیم.این اظهارنظر ترامپ در حالی بیان می‌شود که مجلس امریکا مشغول انجام تحقیقاتی درباره قدرت بازاری فیس‌بوک، گوگل، آمازون و اپل است.

تراشه‌ای که رایانه را به مغز تبدیل می‌کند

تک اکسپلور| شرکت اینتل از تولید پردازنده قدرتمندی خبر داده که قادر به شبیه‌سازی ۸ میلیون فرایند به شیوه‌ای مشابه با شبکه عصبی مغز است و انقلابی در صنعت رایانه ایجاد می‌کند.

از این تراشه در آینده برای تولید رایانه‌های عصب نگر یا نورومورفیک استفاده خواهد شد که توان پردازش بسیار بالایی دارند.

تراشه جدید که Pohoiki نام گرفته، رایانه‌ها را در عمل به یک مغز بیولوژیک مبدل می‌کند. سرعت پردازش این رایانه‌ها هزار برابر بیشتر از قدرتمندترین رایانه‌های موجود در بازار است. همچنین کارآیی و بهره وری آنها ده هزار برابر بیشتر از پردازنده‌های رقیب و پرطرفدار است.

شرکت اینتل مدعی است استفاده از تراشه یادشده انجام تحقیقاتی را که نیاز به محاسبات گسترده و بسیار پیچیده دارند را تسهیل می‌کند. این شرکت در حال مذاکره با تعدادی از شرکت‌های سازنده رایانه برای استفاده از پردازنده مذکور در تولیدات آنهاست.

تولید این تراشه‌ها ابداع محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز تسهیل کرده و موجب ساخت نسل جدیدی از ربات‌ها و محصولات خودران با کارآیی‌های متنوع‌تر و بی‌سابقه می‌شود.

از جمله محصولات هوش مصنوعی که با این تراشه قابل ساخت خواهد بود می‌توان به سیستم‌های شناسایی سریع هویت انسان‌ها، تفسیر و درک خودکار متون و اظهارات و عکس‌ها و ویدئوها و غیره اشاره کرد.

مفقود شدن سیارکی که قرار بود به زمین بخورد

نیو اطلس| در حالی که ستاره شناسان از احتمال برخورد یک سیارک به زمین در شهریور ماه خبر داده بودند، بررسی‌های جدید آژانس فضایی اروپا نشان می‌دهد که این سیارک هنوز در فضا رویت نشده است.

سیارک یادشده ۲۰۰۶ QV۸۹ نام دارد و در شرایطی که احتمال برخورد آن با کره زمین بالا توصیف شده و همین مساله به نگرانی‌های عمومی در این زمینه دامن زده بود، آژانس فضایی اروپا تایید کرده که با وجود پیگیری موضوع هنوز سیارک یادشده را در آسمان رویت نکرده و لذا نمی‌توان فرضیه برخورد قریب‌الوقوع ۲۰۰۶ QV۸۹ را با کره زمین تایید کرد.

سیارک ۲۰۰۶ QV۸۹ اولین‌بار در آگوست سال ۲۰۰۶ و در زمان عبور از نزدیکی کره زمین شناسایی شد. این سیارک در همان زمان به مدت ۱۰ روز قابل رویت شد و در آن زمان ستاره‌شناسان با بررسی خط سیر آن بدین نتیجه رسیدند که ۲۰۰۶ QV۸۹ به احتمال یک در هفت هزار در ۹ سپتامبر سال ۲۰۱۹ به زمین برخورد می‌کند.

این در حالی است که مشاهده سیارک یادشده در روزها و هفته‌های اخیر هنوز میسر نشده و این در حالی است که اگر سیارک یادشده در راه زمین بود قاعدتاً باید با استفاده از تجهیزات پیشرفته موجود رویت می‌شد. بنابراین ستاره‌شناسان این سیارک را گم کرده‌اند.

ستاره شناسان قصد دارند با انجام محاسبات جدید محل دقیق سیارک ۲۰۰۶ QV۸۹ را شناسایی و از خط سیر آن اطمینان کسب کنند. بدین منظور تلسکوپ غول پیکر VLT در شیلی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

 

ارسال نظر