اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۶۸۷

رمز ارزها نباید جایگزین پول ملی شود

ایرنا| معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات درخصوص استفاده از رمز ارزها در خرید و فروش‌ها گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با فعالیت استخراج رمز ارزها در کشور بر اینکه رمز ارزها نباید جایگزین پول ملی شوند، متفق‌القول هستند.

بیت‌کوین (Bitcoin) یک ارز رمزنگاری شده یا اصطلاحاً «رمز ارز» است که هنوز مانند پول‌های فیزیکی در بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته نمی‌شود اما همان کارکرد را دارد، رمز ارز یک ارز دیجیتالی است که روشی خاص برای استخراج دارد.امیر ناظمی در این خصوص افزود: همه کشورها نیز این کار را مبنی بر اینکه این پول جایگزین پولی ملی‌شان نشود، انجام داده‌اند، حتی در کشورهایی که دیده می‌شود دستگاه‌های

‌ای تی‌ام در خصوص این پول دیجیتال دارند، این دستگاه‌ها در حقیقت به مثابه صرافی حساب می‌شود یعنی در این دستگاه‌ها «بی تی ام» یا همان ارز دیجیتال به عنوان ارز جاری به یک ارز شناخته‌شده تبدیل می‌شود.

وی در خصوص خرید و فروش ارز رمز در کشور بیان کرد: پیشنهاد ما این است که با ارز دیجیتال مانند ارز خارجی برخورد شود و صرافی‌ها بتوانند مجوز ارز دیجیتال را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در حیطه استخراج رمز ارز در کشور اکنون کمترین مشکل را با بانک مرکزی داریم چون تصمیم پیشنهادی این بوده که با ارزی که می‌خواهد خرید و فروش شود همانند یک ارز خارجی برخورد شود، پس صرافی‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند و باید مجوزهای این نوع ارز را هم از بانک مرکزی بگیرند که این امر راه‌حل ساده و مورد قبول و معقولی است.ناظمی یادآور شد: همین هفته، قرار است آیین‌نامه مربوط به کسب‌وکار ماینینگ و تولید ارزهای دیجیتال نهایی و ابلاغ شود.

ساخت اسلحه برای نابودی پهپادها

گیزمگ| شرکت «درونشیلد» به تازگی مجموعه سلاح‌های ساخت خود برای نابودی هواپیماهای بدون سرنشین را به‌روزرسانی کرده است. این شرکت اسلحه‌ای به نام DroneGun MkIII   ساخته که فرکانس‌های رادیویی نابودگر ارسال می‌کند تا حرکت پهپادها را با اختلال مواجه سازد.استفاده از این اسلحه سریع و آسان بوده و تنها با یک دست قابل استفاده است. نسخه اصلی DroneGun   روی پهپادهایی با ارتفاع دو کیلومتر روی هوا کار می‌کرد. DroneGun MkIII  پهپادها را با استفاده از نویزهای الکترومغناطیسی نابود می‌کند.با این اسلحه می‌توان ارتباط پهپادها را با مرکز کنترل مختل کرد و علاوه بر آن از ارسال ویدئو توسط پهپادها که برخی اوقات به منظور جاسوسی انجام می‌شود، جلوگیری کرد.این اسلحه جدید در محدوده ۵۰۰ متری از پهپادها کار می‌کند و نزدیک به دو کیلوگرم وزن دارد.اندازه اسلحه هم ۶۳×۴۰ ×۲0 سانتی‌متر است.نیروی اسلحه برای یک عملیات یک ساعته تخریب پهپادها با استفاده از باطری تأمین می‌شود.از آنجا که اسلحه نامبرده مجوز «کمیسیون ارتباطات فدرال» امریکا را ندارد، تنها برای سازمان‌های دولتی این کشور در دسترس خواهد بود.

غافلگیری جامعه فضایی با تغییرات ناگهانی در ناسا

ناسا| برکناری ناگهانی «بیل گرستنمایر» از پست خود به عنوان رییس بخش پروازهای سرنشین‌دار سازمان فضایی امریکا (ناسا) جامعه فضایی را به طرز شگفت‌انگیزی غافلگیر کرد. معاون وی، فضانورد سابق «کنت باورساکس» به عنوان جانشین کار وی را ادامه خواهد داد.

کنت باورساکس متولد ۱۴ نوامبر ۱۹۵۶ افسر مهندس نیروی دریایی امریکا و فضانورد سابق ناسا در پنج ماموریت شاتل فضایی شرکت داشت. وی همچنین فرمانده ششمین خدمه طولانی مدت ایستگاه فضایی بین‌المللی بود و در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۶ از ناسا بازنشسته شد. باورساکس در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹، به عنوان معاون امنیت فضانوردان و پشتیبانی پرواز در ماموریت‌های اسپیس‌ایکس منصوب شد.

درست همزمان با برکناری گرستنمایر، بیل هیل، دستیار مدیر ناسا در توسعه سیستم‌های اکتشافی نیز از سمتش اخراج شد. او مسوول توسعه موشک آینده ناسا موسوم به سامانه پرتاب فضایی (SLS- Space Launch System) و سفینه اوریون بود. این دو سامانه، کلیدهای اصلی برنامه‌های ناسا برای سفرهای مجدد به ماه هستند. تام ویتمایر جایگزین هیل شده است.

جیمز بریدشتین مدیر ناسا ضمن اعلام این تغییرات ناگهانی گفت که تحولات ناسا را برای رسیدن به هدف دولت ترامپ در بازگشت فضانوردان به سطح ماه تا سال ۲۰۲۴ تحت برنامه آرتمیس انجام داده است.

گرستنمایر مشاور ویژه معاون ناسا جیم مورهارد شد. موقعیت جدید هیل، مشاور ویژه استیو یچریک معاون بخش مهندسی فضایی است.

انتقال کارکنان به موقعیت «مشاور ویژه» معمولا برای افرادی که نمی‌توانند بلافاصله اخراج شوند صورت می‌گیرد. این پست‌ها چند مسوولیت تشریفاتی مختلف دارند و معمولاً افرادی که به عنوان مشاوران ویژه منصوب شوند، مدت کوتاهی پس از آن به کلی کنار گذاشته و ناسا را ترک می‌کنند.

برخی کارشناسان معتقدند که تغییرات به دلیل نارضایتی رهبری ناسا و احتمالاً کاخ سفید در مورد روند توسعه برنامه آرتمیس و عناصر اصلی آن یعنی موشک اس. ال. اس و ناو کیهانی اوریون است.

 

ارسال نظر