رویداد

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۶۸۶

صدای پای یک شبکه اجتماعی جدید به گوش می‌رسد

تک رادار| به نظر می‌رسد که گوگل در تلاش است تا یک شبکه اجتماعی جدید تحت عنوان Shoelace را توسعه دهد که به باور آن، قادر است تحولات مثبتی را در زندگی اجتماعی کاربران ایجاد کند.

شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر با محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران در فضای مجازی روبه‌رو شده‌اند.، به نظر می‌رسد که گوگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی در جهان تصمیم گرفته است شبکه اجتماعی جدیدی را تحت عنوان Shoelace که به معنای بند کفش است، توسعه دهد و به کاربران این امکان را بدهد تا از خدمات و سرویس‌های جدید آن بهره‌مند شوند.بعد از آنکه شبکه اجتماعی گوگل پلاس که به تقلید از فیس‌بوک صورت گرفته بود، با شکست مواجه شد، حالا گزارش‌ها حاکی است که این شرکت بزرگ پروژه دیگری را آغاز کرده است تا نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.

به گفته گوگل، این شبکه اجتماعی جدید برخلاف سایر سرویس‌های مشابه همچون فیس‌بوک و اینستاگرام، جهانی و بین‌المللی نبوده و منطقه محور است این بدان معناست که کاربران در یک منطقه خاص جغرافیایی محتوای متفاوتی را نسبت به کاربران سایر مناطق جهان مشاهده و تماشا خواهند کرد.این اپلیکیشن که قرار است روی هر دو پلتفرم اندروید و‌ای او اس توسعه داده شود و در دسترس کاربران و علاقه‌مندان قرار بگیرد، به گوشی هوشمند کاربران مربوطه یک کد امنیتی ارسال می‌کند تا بعد از شناسایی و تأیید هویت آنها، بتوانند آن را نصب و استفاده کنند.هنوز معلوم نیست که نسخه وب این شبکه اجتماعی نیز توسعه داده شود چراکه این طور که به نظر می‌رسد هیچ سند و مدرکی دال بر تلاش گوگل برای توسعه نسخه دسکتاپ و وب آن در دست نیست و در رسانه‌های خبری منتشر نشده است.

درآمد اپ استور و گوگل پلی به ۳۹.۷ میلیارد دلار رسید

تک کرانچ| گزارش جدیدی نشان می‌دهد درآمد جهانی اپ استور و گوگل پلی در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی به ۳۹.۷ میلیارد دلار رسیده است.

گزارش شرکت Sensor Tower نشان می‌دهد درآمد اپ استور (متعلق به اپل) و گوگل پلی (متعلق به گوگل) در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی در سراسر جهان به ۳۹.۷ میلیارد دلار رسیده است. این رقم ۱۵.۴ درصد رشد نسبت به ۳۴.۴ میلیارد دلار درآمد این فروشگاه‌ها در نیمه نخست سال گذشته میلادی است.

در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی مشتریان در سراسر جهان ۲۵.۵ میلیارد دلار در اپ استور هزینه کردند که این رقم ۱۳.۲ درصد بالاتر از آمار ثبت شده در نیمه نخست ۲۰۱۸ میلادی یعنی ۲۲.۶ میلیارد دلار است. این در حالی است که سال گذشته میزان رشد هزینه‌های مشتریان در اپل ۲۶.۸ درصد تخمین زده شده بود.

از سوی دیگر درآمد ۲۵.۵ میلیارد دلاری اپل از

اپ استور در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی ۸۰ درصد بیشتر از درآمد ۱۴.۲ میلیارد دلاری گوگل پلی در همین بازه زمانی است. درآمد گوگل پلی در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی ۱۹.۶ درصد بیشتر از نیمه نخست ۲۰۱۸ است.از سوی دیگر در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی در کل ۵۶.۷ میلیارد اپلیکیشن نصب شدند. این در حالی است که نصب اپلیکیشن‌های iOS در بازه مذکور کاهش یافته است. طبق آمار موجود در نیمه نخست سال، ۱۴.۸ میلیارد اپلیکیشن مربوط به اپ استور دانلود شدند.اما میزان نصب اپلیکیشن‌های گوگل پلی در همین بازه زمانی ۱۶.۴ درصد رشد کرد و به ۴۱.۹ میلیارد دلار رسید. این رقم نشان می‌دهد میزان نصب اپلیکیشن‌های گوگل پلی ۲.۸ بار بیشتر از اپ استور بوده است.

ناسا در فضا فلفل پرورش می‌دهد

سی‌ان‌ان| ناسا قصد دارد در ایستگاه فضایی بین‌المللی فلفل چیلی اسپانیایی را پرورش دهد. هدف از این کار تامین یک رژیم غذایی حاوی مواد غذایی تازه برای فضانوردانی است که به مریخ سفر می‌کنند.

گروهی از محققان ناسا مشغول فعالیت هستند تا فلفل چیلی اسپانیایی را به فضا بفرستند. این نخستین گیاه میوه داری خواهد بود که امریکا در ایستگاه فضایی بین‌المللی کشت می‌کند و پرورش می‌دهد.

ناسا قصد دارد فضانورد به مریخ بفرستد، بنابراین یافتن گیاهان و میوه‌هایی که بتوان همراه آنها را ارسال کرد، بسیار مهم است.

به گفته جاکوب تورس یکی از دانشمندان ناسا، کوتاه‌ترین سفر به مریخ حدود ۲ سال طول می‌کشد و وعده‌های غذایی آماده نمی‌توانند ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز فضانوردان در این مدت را تامین کنند.

بنابراین قبل از آنکه ناسا فضانورد به سمت سیاره سرخ بفرستد، دانشمندان باید راهی برای تامین رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات تازه برای آنها بیابند.

اما پرورش گیاه در فضا کار مشکلی است. در همین راستا دانشمندان متوجه شده‌اند نوع خاصی از فلفل چیلی می‌تواند به راحتی گرده افشانی کند و در محیط‌هایی با غلظت بالای دی اکسید کربن زنده بماند.

علاوه بر تمام این موارد این نوع فلفل مملو از ویتامین است و به فضانوردان کمک می‌کند با برخی مشکلات سلامتی در فضا مقابله کنند.

درهمین راستا ناسا امیدوار است محصولات مختلفی را با ارزش‌های غذایی مختلف در فضا پرورش دهد. سازمان فضایی امریکا تاکنون سه نوع کاهو در فضا پرورش داده است. اما فلفل چیلی اسپانیایی نخستین گیاه میوه داری است که در ایستگاه فضایی بین‌المللی پرورش داده می‌شود.

تشخیص چهره حیوانات خانگی از روی اثر چاپی

ورج| یک استارتاپ چینی نوعی نرم‌افزار تشخیص چهره ارایه داده که می‌تواند حیوانات خانگی را از روی اثر چاپی بینی آنها شناسایی ‌کند.

یک استارتاپ چینی موسوم به «مگوی» (Megvii) که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارد، یک نرم‌افزار تشخیص چهره را برای برنامه نظارتی دولت چین به کار گرفته است تا از آن برای تشخیص چهره حیوانات خانگی متفاوت استفاده کند. نرم‌افزار مگوی طوری برنامه‌ریزی شده که بتواند سگ‌ها را از روی اثر چاپ شده بینی آنها تشخیص دهد که تقریباً مانند اثر انگشت منحصر به هر انسان است.استارتاپ مگوی باور دارد که با کمک این نرم‌افزار، امکان شناسایی هر سگ با اسکن پوزه آن وجود خواهد داشت. شناسایی پوزه سگ، با کمک دوربین تلفن همراه امکان‌پذیر خواهد بود و به ثبت اثر انگشت شباهت دارد. این اپلیکیشن پس از نصب، از کاربر می‌خواهد تا تصاویری از بینی سگ در زوایای گوناگون بگیرد. به گفته پژوهشگران مگوی، این نرم‌افزار موفق شده ۱۵ هزار حیوان خانگی را با دقت ۹۵ درصد شناسایی کند.

تشخیص چهره حیوانات خانگی، در سال‌های اخیر گسترش بسیاری داشته و توسط پژوهشگران به کار رفته است. اپلیکیشنی موسوم به «فایندینگ روور» (Finding Rover) که استفاده از آن در امریکا گسترش یافته نیز برای تعیین موقعیت گربه‌ها و سگ‌های گمشده، از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کند.

مقامات استارتاپ مگوی باور دارند که نرم‌افزار تشخیص چهره آنها، کاربردی فراتر از رساندن کاربران به حیوانات خانگی آنها دارد. آنها معتقدند که این نرم‌افزار می‌تواند برای برنامه‌های نظارتی دولت به کار برود و از آن برای شناسایی افرادی استفاده شود که حیوانات را به صورت غیرمجاز نگه می‌دارند یا به سگ‌های خود اجازه پیاده‌روی و بیرون رفتن از خانه را نمی‌دهند.

پرداخت پول بدون نیاز به رمزعبور

زد دی نت|شرکت ویزاکارت به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد امکان پرداخت‌های مالی و بانکی را برای کاربرانش بدون ورود رمز عبور فراهم کند.

ویزا کارت که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارایه و توسعه‌دهنده کارت‌های اعتباری و بانکی بین‌المللی و معتبر در جهان است، به تازگی از امکان پرداخت‌های مالی و بانکی با ویزا کارت‌های بدون نیاز به ورود رمز عبور و گذرواژه در سال‌های آینده خبر داده و سخن گفته است.

از آنجایی که اخیراً شرکت‌های تکنولوژی در جهان همواره از ورود کاربران به حساب‌های کاربری خود بدون نیاز به رمز عبور سخن گفته‌اند، به نظر می‌رسد که ویزا کارت نیز به عنوان یکی از پیشگامان فعال در حوزه بانکداری الکترونیک و تکنولوژی قصد دارد با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های روز همچون هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و سیستم احراز هویت و تشخیص چهره بیومتریک، امکان مشابهی را در سال‌های آتی برای کاربران و مشترکانش به ارمغان بیاورد.الکس بوی مولر، مدیر بخش محصولات در شرکت ویزا کارت، به تازگی در مصاحبه و گفت‌وگویی با گزارشگر وب سایت زد دی نت خاطرنشان کرده است که فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و احراز هویت بیومتریک قادر است تغییر و تحولات جدید و قابل توجهی را برای کاربران در فضای مجازی ایجاد کند که بدون شک آنها را در حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات مالی کمک خواهد کرد.وی همچنین برآورد کرده است که آینده روشنی پیش روی کارت‌های اعتباری بین‌المللی همچون ویزا کارت خواهد بود چراکه با استفاده از فناوری‌های جدید، کاربران بدون نیاز به یادآوری رمز عبور و گذرواژه، هر زمانی که لازم باشد، قادر خواهند بود پرداخت‌های الکترونیک و آنلاین خود را انجام دهند.

 

ارسال نظر