نجات میراث فرهنگی جهان با هوش مصنوعی

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۵۰۰
نجات میراث فرهنگی جهان با هوش مصنوعی

زددی نت |

در حالی که برخی بیم دارند، هوش مصنوعی در آینده ممکن است باعث نابودی انسان شود، مایکروسافت قصد دارد از این فناوری برای ثبت و حفاظت از میراث فرهنگی جهان استفاده کند.

جهانی شدن باعث به خطر افتادن بخش زیادی از میراث تاریخی و فرهنگی جهان و ادغام آن در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مهاجم شده و حالا مایکروسافت امیدوار است با به کارگیری هوش مصنوعی بتوان این میراث را نجات داد.

ابتکار عمل مایکروسافت در این زمینه هوش مصنوعی برای انجام کار خوب نام دارد و بر اساس آن از این فناوری نوظهور برای نجات و حفظ میراث فرهنگی دنیا استفاده می‌شود. این ابتکار عمل در کنار چند ابتکارعمل دیگر برای به کارگیری هوش مصنوعی برای حفاظت از محیط زیست و غیره اجرا می‌شود.

بر اساس تحقیقات یونسکو بیش از یک سوم زبان‌های فعلی جهان کمتر از هزار نفر سخنگو دارند و هر هفته دو زبان در دنیا به علت مرگ افراد آشنا به آنها از بین می‌روند.

پیش بینی‌ها حاکیست بین 50 تا 90 درصد از زبان‌های در معرض خطر دنیا تا قرن آینده از بین می‌روند و با از دست رفتن هر زبان بخشی از تاریخ انسانی نیز از دست می‌رود و جامعه‌ای توانایی برقراری ارتباط با گذشته را از دست می‌دهد. برنامه هوش مصنوعی مایکروسافت با همکاری سازمان‌های غیرانتفاعی، دانشگاه‌ها و دولت‌ها برای شناسایی و حفظ زبان‌های در حال انقراض و نیز اماکن ارزشمند فرهنگی و تاریخی و نیز آثار و صنایع دستی و فرهنگی تلاش می‌کند.

این شرکت قصد دارد ظرف پنج سال آینده 125 میلیون دلار را به استفاده از هوش مصنوعی برای تحقق این اهداف اختصاص دهد و از برنامه مترجم مایکروسافت هم برای نجات برخی زبان‌های در معرض خطر در مکزیک استفاده خواهد شد.

 

 

ارسال نظر