اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۳۵

توییتر با «خشونت علیه مذهبی‌ها» می‌جنگد

دیلی میل| توییتر در یک بیانیه جدید اعلام کرده در حال حاضر توییت‌هایی که در مبارزه با افراد مذهبی بارگذاری می‌شود را پاک می‌کند.

این شبکه اجتماعی حفاظت جدیدی را برای گروه‌های مذهبی روی پلت فرم خود ایجاد کرده است؛ این سیاست‌های جدید «سخنان غیر انسانی» علیه گروه‌های مذهبی را کنترل می‌کند.توییتر گفته بدون هیچ درنگی توییتی که این قانون را نقض کند پاک می‌شود تا خشونت علیه مذهبی‌ها کنترل شود. توییتر می‌گوید، اگر این شبکه اجتماعی متوجه شود که هدف، قرار دادن گروه‌های مذهبی خاص است به ویژه اگر آن را «غیر انسانی به دیگران بر اساس دین» برداشت کند، این پست حذف خواهد شد.تیم ایمنی توییتر در بیانیه‌ای تأکید کرد: «ما قوانینی را ایجاد می‌کنیم تا امنیت مردم را در توییتر حفظ کنیم».

ترامپ نمی‌تواند مخالفانش را در توییتر بلاک کند

انگجت|طبق رای دادگاه تجدید نظر در نیویورک، دونالد ترامپ نمی‌تواند مخالفان خود را در شبکه اجتماعی توییتر بلاک کند زیرا این امر برخلاف قانون اساسی امریکا است. دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، نمی‌تواند منتقدان خود را در شبکه اجتماعی توییتر بلاک کند. طبق رأی دادگاه تجدیدنظر در نیویورک، ترامپ با بلاک کردن مخالفان خود در شبکه اجتماعی ماده الحاقیه اول قانون اساسی امریکا را زیر پا می‌گذارد.طبق قانون مقامات رسمی که از حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی برای مقاصد رسمی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند فقط به دلیل مخالفت با فرد یا گروهی درباره یک موضوع خاص افراد را ساکت کنند.البته هنوز مشخص نیست آیا ترامپ و وزارت دادگستری به این رأی اعتراض می‌کنند یا خیر.

در این میان کاخ سفید اعلام کرده حساب کاربری شخصی دونالد ترامپ (که بیشتر اوقات نیز از آن استفاده می‌کند) مشمول ماده الحاقیه اول قانون اساسی امریکا نمی‌شود.این پرونده قانونی در ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد. در آن زمان انستیتو

 Knight First Amendment به نیابت از ۷ کاربر توییتر که ترامپ آنها را بلاک کرده بود، از رییس‌جمهور امریکا شکایت کرد. آنها اعلام کرده بودند حساب کاربری توییتر ترامپ یک انجمن عمومی است و بلاک کردن آنها خلاف آزادی حق بیان است.

هند سفینه به ماه می‌ فرستد

دیلی میل | هند هفته آینده ماموریتی به ماه انجام می‌دهد که طی آن یک لندر، مدارگرد و یک ماه نورد در قطب جنوب سیاره فرود می‌آیند.

 سازمان فضایی هند مشغول آماده‌سازی ماموریت Chandrayaan-۲ است. این ماموریت هفته آینده آغاز می‌شود و فضاپیمایی به ماه می‌فرستد تا در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

ماموریت Chandrayaan-۲ روز ۱۵ جولای از مقر فضاییSatish Dhawan در سریهاریکوتا در جنوب غربی هند به آسمان پرتاب می‌شود. طبق برنامه‌ریزی این کاوشگر ۶ سپتامبر در ماه فرود می‌آید.«چانداریان -۲» دومین کاوشگر ماه و شامل سه ماژول است. این ماژول‌ها عبارتند از یک مدار گرد، لندری به نام «ویکرام» (فضاپیمایی که روی سطح سیاره فرود می‌آید) و یک ماه نورد به نام «پراگیان».

مدارگرد مجهز به دوربینی است تا سطح سیاره را مکانی یابی کند و یک نقشه سه بعدی بسازد. لندر ویکرام نیز مجهز به ابزارهایی شده تا ارتعاشات سطح ماه را رصد کند. علاوه بر آن لندر مذکور دارای ابزاری برای سنجش رسانایی گرما در سطح سیاره است. ماه نورد نیز دارای یک طیف سنج است و می‌تواند ترکیب عناصر سطح ماه را بررسی کند.کل این ماموریت حدود ۱۲۰ میلیون پوند هزینه داشته است.این نخستین ماموریت سازمان فضایی هند است که در ماه فرود می‌آید. البته پس از امریکا، روسیه و چین، هند چهارمین کشوری است که ماموریتی به ماه انجام می‌دهد.سازمان فضایی هند دلیل اکتشاف در قطب جنوب ماه را احتمال رصد آب در قسمت‌های همیشه سایه این سیاره اعلام کرده زیرا به این ترتیب مسیر برای احداث ایستگاه در ماه هموار می‌شود.

علاوه بر آن دانشمندان امیدوارند این ماموریت بتواند داخل دهانه‌های ماه را بررسی کند و اطلاعات بیشتری از فرایند تکامل ماه جمع‌آوری کند.

فناوری واقعیت مجازی برای رانندگان کامیون

نیواطلس| شرکت دایملر در حال آزمایش یک فناوری جدید واقعیت مجازی برای استفاده راننده‌های کامیون است و به برخی رانندگان امکان داده تا این فناوری نوظهور را آزمایش کنند.

امکانات این فناوری از طریق یک شبیه ساز سیار در دسترس رانندگان علاقه‌مند قرار گرفته تا آنها از هم‌اکنون با نسل جدید فناوری‌های تسهیل رانندگی در جاده‌ها آشنا شوند. آزمایش یادشده در اشتوتگارت آلمان انجام شده است.هدف از اجرای این آزمایش دریافت بازخورد از رانندگان کامیون‌ها بطور مستقیم است تا فناوری واقعیت مجازی طراحی شده برای آنها به شیوه‌ای مناسب ارتقا یابد. از طریق هدست‌های تولید شده به همین منظور منوهای عملیاتی و برنامه‌های کاربردی مختلفی در دسترس قرار می‌گیرد که مسیریابی و هدایت خودرو را تسهیل می‌کند.یک برنامه تلفن همراه سازگار با هدست واقعیت مجازی نیز به عنوان میان بر برای دسترسی به برخی امکانات قابل استفاده است.هدست واقعیت مجازی مدل‌های سه بعدی مختلفی را در معرض دید رانندگان قرار می‌دهد و حسگرهای متعدد موجود در این محیط با بررسی رفتارها و حرکات رانندگان می‌توانند بازخوردهای لازم را دریافت کنند.

 

ارسال نظر