رویداد

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۵۳

دفاع فیس‌بوک در برابر اطلاع‌رسانی دروغین درباره خود

دیلی‌میل| طبق گزارشی جدید فیس‌بوک با استفاده از ۲ ابزار اطلاع‌رسانی‌های دروغین درباره خود را در پلتفرمش رصد می‌کند.

گزارشی جدید نشان می‌دهد فیس بوک نگران است که یکی از قربانیان اطلاع‌رسانی‌های دروغین در پلتفرم خود باشد.

تعدادی از کارمندان فیس‌بوک ادعا می‌کنند این شرکت از ۲ ابزار برای ردیابی و حذف داستان‌ها و اخبار جعلی درباره این پلتفرم در وب سایت خود و همچنین واتس آپ استفاده می‌کند.

به گفته منابع آگاهی که با خبرگزاری بلومبرگ مصاحبه کرده‌اند، این ابزارهاNight's Watch  وStormchaser  نام دارند.

اطلاع‌رسانی دروغین شامل پست‌های پرطرفدار کپی و پیستی هستند که ادعا می‌کنند فیس بوک در آینده نزدیک از کاربران خود در قبال سرویس‌هایش هزینه دریافت می‌کند.

برخی دیگر از این پست‌ها نیز شرکت را متهم می‌کنند با سواستفاده از میکروفون‌های موبایل کاربر از او جاسوسی می‌کند.

علاوه بر تمام این موارد فیس بوک از این ابزارها برای رصد اخبار پرطرفدار و ترندهایی مانند #deleteFBmovement  (فیس‌بوک را حذف کنید) و حتی رصد میم‌های (meme) ‌هایی استفاده می‌کند که مارک زاکربرگ را به شکل یک آدم فضایی نشان می‌دهند.

با توجه به نوع اطلاعات جعلی منتشر شده، فیس بوک گاهی اوقات برای کاربرانی که آنها را به اشتراک گذاشته‌اند، نوتیفیکیشن‌هایی ارسال می‌کند.فیس‌بوک در حالی این ابزارها را برای رصد شایعات و اخبار و اطلاعات جعلی درباره خود به کار گرفته که در سطح وسیع‌تر باید با اخبار جعلی مبارزه کند که در همین پلتفرم اما در حوزه‌های مختلف منتشر می‌شود.

عدم نمایش نظرات توهین‌آمیز در اینستاگرام

فون آرنا| اینستاگرام قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم خود آورده است تا کاربران بتوانند به مقابله با نظرات غیرقابل قبول حاوی دشنام و کلمات غیراخلاقی در زیر پست‌های به اشتراک گذاشته شده خود بپردازند.

اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی در جهان به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر با محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران مواجه شده است. این شبکه اجتماعی همچنین اخیراً قابلیت‌های جدیدی را به پلت‌فرم خود افزوده است تا استفاده از آن را برای کاربران تسهیل کند و آنها بتوانند پست‌های موردنظر خود را بدون هیچ مشکلی با دوستان و مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

حالا اینستاگرام قابلیت و ویژگی جدیدی را به منظور مقابله کاربران با توهین برخی دیگر از کاربران در فضای مجازی به پلت‌فرم خود اضافه کرده است که از فناوری نوین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره می‌برد و قادر است حساب‌های کاربری که به کامنت گذاشتن و نظر دادن در زیر پست‌های دیگران اقدام می‌کنند، محدود کند و در صورت تشخیص کلمات و سخنان غیرقابل قبول همچون ناسزا، دشنام و سخنان نادرست و توهین‌آمیز، کامنت‌های مربوطه را برای عموم نمایش ندهد.

این قابلیت که shadow ban نام دارد، تمامی نظرات توهین‌آمیز را سانسور و فیلتر می‌کند و تنها برای کاربری که خود آن نظرات را نوشته است، قابل نمایش خواهد بود و دیگران قادر نخواهند بود آنها را مشاهده کنند.

همانطور که پیش‌تر کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش بینی کرده بودند، به نظر می‌رسد که فناوری هوش مصنوعی (Artificial inteligence) کمک بسزایی در بهبود عملکرد شبکه‌های اجتماعی و افزایش رضایت کاربران از آنها خواهد کرد.

ساعت هوشمندی که به گوشی و تبلت تبدیل می‌شود

بی‌جی‌آر| شرکت آی‌بی‌ام به تازگی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که یک ساعت هوشمند می‌تواند به یک گوشی و تبلت تبدیل شود.

با توجه به آنکه در چند سال اخیر رکود بی‌سابقه‌ای بازارهای جهانی فروش گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات همچون تبلت و لپ تاپ را فرا گرفته است، به نظر می‌رسد شرکت‌های توسعه‌دهنده و تولید‌کننده محصولات هوشمند به فناوری‌های نوین همچون گوشی‌های تاشو با صفحه نمایش انعطاف پذیر و سایر محصولات مشابه روی آورده‌اند.

شرکت‌ای بی‌ام به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی در جهان پتنت جدیدی را به تازگی به ثبت رسانده که به واسطه آن یک ساعت هوشمند قابلیت تبدیل شدن به یک گوشی هوشمند و همچنین تبلت را داراست.این خبر که برای نخستین‌بار توسط وبسایت lets go digital منتشر شد، نشان می‌دهد که این شرکت تصمیم گرفته است تغییر و تحولات جدیدی را برای خود و همچنین کاربرانش به ارمغان بیاورد.

بر اساس تصاویر منتشر شده در این وب سایت به نظر می‌رسد که صفحه این ساعت هوشمند پس از یک مرحله باز شدن تبدیل به یک گوشی هوشمند می‌شود و در مرحله بعدی به صورت یک تبلت تمام صفحه با اندازه نمایشگر بزرگ‌تر در می‌آید. تفاوت بارز این ساعت هوشمند در ضخامت آن نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است و آن هم به دلیل جای دادن سه صفحه نمایش جداگانه در خود بوده و که آن هم به دلیل امکان تبدیل شدن آن به گوشی و تبلت است.با نگاه و بررسی بیشتر به تصاویر این ساعت هوشمند در زیر این دستگاه همچنین درگاه‌های اتصال به چشم می‌خورد.این شرکت هنوز در مورد پتنت مذکور و سازوکار تا شدن صفحه‌های نمایش آن و تجربه رابط کاربری آن سخنی نگفته است اما به گفته کارشناسان و تحلیلگران انتظار می‌رود که این محصول به این زودی معرفی نشود.

آسیب‌پذیری ماوس و کیبوردهای بی‌سیم در برابر نفوذ هکرها

هکر نیوز| شرکت لاجیتک به تازگی اذعان و تایید کرده است که ماوس و کیبوردهای بیسیم تولید شده توسط این شرکت در ۱۰ سال گذشته آسیب‌پذیری بالایی در برابر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری داشته‌اند.

با توجه به آنکه در سال‌های اخیر حملات سایبری و سرقت اطلاعات کاربران توسط هکرها و مجرمان سایبری افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است، کارشناسان امنیتی با کشف آسیب‌پذیری و تا فرایند امنیتی موجود در محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مختلف توسعه داده شده توسط شرکت‌های گوناگون در جهان سعی دارند که کاربران را از احتمال نفوذ هکرها و به سرقت رفتن اطلاعات شأن آگاه سازند و غول‌های تکنولوژی و توسعه‌دهندگان آنها را نیز به برطرف کردن مشکلات امنیتی وادار کنند.

بعد از آنکه کارشناسان امنیتی دریافته و اعلام کردند که بسیاری از محصولات توسعه داده شده توسط شرکت لاجیتک آسیب‌پذیری بالای در برابر نفوذ هکرها و مهاجمان سایبری دارند، خود این شرکت اذعان و تأیید کرد سخت افزارهای تولیدی آن در طول ۱۰ سال گذشته از جمله ماست و کیبوردهای بی‌سیم حفره‌های امنیتی متعددی برای نفوذ هکرها و سرقت اطلاعات کامپیوتر کاربران را داشته است.

این حفره‌های امنیتی به هکرها اجازه می‌داده تا کلیدهای فشرده شده از سوی کاربران را ردیابی کنند و از این طریق به تمامی متون نوشته شده و گذرواژه‌های تایپ شده در وب سایت‌های مختلف توسط کاربران دسترسی پیدا کنند در این صورت هکرها می‌توانند از طریق کیبوردهای بی‌سیم مذکور به رایانه قربانیان نیز دسترسی و نفوذ یافته و به مقاصد و اهداف خود دست پیدا کنند.گفته می‌شود که تمامی محصولات تولید شده توسط شرکت لاجیتک از فناوری بی‌سیم unifying بهره‌مندند و در صورتی که این فناوری در دستگاه‌ها به کار برده شده باشد، به معنای آن است که دستگاه مذکور دارای حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری بالایی است.

امکان خرید سوغات سفر انسان به ماه ممکن شد

اسپیس| یک شرکت امریکایی امکان خرید آنلاین یک مدل سه‌بعدی از ردپای «بازآلدرین» در سفر به ماه را امکان‌پذیر کرده است.

 شرکت Master Replicas Group   یکی از جذاب‌ترین تصاویری که از سفر به ماه به جای مانده است را در قالب یک یادگاری تولید کرده است. این شرکت از ردپای پوتین «باز آلدرین» روی سطح ماه یک مدل ۳ بعدی ساخته است.

باز آلدرین دومین انسانی است که در ماموریت آپولو ۱۱ روی سطح ماه قدم نهاد که عکس ردپای وی به یکی از مشهورترین عکس‌های باقی مانده از آپولو ۱۱ تبدیل شد.مدل رد پای مصنوعی که توسط شرکت

 Master Replicas Group   ساخته شده است، هم اندازه ردپای واقعی است. «استیو دیمسزو» مدیر شرکت  Master Replicas Group  اظهار کرد، این مدل قطعاً ردپای باز آلدرین است. نه «نیل آرمسترانگ».

قطعاً ردپای این دو فضانورد اسبق ناسا از یکدیگر متفاوت است و علائم ویژه‌ای روی پوتین آنها وجود دارد.آلدرین و آرمسترانگ در تاریخ ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ میلادی طی ماموریت «آپولو ۱۱» به ماه سفر کردند و به اولین انسان‌هایی که روی ماه قدم گذاشته‌اند، تبدیل شدند.

این فضانوردان دو ساعت و نیم در خارج از فرودگر قمری خود روی ماه پیاده‌روی کردند.

تیم تحقیقاتی شرکت Master Replicas از تصاویر رد پای آنها که با رزولوشن بالا بود استفاده کردند و از طریق فناوری «تصویرسنجی» یک مدل سه‌بعدی ساختند. تصویرسنجی فرایند اندازه‌گیری مختصات هندسی اجسام از روی عکس‌های هوایی است.

در نهایت برای ساخت مدل از قالب رزین استفاده شد. این به این معناست که مدل مذکور سبک وزن و با دوام است. آزمایشات مدل نشان می‌دهد که این رد پا شکسته نمی‌شود.

 

ارسال نظر