اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۸۵۲

توییتر رفع فیلتر نمی‌شود

ایرنا| دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: برنامه‌ای برای رفع فیلتر پیام‌رسان توییتر وجود ندارد البته تصمیم‌گیری در این خصوص در اختیار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.ابوالحسن فیروز آبادی افزود: این کارگروه به زودی پس از مدت‌ها تشکیل جلسه می‌دهد.وی ادامه داد: مسوولان کشور به دلیل آنکه دارای مخاطبانی در خارج از کشور هستند، می‌توانند در توییتر فعالیت داشته باشند.فیروزآبادی در خصوص موفق بودن فیلتر تلگرم و برنامه برای رفع فیلتر این پیام رسان گفت: فیلتر این پیام رسان با دستور قضایی انجام شده و در خصوص موفقیت آن باید گفت که بستگی دارد این موضوع را از چه منظری ببینیم.وی ادامه داد: پس از فیلتر تلگرام شاهد تنوع خوب پیام رسان‌های داخلی هستیم که اکنون دارای ۱۵ میلیون مشترک هستند. ولی به هر حال برخی از نیازها در تلگرام برآورده می‌شود و برخی تلاش می‌کنند که افراد باقی بمانند و تا چند وقت پیش پوسته‌های وجود داشت که ارتباط مردم را در این فضا تسهیل می‌کرد.دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی همچنین در خصوص مذاکرات با اینستاگرام نیز گفت: مذاکرات در برنامه وجود دارد ولی از پیشرفت و جزییات آن اطلاعی ندارم و این موضوع توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال و پیگیری می‌شود. فیروزآبادی همچنین در خصوص سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کندی اینترنت و برنامه‌ریزی از پیش انجام شده در این خصوص گفت: سرعت اینترنت کاهش نیافته و شرایط قبل باقی است ولی در حوزه فیلترینگ گاهی اوقات پیچ فیلتر شل و گاهی وقت‌ها نیز سفت می‌شود.

توسعه همکاری‌های ایران با کشورهای آسیایی

مهر| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی اینستاگرام خود با اشاره به پیشرفت چشمگیر ایران در زمینه استارتاپ از دلایل حضورش در اجلاس تابستانه مجمع جهانی اقتصاد در پکن نوشت.در نوشته اینستاگرامی «محمدجواد آذری‌جهرمی» آمده است: مطرح کردن دستاورد جوانان ایرانی در مجامع جهانی، افتخارآمیز است.روزگذشته در اجلاس تابستانه مجمع جهانی اقتصاد در دالیان چین، در یک نشست علمی حضور پیدا کردم و با اشاره به رشد چشمگیر شرکت‌های استارت‌آپ در ایران و نیز زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، به سوالات حضار نیز پاسخ دادم.

امروزهم در پکن ملاقات‌های جداگانه دیگری با وزیر ارتباطات چین و نیز دبیرکل سازمان همکاری‌های فضایی آسیا اقیانوسیه خواهم داشت. توسعه همکاری‌های اقتصادی در بخش فناوری اطلاعات و نیز تحقیقات مشترک فضایی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های فضایی آسیا اقیانوسیه از محورهای مذاکرات خواهد بود.» مجمع داووس تابستانی ۲۰۱۹، سه شنبه با حضور دو هزار نفر از محققان، صاحب منصبان امور تجاری و اقتصادی، سیاستمداران و مسوولان رده بالای کشورهای مختلف جهان از جمله ایران در شهر بندری دالیان چین گشایش یافت.در این مجمع بین‌المللی که با حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور جهان برگزار می‌شود از جمهوری اسلامی ایران نیز «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات شرکت کرده است.

تاثیر مثبت «واتس‌اپ» بر روحیه کاربران

ایندکس |جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ تأثیرات مثبتی روی روحیه و اعتماد نفس کاربران دارد. استفاده از واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود، روی سلامت روحی و روانی کاربرانش تأثیر مثبت و سازنده‌ای دارد. کارشناسان و تحلیلگران در توصیف علل این تأثیرات مثبت خاطرنشان کرده‌اند از آنجایی که کاربران با استفاده از پیام‌رسان واتس‌اپ با دوستان و اعضای خانواده خود در هر کجای جهان که باشند، می‌توانند ارتباط برقرار کنند، پیام‌های متنی و صوتی بفرستند و تماس‌های صوتی و تصویری با آنها بگیرند، احساس تنهایی و افسردگی نخواهند کرد و همین مساله موجب بهبود و ارتقای سطح سلامت روحی و روانی آنها می‌شود. آن دسته از افراد و کاربرانی که تعداد ساعات بیشتری از واتس‌اپ استفاده می‌کنند، در درازمدت متوجه خواهند شد که روحیه بهتری خواهند داشت چراکه قادر خواهند بود با دوستان و اعضای خانواده خود به راحتی ارتباط برقرار کنند. اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- to End  یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفت‌های برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS  و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

 

ارسال نظر