نگرانی فیس بوک از خرابکاری دیجیتال

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۷۱
نگرانی فیس بوک از خرابکاری دیجیتال

انگجت| با نزدیک شدن به زمان برگزاری سرشماری آماری سال ۲۰۲۰ امریکا، فیس بوک نگران است که باز هم این شبکه اجتماعی به ابزاری برای دروغ پراکنی و جعل اخبار مبدل شود.

نگرانی از سواستفاده‌هایی از این دست باعث شده تا فیس بوک از برنامه‌های خود برای مقابله با نشر اخبار جعلی در مورد سرشماری سال ۲۰۲۰ امریکا در این شبکه اجتماعی خبر بدهد.

این در حالی است که تا پیش از این عمده نگرانی مدیران فیس بوک مربوط به تخریب نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در امریکا و دیگر کشورها بود.

فیس بوک اعلام کرده که گروهی را مامور مقابله با انتشار اخبار جعلی در مورد سرشماری آماری سال ۲۰۲۰ در این شبکه اجتماعی کرده و آنها تلاش خواهند کرد ضمن تشویق مردم به مشارکت در این سرشماری جلوی انتشار اخبار دروغین را هم بگیرند.

فیس بوک افزوده که برای کاهش مشکلات در این زمینه از هوش مصنوعی نیز کمک می‌گیرد. تمرکز روی این موضوع مسائل مختلفی را در بر می‌گیرد که رعایت حقوق رای‌دهندگان، ارایه آموزش‌های شهروندی و غیره از جمله آن است. همچنین قرار است با مطالب مروج ملی گرایی افراطی و افکار جدایی طلبانه نیز برخورد شود.

فیس بوک وعده داده با افرادی که مطالب نفرت پراکن را به خصوص در انتقاد شدید از دولت امریکا در این شبکه اجتماعی منتشر کنند، نیز برخورد می‌کند.

علت این اقدام ایجاد جوی آرام و مناسب برای برگزاری سرشماری ۲۰۲۰ اعلام شده است.

این نگرانی از سوی دولت آمریکا وجود دارد  که برخی هکرها با خرابکاری در فضای مجازی سرشماری سال آینده را  با مشکل مواجه کنند.

 

ارسال نظر