اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۸۹

چین شریک مهم ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال است

روابط عمومی وزارت ارتباطات | وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران و چین در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و سلطه گرایی امریکا در حوزه فناوری اطلاعات در یک جبهه قرار دارند.  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آستانه سفر به «دالیان» باهدف شرکت در اجلاس تابستانه مجمع جهانی اقتصاد، صبح روزگذشته با سفیر چین در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، وزیر ارتباطات با اشاره به تاریخچه بسیار خوب روابط دو کشور بر ظرفیت توسعه همکاری‌ها به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات تأکید کرد. آذری جهرمی چین را شریک مهمی برای ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال توصیف کرد و با اشاره به تمایل امریکا به یک‌جانبه‌گرایی در حوزه فناوری در عصر انقلاب چهارم صنعتی گفت: امروز عمده شرکت‌های بزرگ جهان در حوزه‌های سیستم عامل، شبکه و زیرساخت و خدمات و سرویس، امریکایی هستند؛ بنابراین با یک سلطه‌گری خدمت محور مواجهیم. وزیر ارتباطات تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و چین در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و سلطه‌گری امریکا در حوزه فناوری اطلاعات در یک جبهه قرار دارند و باید همکاری‌های راهبردی خود را افزایش دهند.

گوگل‌کروم ۵ میلیارد بار دانلود شد

 نسخه اندروید مرورگر گوگل کروم با رسیدن به مرز ۵ میلیارد نصب، رکورد جدیدی را در تعداد دفعات نصب و دانلود اپلیکیشن در فروشگاه آنلاین پلی استور به نام خود ثبت کرد. گوگل کروم که یکی از محبوب‌ترین و پرکاربرد‌ترین مرورگرهای اینترنتی در جهان به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر توانسته با ارایه نسخه موبایلی خود نیز خود را به خوبی در دل کاربران گوشی‌های هوشمند جا کرده و با جلب نظر و توجه آنها، گوی رقابت را از سایر رقبای اندرویدی خود برباید. اخبار و گزارش‌های منتشر شده در اندروید پلیس نشان می‌دهد که نسخه اندرویدی این مرورگر محبوب توانسته به مرز ۵ میلیارد دانلود و نصب برسد که بدین‌ترتیب رکورد بیشترین تعداد دفعات نصب نرم‌افزار و اپلیکیشن را در فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور شکسته و به خود اختصاص داده است. برخی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که نسخه اندرویدی اپلیکیشن مرورگر محبوب گوگل کروم به این دلیل با افزایش ناگهانی و بی‌سابقه تعداد نصب و دانلود مواجه شده است که در بروز رسانی‌های اخیر قابلیت‌ها و امکانات جدیدی به آن اضافه شده بود. از مهم‌ترین و برجسته‌ترین قابلیت‌های جدید نسخه اندرویدی اپلیکیشن گوگل کروم می‌توان به افزوده شدن ویژگی‌های حالت تاریک dark mode و ابزار ساخت تصادفی رمز عبور password generator اشاره کرد.

ساخت گوشی هوشمند عجیب در کره شمالی

دیلی‌میل| کره شمالی گوشی هوشمندی عرضه کرده است که تنها برنامه‌های تایید شده توسط دولت را اجرا می‌کند و قادر به اتصال به وای‌فای خارجی نیست. کره شمالی در تازه‌ترین اقدامات خود یک اسمارت‌فون ساخته که تبلیغات دولتی را ترویج می‌دهد و دسترسی به اینترنت خارجی را مسدود می‌کند. کارشناسان فناوری تأیید کرده‌اند، کره شمالی گوشی هوشمندی عرضه کرده است که تنها برنامه‌های تایید شده توسط دولت را اجرا می‌کند و قادر به اتصال به وای‌فای خارجی نیست. این گوشی Pyongyang 2425 نام دارد و از طریق  Mirae Wi-Fi، به کاربران فقط اجازه استفاده از برنامه‌های معتبر دولتی را می‌دهد.

بازی‌های ویدئویی امریکایی سارق هویت کاربران

آسین‌ایج| بررسی‌های موسسه امنیتی چک پوینت نشان می‌دهد برخی بازی‌های ویدئویی تولیدی شرکت امریکایی‌ای اِی گیمز به علت آسیب‌پذیری در برابر سرقت هویت و سرقت شناسه کاربری مقاوم نیستند.  بررسی‌های موسسه امنیتی چک پوینت نشان می‌دهد برخی بازی‌های ویدئویی تولیدی شرکت امریکایی‌ای اِی گیمز به علت آسیب‌پذیری در برابر سرقت هویت و سرقت شناسه کاربری مقاوم نیستند. بررسی‌های مذکور که با همکاری شرکت امنیتی دیگری به نام سایبر اینت انجام شده، نشان می‌دهد که حفره‌های خطرناکی در کلاینت بازی شرکت ( Electronic Arts (EAموسوم به اوریجین وجود دارد که مجرمان آنلاین می‌توانند از آنها سوءاستفاده کنند. به عنوان مثال هکرها از همین طریق می‌توانند حساب کاربری افرادی که از خدمات بازی‌های آنلاین Electronic (Arts (EA استفاده می‌کنند را در اختیار گرفته و خود را به جای آنها جا بزنند. مشکل یادشده ممکن است هم برای کاربران بازی‌های این شرکت که از رایانه‌های شخصی استفاده می‌کنند و هم برای کاربران نسخه‌های موبایی بازی‌های یادشده به وجود‌اید. از همین طریق امکان سواستفاده از دیگر خدمات شرکت یادشده مانند ایجاد شبکه گپ با دوستان، مدیریت نمایه شخصی و غیره نیز وجود دارد. به همین شیوه می‌توان به نمایه‌های کاربران در فیس بوک، ایکس باکس لایو، شبکه پلی استیشن و نینتندو هم نفوذ کرد. کاربران باید برای جلوگیری از وقوع هرگونه مشکل فرایند تایید هویت دو مرحله‌ای را در زمان استفاده از خدمات

( Electronic Arts (EAفعال کنند.

 

 

 

ارسال نظر