اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۰۶

قطعی انتقال فیبر نوری در اروپا دلیل افت کیفیت اینترنت ایران

مهر| نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با تأیید افت محسوس سرعت و کیفیت اینترنت در داخل کشور گفت: قطعی دو مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا از بامدادروز گذشته باعث این مشکل شده است.سجاد بنابی در توئیتر نوشت: پیرو قطعی دو مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا، اختلال گسترده‌ای بین ساعت ۴۳ دقیقه بامداد و ساعت ۲ بامدادروز گذشته به وجود آمد.وی گفت: این موضوع باعث افت محسوس سرعت و کیفیت اینترنت اکثر کاربران داخل کشور شده است.بنابی تأکید کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، هیچ گونه حمله یا خرابی عمدی در شبکه ارتباطی کشور شناسایی نشده است.

پیگیری «صلاحیت سایبری» از سوی پلیس فتا

ایسنا| معاون فنی پلیس فتای ناجا از پیگیری برای اجرای طرح سلامت سایبری اپلیکیشن‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ علی نیک‌نفس در مورد نحوه اصالت‌سنجی و تشخیص امنیت اپلیکیشن‌های موجود در شبکه‌ها و سایت‌های ارایه‌دهنده نظیر کافه بازار و... گفت: با توجه به تعدد توسعه‌دهندگان و ارایه‌کنندگان اپلیکیشن‌ها، پلی فتا استانداردهای مربوط به ایمن‌سازی و امنیت اپلیکیشن‌ها را به سایت‌های انتشاردهنده ارایه کرد و آنها موظفند کنترل‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.وی با بیان اینکه این سایت‌ها باید از هویت توسعه‌دهنده تا دسترسی‌های اپلیکیشن ارایه شده و... بررسی کنند، اظهار کرد: در این خصوص چک‌لیست‌هایی وجود دارد که تمامی موارد داخل آن باید بررسی شود.سرهنگ نیک‌نفس درباره اینکه مردم چطور می‌توانند اپلیکیشن‌های مطمئن را شناسایی کنند، گفت: طرح «صلاحیت سایبری» در دست پیگیری است و در صورت اجرا، مشابه اتفاقی که در مورد نماد الکترونیک رخ داد، در این مورد نیز رخ می‌دهد.معاون فنی پلیس فتای ناجا این را هم گفت: ما در حال بررسی این طرح هستیم و در صورت اجرا اپلیکیشن‌ها، گروه‌ها و کانال‌های کسب و کار و .. را شامل می‌شود. در مجموع می‌توان گفت طرح صلاحیت سایبری بیشتر حوزه‌های فنی و امنیت سایبری را پوشش می‌دهد.

تعرفه‌گذاری تراکنش‌های خدمات دولت الکترونیک

مهر| معاون وزیر ارتباطات از ارایه پیشنهاد وزارت ارتباطات مبنی بر تعرفه‌گذاری و تخصیص بخشی از بودجه تراکنش‌های خدمات دولت الکترونیک به این وزارتخانه، برای تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات خبر داد.امیر ناظمی با بیان اینکه اتصال دستگاه‌های دولتی به شبکه دولت الکترونیک برای وزارت ارتباطات هزینه در پی دارد، اظهار داشت: اتصال دستگاه‌های دولتی به مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) طبق قانون رایگان است و بر این اساس نمی‌توان از دولت بابت این خدمات هزینه‌ای دریافت کرد.وی ادامه داد: بر این اساس پیشنهادی که به رگولاتوری برای تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارایه دادیم این است که هزینه این اتصال را از طریق بودجه عمومی دولت دریافت کنیم.رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با توجه به اینکه روز به روز درخواست‌های اتصال به NIX افزایش می‌یابد، وزارت ارتباطات به ازای این سرویس و هر اتصال و خدمتی که ارایه می‌دهد هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. براین اساس پیشنهاد ما این است که از محل بودجه دستگاه‌های دولتی، بخشی از بودجه تراکنش‌های خدمات دولت الکترونیک به وزارت ارتباطات اختصاص یابد.معاون وزیر ارتباطات افزود: این پیشنهاد باید در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شود تا بتوان از دولت این بودجه را دریافت کرد.ناظمی با اشاره به هزینه‌هایی که وزارت ارتباطات برای ارسال پیامک خدمات دولت متقبل می‌شود، گفت: وزارت ارتباطات از محل بودجه خود این هزینه را پرداخت می‌کند و این در حالی است که هر قدر خدمات الکترونیک بالا رود از بودجه وزارت ارتباطات کاسته می‌شود به همین دلیل خواستار تعرفه‌گذاری تراکنش‌های خدمات دولت هستیم.

وی با بیان اینکه برای ارایه این خدمات تاکنون ردیف بودجه دریافت نکردیم، افزود: هم‌اکنون حدود ۵۰ میلیون تراکنش در ماه در مرکز ملی تبادل اطلاعات به ثبت می‌رسد و درخواست ما این است که از بودجه این تراکنش بخشی به وزارت ارتباطات تعلق بگیرد.

تولید رایانه رومیزی اپل در چین

دیلی میل| اپل تصمیم دارد ساخت رایانه‌های رومیزی«مک پرو» را از امریکا به چین منتقل کند. این در حالی است که رهبران چین و امریکا توافق کردند تا گفت‌وگوهای تجاری میان دو طرف از سرگرفته شود.اپل تصمیم دارد ساخت رایانه‌های رومیزی Mac Pro خود را از امریکا به چین منتقل کند.روزنامه وال استریت ژورنال این خبر را به نقل از منابع آگاه به امر اعلام کرده است. این انتقال در حالی انجام می‌شود که رییس‌جمهور‌های امریکا و چین در اجلاس G۲۰ توافق کردند تا تعرفه‌های مالیاتی جدید اعمال نشود و علاوه بر آن گفت‌وگوهای تجاری میان دو طرف نیز مجدداً راه‌اندازی شود.

به این ترتیب رهبران دو کشور امریکا و چین به آتش بس در جنگ تجاری تن دادند. این درحالی است که پیش از این دولت دونالد ترامپ تهدید کرده بود مالیات‌های سنگین‌تری بر واردات از چین وضع می‌کند.

 

ارسال نظر