اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۰۰:۴۹:۳۳
کد خبر: ۱۴۷۳۳۷

استفاده از فناوری‌های نو اجتناب ناپذیر است

روابط عمومی وزارت ارتباطات| استفاده از فناوری‌های نو اجتناب‌ناپذیر است، هرچند این فناوری‌ها مخاطراتی نیز به همراه دارد که همه بخش‌ها و همه ابعاد زندگی را در برمی‌گیرد. به همین دلیل وظیفه دولت‌ها این است که اطمینان و اعتماد را در فضای مجازی ایجاد کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای آسیا و اقیانوسیه تاکید کرد: هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند اطمینان و اعتماد را در فضای مجازی ایجاد کند.

محمدجواد آذری جهرمی طی سخنرانی در چهلمین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای آسیا و اقیانوسیه در سنگاپور گفت: آینده جهان، دیجیتال است.‌ همه ابعاد زندگی بشر، به‌ گونه‌ای غیرقابل بازگشت با فناوری دیجیتال در هم تنیده شده است.

وی افزود: همه کاربران در سراسر جهان در معرض جدی جرایم دیجیتال، سرقت حریم خصوصی، استفاده غیرمجاز و غیرقانونی از داده‌های کاربران، و سایر موارد مشابه، شامل شکل‌دهی نظرات جامعه و تولید و اشاعه اخبار جعلی قرار دارند.

آذری جهرمی تاکید کرد: جهان ما، جهان به‌ هم پیوسته‌ای است، و هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند اطمینان و اعتماد را در فضای مجازی ایجاد کند. وی ادامه داد: یکجانبه گرایی محکوم به شکست است. ما باید دست به دست هم دهیم و با تشریک مساعی و تعاون، آینده‌ای را که مبتنی بر اطمینان و اعتماد باشد ‌بسازیم.

وزیر ارتباطات همچنین رشد قابل توجه جوانان و استارت‌آپ‌های ایرانی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات در کشورمان را مورد اشاره و توجه قرار داد.

امکان استفاده آفلاین از گوگل درایو در کروم

انگجت| در شرایطی که استفاده از خدمات کلود مستلزم اتصال به اینترنت است، گوگل قصد دارد تغییراتی در خدمات کلود درایو خود ایجاد کند تا کاربران مرورگر کروم از آن در حالت آفلاین استفاده کنند.

فعلا این خدمات به‌طور آزمایشی در حال بررسی است تا کاربران بتوانند در حالت آفلاین هم برای ذخیره‌سازی فایل‌های پی‌دی‌اف، تصاویر، اسناد آفیس و دیگر داده‌ها روی گوگل درایو اقدام کنند.هنوز مشخص نیست آیا در آینده این خدمات در دسترس کاربران سایر مرورگرها هم قرار می‌گیرد یا قرار است تنها کاربران مرورگر کروم گوگل بتوانند بطور دایمی از خدمات یادشده استفاده کنند.بعد از فعال شدن این خدمات گزینه‌ای در بخش تنظیمات سرویس درایو اضافه خواهد شد تا افراد بعد از لاگین کردن با فعال نمودن آن بتوانند در صورت عدم اتصال به اینترنت هم داده‌های خود را در گوگل درایو ذخیره کنند و تمامی فایل‌های یادشده بعد از اتصال به اینترنت بطور خودکار در فضای کلود ذخیره می‌شود.خدمات یادشده فعلا با سیستم عامل کروم گوگل هم سازگاری ندارد، اما قرار است در آینده گوگ تغییراتی برای ایجاد سازگاری در این زمینه هم ایجاد کند.

«پسر کنکورد» در راه است

دیلی میل| ناسا اخیراً روی یک هواپیمای مافوق صوت مداد مانند که فاقد شیشه جلو است و «پسر کنکورد» (son of concord) نام دارد، کار می‌کند.

با هواپیمای مافوق صوت ناسا دیگر نیازی نیست خلبان به بیرون نگاه کند چرا که هیچ شیشه‌ای در جلوی آن وجود ندارد و به جای شیشه یک صفحه تلویزیون با وضوح فوق‌العاده بالای 4k وجود دارد و خلبان توسط آن می‌تواند محیط روبرو را توسط دو دوربینی که در جلو هواپیما نصب شده‌اند، به صورت زنده ببیند.این سیستم «سیستم دیداری بیرونی» (eXternal Visibility System یا XVS) نام دارد و می‌تواند اطلاعات زمین و داده‌های بصری ورودی را با یکدیگر ترکیب کرده و یک تصویر جامع از موقعیت هواپیما ایجاد کند.نام رسمی هواپیمای مذکور X-۵۹ Quiet Supersonic Transport یا QueSST است اما با نام مستعار «پسر کنکورد» شناخته می‌شود.

اشتباه «الون ماسک» درباره ماه و مریخ

دیلی میل| توییت الون ماسک درباره سفر به مریخ با یک عکس اشتباه، واکنش کاربران را در پی داشت. او در این پیام به جای عکس مریخ، تصویری از رویداد ماه گرفتگی ۲۰۱۸ را منتشر کرده بود.

الون ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس روز گذشته عکسی را در توییتر به اشتراک گذاشت و زیر آن نوشت: تصرف مریخ.

اما مشکل اینجا بود که این عکس به سیاره مریخ تعلق نداشت. در حقیقت این عکس مربوط به پدیده ماه گرفتگی در جولای ۲۰۱۸ میلادی بود که طی آن این سیاره رنگ قرمز به خود گرفت.

کاربران توییتر نیز به سرعت به اشتباه ماسک اشاره کردند و تلاش داشتند آن را اصلاح کنند.

ماسک در اصلاحیه این توییت نوشت که انسان به ماه نیز سفر می‌کند. او در پاسخ به یکی از کاربران توییتر نوشت: به‌طور حتم اول به ماه سفر می‌کنیم. ماه فقط سه روز تا زمین فاصله دارد.

این در حالی است که ماسک مشغول ساخت فضاپیمای استارشیپ است تا به کمک آن انسان را به مریخ یا شاید ماه ببرد.

 

ارسال نظر