اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۹۶۶

لزوم حمایت جدی‌تر از پیام رسانه‌ای بومی

مهر| معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: وزارت ارتباطات باید بطور جدی‌تر به مساله حمایت از پیام رسان‌های بومی ورود کند. عباس آسوشه با اشاره به آخرین وضعیت حمایت از ساماندهی پیام رسان‌های بومی در کشور گفت: ما بر مساله ساماندهی پیام رسان‌های بومی و مسوولیت وزارت ارتباطات در این زمینه تاکید داریم. وی با بیان اینکه روند حمایت از پیام رسان‌های بومی منتخب ادامه دارد، تاکید کرد: این مسوولیت بر عهده وزارت ارتباطات است چراکه پیام رسان‌های بومی جزو خدمات شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شوند و وزارت ارتباطات باید به‌طور جدی‌تر به مساله پیام رسان‌های بومی ورود کند.

معاون مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: البته تاکنون وزارت ارتباطات در جهت حمایت از این شبکه‌های موبایلی کمک کرده و اقدامات خوبی داشته است و در این زمینه به این پیام رسان‌ها وام داده و امکانات خوبی در اختیارشان قرار داده است. ما این موضوعات را نفی نمی‌کنیم. وی اضافه کرد: اما این حمایت‌ها باید جدی‌تر دنبال شود و آنچنان که دنیا در حال کمک به شبکه تلگرام است ما نیز باید به پیام رسان‌های بومی کمک کنیم.

اپل ۳۰ درصد ظرفیت تولید را از چین خارج می‌کند

انگجت| اپل از شرکت‌های تامین‌کننده بزرگ تجهیزات خود خواسته تا هزینه‌های انتقال ۱۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت تولید خود از چین به کشورهای دیگر حوزه آسیای جنوب شرقی را ارزیابی کنند. این شرکت در حال آماده‌سازی برای تغییر ساختار زنجیره تامین تجهیزات خود است. به نظر می‌رسد ادامه‌دار شدن تنش‌های تجاری میان امریکا و پکن، عامل اصلی این درخواست اپل باشد. اما منابع متعددی اعلام کرده‌اند حتی در صورت حل شدن اختلافات تجاری میان دو کشور، اپل از تصمیم خود منصرف نمی‌شود. اپل اکنون به این نتیجه رسیده که برای تولید محصولات خود به‌شدت به چین وابسته است. از سوی دیگر این وابستگی نیز هر روز بیشتر می‌شود.

یکی از مدیران ارشد اجرایی آگاه از این امر می‌گوید: کاهش نرخ تولد، افزایش هزینه‌های نیروی کار و خطر متمرکز کردن فعالیت‌های تولیدی در یک کشور از عوامل منفی هستند که در بازار چین به چشم می‌خورند. بنابراین بدون در نظرگرفتن جنگ تجاری میان دو کشور، اپل سعی دارد از روند فعلی بازار پیروی کند و انعطاف‌پذیری خود را افزایش دهد.

 

 

ارسال نظر