همکاری ناسا و فرانسه در ارسال فضانورد به ماه

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۹۶۴
همکاری ناسا و فرانسه
 در ارسال فضانورد به ماه

بلومبرگ| سازمان فضایی فرانسه توافقنامه‌ای با ناسا امضا کرده تا در ماموریت ارسال فضانوردان به ماه به نام «آرتمیس» همکاری کند.فرانسه در ماموریت ارسال فضانوردان به ماه ناسا همکاری می‌کند.

سازمان‌های فضایی امریکا (ناسا) و فرانسه (CNE‌) در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس توافقنامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن فرانسه نیز در ماموریت «آرتمیس» شرکت می‌کند. طی این ماموریت که توسط ناسا طراحی شده، نخستین فضانورد زن همراه فضانوردان مرد تا ۲۰۲۴ میلادی به ماه سفر می‌کنند. ژان ایو لوگال رییس سازمان فضایی فرانسه در مصاحبه‌ای گفت: هیجان خاصی درباره این ماموریت وجود دارد و اروپا نیز باید در آن شرکت کند.

او افزود: اروپا در ماه نوامبر درباره میزان همکاری خود در ماموریت آرتمیس گفت‌وگو می‌کند. در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سازمان فضایی اروپا در اسپانیا دورهم جمع می‌شوند تا درباره برنامه‌های فضایی آتی گفت‌وگو کنند. اتحادیه اروپا تصمیم دارد ۶۰۰ میلیون یورو در سال برای این پروژه هزینه کند.

پس از فرود فضانوردان امریکایی در سال ۱۹۷۲، رقابت میان چین و امریکا برای ارسال فضانوردان به این سیاره شدت گرفت اما اروپا همچنان تلاش خاصی برای انجام چنین ماموریتی انجام نداد. یکی از دلایل این امر نیز محدودیت بودجه بود.این در حالی است که امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه از اتحادیه اروپا می‌خواهد استراتژی فضایی خود را تقویت کنند.

 

 

ارسال نظر