اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۵۵۳

مقررات آزادسازی مکالمات بین‌الملل تصویب شد

رگولاتوری|کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات آزادسازی خدمات مکالمه صوتی بین‌الملل صادره و وارده به کشور را که پیش از این تنها در انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت بود، تصویب کرد. این مصوبه در راستای پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و بر اساس موارد و اطلاعات اعلام شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و بازخوردهای دریافتی از بخش ارتباطات کشور جایگزین مصوبه قبلی در خصوص خدمات صوت بین‌الملل شده است. برمبنای این مصوبه که هر‬ یک از دارندگان پروانه ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مجاز به ایجاد شبکه در حوزه ارتباطات ثابت (اعم از سیمی و بی‌سیم) و همراه، مجاز به ارایه خدمت مکالمه بین‌الملل نیز خواهند بود.

پیش‌بینی نزاع بر سر آب توسط «هوش مصنوعی»

دیلی میل| دانشمندان به تازگی یک ابزار هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که می‌تواند قبل از اینکه درگیری‌هایی بر سر آب شکل بگیرد آنها را پیش بینی کند. دانشمندان به تازگی یک ابزار هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که می‌تواند قبل از اینکه درگیری‌هایی بر سر آب شکل بگیرد آنها را پیش بینی کند. سیستم توسعه یافته از داده‌های ماهواره‌های ناسا و ESA استفاده می‌کند تا منابع آب را نظارت کند. سپس این ابزار که مبتنی بر هوش مصنوعی است اطلاعات جمع‌آوری شده را تجزیه و تحلیل می‌کند تا نقاط نزاع احتمالی را شناسایی کند. این ابزار که توسط محققان هلندی توسعه یافته به جلوگیری از وقوع نزاع‌ها بر سر آب کمک ویژه‌ای می‌کند‌. این ابزار هوش مصنوعی منابع آب در سراسر جهان را ردیابی می‌کند و از داده‌های اجتماعی، اقتصادی و جمعیت شناختی بهره می‌برد تا بحران‌های بالقوه‌ایی که ممکن است رخ دهد را شناسایی کند. محققان باور دارند، در پی گرمای جهانی مشکلات عدیده‌ای بر سر مسائل آب رخ خواهد داد که این ابزار به کاهش آنها کمک می‌کند. هوش مصنوعی با تحلیل داده‌های سازمان فضایی اروپا و ناسا الگوهایی را در داده‌ها شناسایی می‌کند که انسان‌ها قادر به انجام آن نیستند.

عکس هزاران راننده در وب تاریک

دیلی میل| تصاویری که از اداره گمرک و حفاظت از مرزهای امریکا سرقت شده بود، به تازگی در وب تاریک عرضه شده است. این تصاویر شامل صورت و پلاک خودروی رانندگانی است که از مرزهای امریکا گذر کرده‌اند. پس از سرقت تصاویر مربوط به اداره گمرک و حفاظت از مرزهای امریکا، هزاران تصویر رانندگان در وب تاریک برای فروش عرضه شده است. بسیاری از این تصاویر بطور واضح صورت راننده و شماره پلاک خودرو را نشان می‌دهند. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که چند روز قبل مقامات اداره گمرک و حفاظت از مرزهای امریکا اعلام کردند پس از سرقت تصاویر هیچ نشانی از افشای آنها در وب تاریک مشاهده نشده است. در ۳۱ می ‌۲۰۱۹ میلادی این اداره متوجه شد یکی از پیمانکارانش قوانین را زیرپا گذاشته و بدون اجازه کپی از تصاویر شماره پلاک و صورت رانندگانی که از مرزهای خاکی امریکا گذر کرده‌اند را در مخازن خود ذخیره کرده است. اداره گمرک و حفاظت از مرزهای امریکا میزان تصاویر فاش شده را اعلام نکرده است.

تولید پهپاد با دستان پرنده

نیواطلس| شرکت یوبیونیکس از تولید پهپاد جدیدی خبر داده که دارای دو دست کاملا عملیاتی است و می‌تواند در هوا اشیایی را در اختیار بگیرد و بقاپد.    تولید بسیاری از قطعات این پهپاد با استفاده از چاپگر سه بعدی ممکن است و همین مساله سرعت ساخت و تولید آن را افزایش می‌دهد.  در پهپاد یادشده از موتور کم سروصدای آردیونو نانو استفاده شده و ادعا گردیده که این پهپاد از انعطاف عملیاتی بالایی برخوردار است و می‌تواند وظایف مختلفی را انجام دهد.  چاپ سه بعدی قاب پلاستیکی و سبک وزن این پهپاد با استفاده از یک نرم افزار رایگان«اس‌تی ال» و همین طور چاپگر سه بعدی انجام می‌شود. پهپاد یادشده برای طی مسافت‌های کوتاه قابل استفاده است و از آن می‌توان برای حمل برخی وسایل ظریف و کوچک که پهپادهای عادی قادر به حمل آنها نیستند، استفاده کرد. قیمت و زمان عرضه عمومی این پهپاد هنوز اعلام نشده است.

اینترنت 100 مگابیتی  در پروازهای ایرفرانس

ونچربیت| شرکت هواپیمایی ایرفرانس قصد دارد با استفاده از فناوری لای – فای خدمات اینترنت پرسرعت خود را با سرعت 100 مگابیت در ثانیه در پروازهای مختلف ارایه دهد.، شرکت هواپیمایی ایرفرانس قصد دارد با استفاده از فناوری لای – فای خدمات اینترنت پرسرعت خود را با سرعت 100 مگابیت در ثانیه در پروازهای مختلف ارایه دهد. خدمات یادشده توسط ایرفرانس با همکاری شرکت‌هایی همچون Oledcomm و Latécoère Group و نیز دانشگاه Paul Sabatier ارایه می‌شود. فناوری یادشده به مسافران پروازهایی که در ارتفاع حداکثر 30 هزارپایی (حدود 9 کیلومتر) از سطح دریا انجام می‌شود، امکان می‌دهد به خدمات مختلف اینترنتی دسترسی داشته باشند.

 

ارسال نظر