اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۰:۳۹:۰۸
کد خبر: ۱۴۶۴۶۷

واکنش به ادعای پاورپوینت بودن اسناد شبکه اطلاعات

مهر| معاون وزیر ارتباطات به مصاحبه معاون مرکز فضای مجازی درباره اسناد شبکه ملی اطلاعات واکنش نشان داد. امیر ناظمی در توییتر نوشت: ۸۰درصد زیرساخت شبکه ملی اطلاعات محقق شده است. در حالی که خدمات و محتوا وظیفه دیگران است.وی تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات جایگزین اینترنت نیست، بلکه مکمل آن است. رییس سازمان فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارات عباس آسوشه معاون مرکز ملی فضای مجازی که گفته «گزارش پیشرفت سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات که از وزارت ارتباطات به دست ما رسیده یک پاورپوینت و فایل ارایه است و یک گزارش رسمی فنی و دارای ابعاد پروژه‌ای نیست»، با انتشار عکس‌هایی از اسناد پشتیبان ارایه شده به مرکز ملی فضای مجازی درباره پیشرفت پروژه شبکه ملی اطلاعات، واکنش نشان داد و گفت: امروز تیتر زده‌اند که اسناد پشتیبان شبکه ملی اطلاعات، یک پاورپوینت است. عکس‌هایی از پاورپوینت ارسال شده به مرکز ملی فضای مجازی را ببینید.

رشد اینترنت سیار  در بین کاربران ایرانی

رگولاتوری| آمار منتشره از مقایسه فناوری‌های دسترسی به اینترنت نشان می‌دهد اینترنت نسل سه و چهار، ۸۶ درصد استفاده کاربران را شامل می‌شود. در حال حاضر انواع سرویس‌های موجود در اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارایه می‌شود. سرویس‌های پرسرعت فراهم‌شده از سرویس‌های ثابت تا نقطه به نقطه و درنهایت همراه را شامل می‌شوند که هر سرویس نیز در خود دارای انواع مختلفی سرویس‌های متمایز از هم است که کاربران اینترنتی بسته به شرایط و نیاز خود می‌توانند مناسب‌ترین سرویس را انتخاب کنند. مطابق آخرین آمار منتشره در وب‌سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان سال ۱۳۹۷، استفاده از اینترنت استفاده نسل‌های سه و چهار اینترنتی، با ۶۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۱۱۲ مشترک، به ۸۶ درصد رسیده است و نشان از رشد اینترنت سیار دارد. پس از آن اینترنت پهن‌باند DSL است که با هشت میلیون و ۸۸۱ هزار و ۷۶۷ مشترک، ۱۲ درصد را شامل می‌شود. اینترنت TD-LTE با یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۳۷۷ مشترک، دو درصد را تشکیل می‌دهد و WiFi با ۲۷۶ هزار و ۳۳۹ مشترک، سهمی کمتر از یک درصد دارد.

تعیین زمان مرگ بیماران با الگوریتم

مد گجت| پژوهشگران دانمارکی الگوریتم جدیدی را توسعه داده‌اند که توسط آن پزشکان می‌توانند خطر مرگ و میر بیماران بخش آ. سی.یو را پیش بینی کنند. الگوریتمی که پژوهشگران توسعه داده‌اند از روش‌های غیر محاسباتی فعلی برای تخمین مرگ و میر بیماران بخش آ. سی.یو استفاده می‌کند. در بخش آ. سی.یو، پزشکان و پرستاران از معیارهای مختلفی برای تخمین شانس بقای فرد استفاده می‌کنند تا توسط آن بتوانند مدت زمان بستری شدن فرد و مراقبت از او را تعیین کنند، با این حال، این معیارها در عمل می‌تواند نادرست باشد. طی این مطالعه پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ دانمارک داده‌های بیش از ۲۳۰ هزار بیمار بخش‌ای. سی.یو طی ۲۳ سال گذشته را جمع‌آوری کردند. این الگوریتم از شبکه‌های عصبی استفاده می‌کند تا عوامل مختلفی را در تاریخ پزشکی بیمار مورد بررسی قرار دهد. الگوریتم مذکور می‌تواند ۳ مورد را پیش بینی کند. (۱) خطر مرگ بیمار در بیمارستان در طول دوره درمان، (۲) خطر مرگ بیمار طی ۳۰ روز پس از پذیرش و (۳) خطر مرگ بیمار در عرض ۹۰ روز پس از پذیرش. الگوریتم مذکور با بررسی پرونده پزشکی، آخرین مراجعه بیمار به بیمارستان، ضربان قلب و آزمایش خون می‌تواند زمان بقای بیماران سنین متفاوت را تشخیص دهد.

هند تا سال ۲۰۲۲ فضانورد به فضا می‌فرستد

دیلی میل| هند تصمیم دارد در سال جاری یک لندر بی‌سرنشین به ماه بفرستد. همچنین این کشور قصد دارد ایستگاه فضایی مخصوص خود را بسازد و تا ۲۰۲۲ فضانورد به آسمان ارسال کند.

هند یک روز پس از رونمایی لندر ماه و برنامه خود برای فرود در این سیاره طی سال جاری میلادی، اکنون اعلام کرده ایستگاه فضایی مخصوص خود را می‌سازد. مقامات فضایی هند از برنامه برای ساخت یک ایستگاه فضایی بسیار کوچک طی دهه آتی سخن گفته‌اند. از سوی دیگر این کشور تلاش‌های خود برای انجام نخستین ماموریت فضایی سرنشین‌دار را سرعت بخشیده است. کی سیوان مدیر سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) روز گذشته اعلام کرد در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه‌های مذکور تا ۲۰۲۲ میلادی فضانوردان را به آسمان می‌فرستد او در این باره افزود: برنامه‌ها آنچنان بلندپروازانه نیست که شامل فرستادن توریست به فضا و غیره شود. ایستگاه فضایی مورد نظر هند میزبان فضانوردان است و تجهیزاتی برای انجام آزمایش‌های فضایی نیز در اختیار خواهد داشت.

 

ارسال نظر