تردید «هواوی » برای ارایه سیستم‌عامل اختصاصی

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۰:۳۶:۵۰
کد خبر: ۱۴۶۴۶۶
تردید «هواوی »
برای ارایه سیستم‌عامل اختصاصی

تک رادار| یکی از مقامات هواوی به تازگی اعلام کرده که سیستم عامل اختصاصی این شرکت چینی آمادگی عرضه را دارد اما به دلیل احتمال پاپس کشیدن واشنگتن از تصمیم خود برای تحریم علیه هواوی، فعلاً دست نگه داشته است.

 با توجه به آنکه حدود یک ماه پیش دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت و ایالات متحده را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هوآوی به عنوان بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به چشم می‌خورد، حالا به نظر می‌رسد که تصمیم این شرکت برای ارایه یک سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه برای تمام محصولات تولیدی خود جدی‌تر از قبل شده و می‌خواهد هرچه سریع‌تر به ارایه یک سیستم عامل مستقل از اندروید و‌ای او اس اقدام کند. هرچند که به گفته آندرو ویلیامسون، نماینده ویژه هواوی در گفت‌وگو با گزارشگر رسانه‌ای مکزیکی، این شرکت چینی همچنان امیدوار است که دولت ایالات متحده امریکا از تصمیم خود برای اعمال فشار، تحریم و محدودیت‌های سنگین تجاری علیه هواوی دست بردارد تا بتواند دوباره از لایسنس و حق استفاده و بهره‌برداری از سیستم عامل اندروید، توسعه داده شده توسط شرکت امریکایی گوگل، استفاده کند. بعد از اعمال تحریم‌های جدید برای تجارت با شرکت هواوی، این غول تکنولوژی اعلام کرد که از ماه‌ها پیش به دنبال توسعه و ارایه یک سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه برای گوشی‌های هوشمند و سایر محصولاتش بوده است و قرار است به زودی در ماه‌های آتی از آن رونمایی کند.

سیستم عامل اختصاصی هونگ‌منگ نام دارد و از مدت‌ها قبل به صورت گسترده در چین مورد تست و آزمایش قرار داده شده است. ویلیامسون    همچنین از انتشار آن برای میلیون‌ها دستگاه تاکنون خبر داد و گفت که سیستم عامل هونگ منگ در اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورها همچون کانادا، کره جنوبی، نیوزلند، کامبوج و پرو نیز مورد آزمایش قرار گرفته و آماده عرضه است.

کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که هواوی بدون شک هنوز ترجیح می‌دهد که از سیستم عامل اندروید برای محصولات خود استفاده کند چراکه از تکرار تجربه ناموفق و نافرجام بسیاری دیگر از غول‌های تکنولوژی همچون مایکروسافت برای ارایه یک سیستم عامل رقیب همچون ویندوزفون که پا به پای اندروید و‌ای او اس به رقابت بپردازد و نظر مشتریان و کاربران موبایل را به خود جلب کند، واهمه دارد چراکه در این صورت متحمل ضرر و زیان‌های هنگفت و جبران‌ناپذیری خواهد شد و به احتمال زیاد، عنوان دومین تولید و عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را از دست خواهد داد که این به معنای باختن در میدان نبرد با امریکا و غول‌های تکنولوژی امریکایی رقیب همچون اپل تعبیر خواهد شد.

 

ارسال نظر